۶۸۸۴۴۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چطور فالوور‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهیم؟

بدون توجه به اینکه کسب و کار شما در چه جایگاهی قرار دارد، قطعاً به دنبال افزایش کاربران صفحات اجتماعی بوده و می‌خواهید حضور پررنگ‌تری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. هر چه تعداد کاربرانی که به طور مستمر و از طریق تبلیغات، جذب صفحات اجتماعی شما می شوند بیشتر باشد، راه اندازی استارتاپ و میزان فروش محصولات بهتر خواهد بود.

وب سایت یوکن: بدون توجه به اینکه کسب و کار شما در چه جایگاهی قرار دارد، قطعاً به دنبال افزایش کاربران صفحات اجتماعی بوده و می‌خواهید حضور پررنگ‌تری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. هر چه تعداد کاربرانی که به طور مستمر و از طریق تبلیغات، جذب صفحات اجتماعی شما می شوند بیشتر باشد، راه اندازی استارتاپ و میزان فروش محصولات بهتر خواهد بود.

چطور فالوور‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهیم؟

پروفایل اجتماعی و صفحات پرباری بسازید

اولین قدم برای افزایش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد پروفایل و صفحات قدرتمند برای حساب‌های اجتماعی کسب و کارتان است. در این راستا نیازمند تصاویر نمایه و عکس‌های پروفایلِ دارای برند خواهید بود. علاوه بر آن، باید تمام اطلاعات مربوط به خود را ثبت کنید. در شبکه اجتماعی توییتر این کار به آسانی و تنها از طریق وارد کردن بیوگرافی 160 کاراکتری، لینک وب سایت و مکان انجام می‌گیرد؛ اما در فیس بوک باید شرح کوتاه، لینک وب سایت، آدرس و شماره تلفن خود را وارد کنید. بهتر است تا جای ممکن، فیلدهای موجود در پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی خود را پر کنید.

بعد از پر کردن فیلدهای لازم و قدم برداشتن در راستای جذب مخاطبان، چند (حداقل پنج تا ده) مطلب را در صفحات اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید. این کار سبب می شود کاربرانی که حساب اجتماعی شما را دنبال می کنند، مطالبتان را بخوانند و انگیزه ای برای دوباره سر زدن به صفحه شما را داشته باشند. اگر نمی‌دانید چه مطالبی باید ارسال شود، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

محتوای با کیفیت به اشتراک بگذارید

قبل از این که استارتاپ تان راه اندازی شود، با اشتراک گذاری محتوای موردعلاقه مخاطبان هدف ، به دنبال جذب مخاطبان بیشتر در اغلب شبکه‌های اجتماعی باشید. برای مثال، اگر استارتاپ شما مربوط به وسیله‌ای برای بازاریابی در فیسبوک است، مطالبی درباره فیسبوک به اشتراک بگذارید. مطالبی که اشتراک گذاری می کنید شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و ... بوده که توسط خودتان یا دیگران ایجاد شده است.

از ابزارهای دوست یابی استفاده کنید

در بیشتر شبکه‌های اجتماعی، راهی برای اتصال شما با دوستانتان وجود دارد. شبکه اجتماعی توییتر امکانی فراهم کرده تا در بین مخاطبین ایمیل جستجو کنید، فیسبوک نیز امکانی دارد تا در بین مخاطبین ایمیل خود جستجو کنید و از جستجوی پیشرفته افراد بهره ببرید. شبکه اجتماعی اینستاگرام، شما را به سمت دوستان فیسبوکی تان که در اینستاگرام هم حساب دارند، رهنمون می کند. لینکدین این امکان را فراهم کرده تا در بین مخاطبین ایمیل خود جستجو کنید و با تکیه بر اطلاعات پروفایلتان، همکلاسی‌ها، همکاران قبلی و فعلی‌تان را به شما معرفی می کند.

در وب سایت خود، لینک صفحات اجتماعی‌تان را وارد کنید

این کار از طریق افزودن آیکون‌های کوچکِ مربعی شکل شبکه‌های اجتماعی به هدر (header)، پانوشت (فوتر) و نوار کناری (سایدبار) سایت قابل انجام است. البته می توانید دکمه‌های رسمی شبکه‌های اجتماعی را هم در وب سایت خود قرار دهید. پیشنهاد می کنیم دارایی‌های برند رسمی، دکمه، نشان و ابزارک ها را در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید. کار هوشمندانه‌ای است، اگر آیکون شبکه‌های اجتماعی را در وب سایت‌های دانلود تصاویر استوک (آماده)، همانند DepositPhotos پیدا کنید.

در امضای ایمیلتان، به بهترین صفحات اجتماعی خود لینک بدهید

با قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی برتر در امضای ایمیل، تمام کاربرانی که از طریق ایمیل با شما در ارتباط هستند از راه اندازی استارتاپ تان مطلع می شوند. این کار از طریق آیکون‌های کوچکِ مربعی شکل شبکه‌های اجتماعی یا لینک‌های متنی استاندارد قابل انجام است. البته می‌توانید از سرویس‌هایی چون WiseStamp برای ایجاد امضاهای ایمیل حرفه‌ای و دارای لینک به صفحات اجتماعی خود، بهره ببرید.

حساب‌های اجتماعی‌تان را تبادل کنید

اگر دارای حسابی در یکی از شبکه‌های اجتماعی هستید که مخاطبان زیادی هم دارد، از اعضای آن حساب بخواهید در حساب دیگر شما عضو شوند. این کار به آسانی و از طریق ارسال یک توییت به دنبال کنندگان حساب توییترتان انجام می شود؛ مثلاً در توییتر از آن‌ها بخواهید اگر در پینترست (Pinterest) هم عضو هستند، در آنجا شما را دنبال کنند.

این امکان وجود دارد از یک حساب اجتماعی، به حساب اجتماعی دیگر لینک دهید. برای مثال، شبکه اجتماعی پینترست به شما امکان می دهد به توییتر و فیسبوک هم لینک دهید. Woobox، اپلیکیشن سازِ فیسبوک است. این برنامه دارای اپلیکیشن هایی است که به شما اجازه می دهد به صورت رایگان، به صفحه‌ی فیسبوک خود تب‌هایی را برای توییتر، اینستاگرام و پینترست، اضافه کنید.

نکاتی مهم برای شبکه اجتماعی توییتر

مخاطبان هدف را در توییتر پیدا کنید و با آن‌ها وارد تعامل شوید

شبکه اجتماعی توییتر به شما امکان می دهد حداکثر 5000 نفر را دنبال کنید. وقتی دیگران شما را دنبال می کنند، شما هم می توانید افراد بیشتری را دنبال کنید. وقتی صفحات توییتر افراد دیگر را دنبال می کنید، آن‌ها مطلع می شوند دنبال شده‌اند. البته برای گسترش ارتباطات و دنبال کردن افراد، چت کردن با آن‌ها را هم شروع کنید.

برای پیدا کردن مخاطبان هدف خود، از بخش جستجوی توییتر استفاده کنید. توییتر کلمات و واژه‌های کلیدی را از بیوگرافی کاربران و توییت های آن‌ها جستجو می کند. اگر توییتی دریافت می‌کنید، حتماً پاسخ آن را بدهید. وقتی دیگران پاسخ شما را دوست داشته باشند، قطعاً دنبال کننده‌تان خواهند شد.

از تبلیغات توییتر استفاده کنید

اگر برای تبلیغات استارتاپ تان بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید، از تبلیغات توییتر استفاده کنید. توییتر، حساب شما را به مخاطبان هدف نمایش داده و آن‌ها را تشویق می کند دنبال کننده‌تان شوند.

نکاتی مهم برای شبکه اجتماعی فیسبوک

از صفحه فیسبوک تان برای "لایک کردن" دیگر صفحات اجتماعی استفاده کنید

اگر روی نشانه کشوییِ اطراف عکس خود، در سمت راست بالایِ داشبورد صفحه فیسبوک تان کلیک کنید، با انتخاب صفحه‌ی فیسبوک تان از فهرستِ نمایش داده شده، می توانید از آن استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید دیگر صفحات فیسبوک را هم "لایک" کنید و در آن‌ها کامنت بگذارید. صفحاتی که مخاطبان هدف شما در آن‌ها عضو هستند را پیدا کنید و از طریق صفحه‌ی خود با آن‌ها وارد رابطه شوید.

اجازه دهید دنبال کنندگان فیسبوک، پروفایلتان را بخوانند

شبکه اجتماعی فیسبوک دارای تنظیماتی است که با استفاده از آن‌ها می توانید به دیگر کاربران اجازه دهید پروفایل شخصی شما را دنبال کنند. بدین ترتیب، تمام مطالب به اشتراک گذاشته شده را در فید اخبار (newsfeed) با دنبال کنندگانتان به اشتراک می گذارید، بدون این که آن‌ها را دوست خود بدانید. این کار سبب می شود مخاطبان بیشتری داشته باشید و کسب و کارتان را معرفی کنید، در عین حال، موضوعات شخصی را هم محرمانه نگه دارید.

در گروه‌های فیسبوک عضو شوید

یک راه دیگر برای استفاده از پروفایل شخصی‌تان در فیسبوک، شرکت کردن در گروه‌های مرتبط به خدمات و محصولات شماست. گروه‌هایی که مخاطبان هدفتان به آن‌ها علاقه‌مند هستند را پیدا کرده و در بحث‌هایشان شرکت کنید.

نکاتی مهم برای شبکه اجتماعی اینستاگرام که کاملاً متفاوت از دیگر شبکه‌های اجتماعی است

اگر بتوانید بهترین استفاده را از این شبکه اجتماعی ببرید، قطعاً دنبال کنندگان اینستاگرام تان غوغا می کند و کسب و کار خود را به طور قابل توجهی رونق خواهید داد.

دیگر کاربران را در اینستاگرام دنبال کنید

همانند توییتر، در اینستاگرام هم وقتی دیگر کاربران را دنبال می کنید، از همراهی شما مطلع می شوند. می توانید با جستجوی هشتگ هایی که فکر می کنید مخاطبان هدف در زمان ارسال تصاویر استفاده می کنند، آن‌ها را پیدا کنید. سپس با گذاشتن کامنت زیر تصاویر و ویدئوهایشان در فید اخبار، با آن‌ها وارد رابطه شوید.

از هشتگ استفاده کنید

وقتی تصویر یا ویدئویی را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، حتماً در قسمت شرح عکس (caption) از هشتگ استفاده کنید. کاربران اینستاگرام، برای پیدا کردن عکس‌های مرتبط به موضوعات موردعلاقه‌شان، از هشتگ استفاده می کنند. وقتی کاربران از طریق هشتگ، تصویر یا ویدئوی شما را ببینند و وارد صفحه‌تان شوند، می توانند از طریق کلیک روی دکمه‌ای نزدیک نامتان، شما را دنبال کنند.

نکاتی مهم برای شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین مسیر سختی را پیش روی کاربران می گذارد و جذب مخاطب به سختی انجام می شود، زیرا هدف لینکدین این است تنها با افرادی ارتباط برقرار کند که آن‌ها را می شناسد. البته لینکدین برای ارتباطات کسب و کار با کسب و کار (B2B) بسیار مناسب است.

در گروه‌های لینکدین عضو شوید

عضویت در گروه‌های لینکدین برای ارتباط با اعضای فعال این شبکه اجتماعی، ایده‌ی بسیار خوبی است. سعی کنید در بحث‌های موجود شرکت کنید، پاسخ‌های خوبی به سؤالات بدهید و دیگران را به ایجاد ارتباط با خود علاقه‌مند کنید.

زیرِ پست‌ها کامنت بگذارید

لینکدین به کاربران خود امکان می دهد مطالبی ارسال کنند و برخی از این اعضا، هزاران دنبال کننده دارند. برای رونق استارتاپ خود، افراد مرتبط با خدمات و محصولات خود را که دنبال کنندگان زیادی هم دارند، پیدا کنید، آخرین پست‌هایشان را دنبال کنید و در کامنت آن پست‌ها، با مخاطبان هدف وارد رابطه شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج