۶۸۸۴۸۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چرا فینیکس دست رد به سینه هالیوودی‌ها زد؟

یواکین فینیکس یکی از تحسین‌شده‌ترین و البته توضیح‌ناپذیرترین بازیگران معاصر است. در واقع می‌شود گفت که او در هر فیلمی بازی می‌کند، سینمادوستان با اثر قابل توجه و حتی درخشانی طرف هستند، اما خود این بازیگر خیلی معمایی است و به‌راحتی نمی‌شود به رمز و رازهایش پی برد.

بانی فیلم: یواکین فینیکس یکی از تحسین‌شده‌ترین و البته توضیح‌ناپذیرترین بازیگران معاصر است. در واقع می‌شود گفت که او در هر فیلمی بازی می‌کند، سینمادوستان با اثر قابل توجه و حتی درخشانی طرف هستند، اما خود این بازیگر خیلی معمایی است و به‌راحتی نمی‌شود به رمز و رازهایش پی برد.

چرا فینیکس دست رد به سینه هالیوودی‌ها زد؟

بر این اساس، وقتی اعلام شد فینیکس یکی از اولین انتخاب‌های «مارول استودیوز» برای بازی در نقش استیون استرنج در «دکتر استرنج» بود، طرفداران به یک اندازه هیجان‌زده و دچار تردید شدند. این نقش در نهایت به بندیکت کامبربچ رسید و «دکتر استرنج» اکران موفقی را پشت سر گذاشت. کامبربچ در قدم بعدی در کنار سایر ابرقهرمان‌های مارول در «انتقام‌جویان: جنگ بی‌کران» دیده خواهد شد.

اما در سوی دیگر، فینیکس به بازی در فیلم‌های کوچک و مستقلی ادامه می‌دهد که با آن‌ها شناخته شده و در طول کارنامه‌اش بارها به خاطرشان تحسین شده است. به‌تازگی «لیتل وایت لایز» با این بازیگر گفت‌وگویی کرده‌ و از او در این باره پرسیده‌است که پس از نپذیرفتن نقش دکتر استرنج، آیا در آینده سراغ جهان ابرقهرمان‌ها خواهد رفت یا نه؟ او چنین پاسخ می‎دهد: «فکر می‌کنم آن‌ها فیلم‌های سرگرم‌کننده و باحالی می‌سازند؛ و هیچ مشکلی وجود ندارد… من یک خوره سینمای گنده‌دماغ نیستم و ابدا با این فیلم‌ها مشکلی ندارم… گاهی وقت‌ها هم از آن‌ها لذت می‌برم و به نظرم از برخی جهات این فیلم‌ها هستند که چرخ این صنعت را می‌گردانند…»

او حرف‌هایش را این طور جمع‌بندی می‌کند: «…اما فکر می‌کنم هر کسی… دارم تلاش می‌کنم به دیپلماتیک‌ترین شیوه ممکن منظورم را بیان کنم… فکر می‌کنم همه از چگونگی پیشرفت اوضاع در گذشته راضی‌اند و هیچ طرفی نیست که منافعش تأمین نشده باشد.» خب، اگر کسی انتظار جوابی روشن‌تر از این را دارد، معلوم می‌شود که تا امروز گفت‌وگوی دیگری با این بازیگر را ندیده و نخوانده است! به هر حال این پاسخ از عدم حضور فینیکس هم خبر نمی‌دهد، به‌خصوص که طبق گزارش‌ها، یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکره‌های فیلم «دکتر استرنج» این بود که در بندی از قرارداد، بازیگر فیلم به حضور در سایر دنباله‌ها و فیلم‌های مرتبط در جهان سینمایی مارول موظف می‌شد. از این رو به نظر می‌رسد یک نقش تک و خاص و یک‌فیلمی، مانند یک آنتاگونیست، برای فینیکس بهتر جواب خواهد داد.

در ضمن، همین چند وقت پیش بود که خبر رسید فینیکس ممکن است ایفای نقش جوکر را در فیلمی بر اساس سرگذشت این شخصیت منفی بپذیرد؛ فیلمی که کمپانی «برادران وارنر» آن را تولید می‌کند و مارتین اسکورسیزی از تهیه‌کنندگان آن خواهد بود. این فیلم که از آن به عنوان برداشتی تیره‌وتار و هراس‌انگیز از چگونگی خلق شخصیت شرور و بد فیلم‌های بتمن - آن هم در گاتم دهه ۱۹۸۰ - یاد شده است، بی‌تردید به‌مراتب با سلیقه و دنیای سینمایی یواکین فینیکس جورتر است. علاوه بر این، چه کسی بدش می‌آید به تماشای جوکری بنشیند که فینیکس نقش آن را بازی کرده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج