۶۸۸۵۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پیام مجلس با استیضاح وزرای کار و راه چیست؟

ابراهیمی نماینده مردم شازند، بر این عقیده است که ارتباط دولت با فراکسیون اصلا در حد انتظار نیست و تاکنون به هیچ‌‌کدام از طرح‌ها و خواسته‌‌های فراکسیون امید توجهی نکرده است. استیضاح وزرای کار و راه نیز جدای از اینکه پیام تجدید نظر دولت با فراکسیون امید را به همراه دارد، یک انجام وظیفه است.

رویداد۲۴: ابراهیمی نماینده مردم شازند، بر این عقیده است که ارتباط دولت با فراکسیون ها و مجامع نمایندگان اصلا در حد انتظار نیست و تاکنون به هیچ‌‌کدام از درخواست های دیدار نمایندگان توجهی نکرده است. استیضاح وزرای کار و راه نیز جدای از اینکه پیام تجدید نظر دولت با فراکسیون امید را به همراه دارد، یک انجام وظیفه است.

طبق گفته هئیت رئیسه سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته علی ربیعی و عباس آخوندی، وزرای کار و راه برای جلسه استیضاح به مجلس خواهند آمد.

براساس نظرات نمایندگان مجلس، جو قالب مجلس خواهان استیضاح و برکناری این دو وزیر هستند. از سوی دیگر برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب و لیست امیدی هم از همراهان و امضا کنندگان این استیضاح هستند و به گفته خودشان این استیضاح به دلیل عملکرد ناموفق و سوءمدیریت این دو وزیر بوده و هیچ‌گونه تسویه حساب سیاسی در کار نیست.

بحث استیضاح این دو وزیر خصوصا علی ربیعی، تقریبا از دولت قبل همواره در مجلس مطرح بود، اما هر بار به دلایلی این استیضاح‌ها اعلام وصول نمی‌شد و با رایزنی وزیر با نمایندگان، بحث استیضاح منتفی می‌شد. این بار اما به نظر می‌‌رسد موضوع کاملا جدی و نمایندگان برخلاف گذشته بر مواضع خود پاییند هستند.

هرچند که بسیاری از نمایندگان برناکارآمدی عملکرد وزرا تاکید دارند اما به نظر می‌رسد که این استیضاح آنهم با حمایت امیدی‌ها، دارای پیام و نشانه‌هایی برای دولت تدبیر و امید داشته باشد. زیرا چندی قبل محمدرضاعارف در سخنانی از دیدار خود و جمعی از اعضای لیست امید مجلس با سیدمحمدخاتمی خبر داد و اعلام کرد ارتباط دولت با فراکسیون امید بسیار ضعیف شده است.

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به استیضاح وزرای کار و راه در این هفته، گفت: استیضاح حق مسلم نمایندگان مردم است و این موضوع به ارزیابی و شفافیت عملکرد وزرا کمک می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه استیضاح وزرا سیاسی نیست، تصریح کرد: استیضاح به عملکرد آنها برمی‌گردد، چرا که آراء آن‌ها در زمان رای اعتماد هم چندان رای بالا و قابل قبولی نبود و براساس جو موجود در مجلس، فکر فکر می‌کنم ۶۰ الی ۷۰ درصد استیضاح رای بیاورد.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه ارتباط فراکسیون امید با دولت ارتباط مطلوب و در حد انتظار نیست، خاطرنشان کرد: آن ارتباطی که وجود دارد هم تقریباً ارتباط یک طرفه و همراهی فراکسیون امید با دولت است و علاوه بر آن، در انتخاب وزرا، استانداران و استفاده از ظرفیت اقلیت‌های دینی-مذهبی و قومی و بانوان، کمتر به نظرات فراکسیون توجه و اهمیت داده شد. از سوی دیگر هیچکدام از فراکسیون‎ها و مجامع نمایندگان استان‌ها با آقای رئیس‌جمهور ملاقاتی نداشته‌اند و تقریباً می‌توان گفت پیام مجلس با استیضاح وزرای کار و راه به دولت ضرورت تجدید نظر در روابط خود با نمایندگان مجلس است.

ابراهیمی ادامه داد: فراکسیون امید اگر قرار بود هشدار و پیام سیاسی به دولت بدهد، شاید وزرای دیگری را هدف قرار می‌داد. درصورتیکه موضوعات مورد تاکید فراکسیون امید و نمایندگان مجلس بیشتر «کاری» است تا توجه به وجوه سیاسی و حاشیه‌ای.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به هر حال امیدی‌ها هم نمایندگان و منتخبان مردم هستند که برای انجام وظیفه سوگند یاد کردند، تصریح کرد: نمایندگان هر کجا که صلاح ببینند و تشخیص دهند، اقدام می کنند و این موضوع نشانه خاصی جز «انجام وظیفه» نبوده و نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج