۶۸۸۵۸۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ازدواج کن، وام بگیر!

مدام آه می کشد و می گوید با این شرایط نمی شود حتی به ازدواج فکر کرد. منظور همه شان هم از این شرایط چیزهایی مثل رکود و گرانی و تورم است. انگار نه انگار این غول های بی شاخ و دم سر راه همه ما انتظار می کشند. انتخاب با خودتان است، می خواهید باور کنید، می خواهید باور نکنید.

روزنامه هفت صبح - میثم قربانی: مدام آه می کشد و می گوید با این شرایط نمی شود حتی به ازدواج فکر کرد. منظور همه شان هم از این شرایط چیزهایی مثل رکود و گرانی و تورم است. انگار نه انگار این غول های بی شاخ و دم سر راه همه ما انتظار می کشند. انتخاب با خودتان است، می خواهید باور کنید، می خواهید باور نکنید. اما اگر تصمیم تان برای ازدواج جدی است باید بدانید که سیستم بانکی کشور حداقل در این یک مورد سفت و سخت حمایت تان می کند.

ازدواج کن، وام بگیر!

به طور خاص اگر همین حالا صاحب فرزندی هستید که کم کم قد می کشد و به سن ازدواج نزدیک می شود، خوشحال می شویم به اطلاع تان برسانیم با کمی دور اندیشی و صرفه جویی اقتصادی می توان برای روزی که سر سفره عقد می نشیند، کلی راه چاره پیدا کرد. وام هایی که می توان برای این نوگلان تازه شکفته جور کرد، تنها وام ازدواج 10 و حالا 15 میلیونی ازدواج نیست. باور نمی کنید؟ این نوشته مخصوص شما است.

وام ازدواج؛ تا ۳۰ میلیون تومان

وام ازدواج یکی از شناخته شده ترین راه های اخذ تسهیلات برای زوجین است. شما می توانید تا دو سال پس از ازدواج برای اخذ این وام اقدام کنید. مبلغ این وام در حال حاضر 10 میلیون تومان برای هر یک از زوج ها و جمعا 20 میلیون تومان است اما در سال 97 این مبلغ به 15 میلیون برای هر نفر و 30 میلیون برای دو نفر می رسد.

شرایط وام ازدواج به شرح زیر است: اگر زوج ها در یک بانک حساب پس انداز داشته باشند، یک ضامن با شرط کفایت حقوق دریافتی می تواند برای هر دو نفر کافی باشد. ضامن می تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی مسلح، نهادها و موسسات عمومی، یک نفر کاسب دارای پروانه کسب یا کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نیروی نظامی و انتظامی و نهادها و یا کسی که حساب جاری فعالی در بانک دارد، باشد.

انتخاب تعداد ضامن ها و سختگیری در این مورد تا حدودی به بانک متقاضی مربوط است. بانک مرکزی از بانک ها خواسته تا با یک ضامن نیز تسهیلات را اعطا کنند. این در حالی است که برخی بانک ها ممکن است با توجه به سوابق صاحب حساب، دو ضامن درخواست کنند. از یارانه نقدی نیز می توان به عنوان ضامن وام ازدواج استفاده کرد. بازپرداخت این وام 48 ماهه بوده و سود این وام نیز قرض الحسنه چهار درصد است.

اگر درخواست دهنده وام از فرزندان ایثارگر باشد مبلغ وام برای ایشان دو برابر (20 میلیون به جای 10 میلیون) خواهد بود. کارمزد وام هر سال در اولین قسط سال محاسبه و دریافت می شود. میزان هر قسط حدود 226 هزار تومان است و کل سود وام نیز حدود 850 هزار تومان است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج

۱. اصل و کپی سند ازدواج
2. اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه های زوجین
۳. اصل و کپی شناسنامه ضامن
4. اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین
۵. اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن
6. کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین
۷. کد رهگیری 10 رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

کمک هزینه تامین اجتماعی برای کارگران بیمه شده

اگر در پنج سال گذشته حداقل 820 روز بیمه تامین اجتماعی بوده اید می توانید از کمک هزینه تامین اجتماعی استفاده کنید. مبلغ کمک هزینه برابر با یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه شده است. یعنی جمع دریافتی مشمول کسر حق بیمه ظرف دو سال قبل از ازدواج تقسیم بر 24. در صورتی که حاصل کمتر از حداقل دستمزد عادی در زمان عقد ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت معادل حداقل مذکور خواهد بود. ضمنا در صورتی که زن و شوهر هر دو واجد شرایط باشند کمک هزینه ازدواج به هر دو آنها تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بدانید

برای دریافت کمک هزینه ازدواج بیمه شده باید ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل حق بیمه 720 روز را به سازمان پرداخته باشد. در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده نباید با کارفرما قطع شده باشد. ازدواج اول و ثبت عقد دائم در دفتر رسمی از دیگر شرایط دریافت این وام است. برای دریافت کمک هزینه ازدواج تصویر و اصل سند ازدواج و اصل و تصویر شناسنامه زن و شوهر (تمامی صفحات شناسنامه زوج ها)، تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر این که برای اولین بار ازدواج کرده است و دفترچه بیمه الزامی است.

وام ۴۰ و ۸۰ میلیونی ازدواج قرض الحسنه برای والدین دور اندیش

بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با دو طرح برای ازدواج جوانان وام قرض الحسنه با سود چهار درصد اعطا می کند. این تسهیلات متفاوت با وام ازدواج 10 میلیون تومانی است و متقاضیان می توانند از هر دو تسهیلات به صورت همزمان استفاده کنند.

طرح یکم پیوند مهر ایران

جامعه هدف این طرح افرادی هستند که نزدیک به سن ازدواج بوده یا قصد ازدواج در آینده ای نزدیک را دارند. این افراد می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز طرح یکم پیوند مهر ایران از تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ازدواج تا سقف 40 میلیون تومان برخوردار شوند.

پرداخت تسهیلات در این طرح بر اساس میانگین موجودی حساب بوده و متقاضیان می توانند از محل رسوب موجودی حساب با واریز مستمر ماهیانه از مزایای آن بهره مند شوند. مدت زمان لازم جهت تکمیل موجودی حداقل یک سال و حداکثر سه سال است و دوره بازپرداخت تسهیلات سه سال معادل 36 ماه خواهد بود. سقف مبلغ این طرح 40 میلیون تومان است. همچنین مبلغ این طرح 40 میلیون تومان است. همچنین مبلغ تسهیلات معادل 126 درصد میانگین سالیانه موجودی حساب است.

در این طرح اگر متقاضی دریافت تسهیلات مدل واریز ماهیانه با 45 درصد افزایش در سال را انتخاب کند، در سال اول ماهی 450 هزار تومان واریز خواهد داشت و در پایان سال سه میلیون و 700 هزار تومان تسهیلات می گیرد. در سال دوم مبلغ اقساط ماهیانه به 650 هزار تومان و رقم تسهیلات به 15 میلیون و 500 هزار تومان می رسد. در سال سوم رقم واریزی ماهیانه به 950 هزار تومان و سقف تسهیلات به 40 میلیون خواهد رسید.

اگر مدل دریافت تسهیلات بر اساس میانگین موجودی حساب را انتخاب کنید، در سال اول میانگین 10 میلیون و 600 هزار تومانی حفظ کنید. اگر همین میانگین سپرده را برای سال دوم حفظ کنید، مبلغ تسهیلات به 26 میلیون و 700 هزار تومان می رسد. حفظ همین میانگین موجود در سال سوم شما را به حداکثر رقم تسهیلات قابل پرداخت یعنی 40 میلیون می رساند.

طرح دوم پیوند مهر ایران

سقف مبلغ این طرح 80 میلیون تومان است و عمدتا برای والدینی کاربرد دارد که به فکر تامین آتیه فرزندان خود هستند. مبنای پرداخت این تسهیلات نیز مشابه طرح یکم پیوند مهر ایران، میانگین موجودی حساب بوده و افراد می توانند به صورت ماهانه و یا در یک مرحله پول خود را در بانک سپرده گذاری کنند. سایر شرایط این وام به این صورت است:
- مبلغ تسهیلات معادل ۱۳۰ درصد میانگین سالیانه موجودی حساب است.
- مدت زمان تکمیل موجودی حساب بین پنج تا 10 سال است.
- دوره بازپرداخت وام پنج سال است.

بیشتر بدانید

برای دریافت رقم ۸۰ میلیون تومان که حداکثر تسهیلات قابل پرداخت در این طرح به حساب می آید باید حدود ۱۰ سال دندان روی جگر بگذارید. در سال اول باید مبلغ ۴۵ هزار تومان در ماه واریز داشته باشید. در سال دوم این رقم به ۵۷ هزار تومان و در سال سوم و چهارم به ترتیب ۷۰ و ۹۰ هزار تومان در ماه خواهد بود. در سال پنجم به شرط این که ماهی ۱۱۵ هزار تومان واریزی داشته باشید، می توانید درخواست ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تسهیلات بدهید.

در سال ششم واریز ماهیانه به ۱۴۳ هزار تومان می رسد. برای سال هفتم واریزی ماهیانه ۱۸۰ هزار تومان و رقم وام ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان خواهد بود. در سال هشتم اگر واریزی ماهیانه را به عدد ۲۲۷ هزار تومان برسانید، تسهیلات شما معادل ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در سال نهم با واریز ۲۸۶ هزار تومان به صورت ماهیانه می توانید درخواست وام ۵۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومانی کنید اما اگر کمی صبر کنید تا کار به سال دهم و واریز ماهیانه ۲۶۰ هزار تومان برسد، حداکثر رقم تسهیلات قابل پرداخت در این طرح یعنی رقم ۸۰ میلیون تومان نصیب شما می شود.

در این مدل شما واریزی ماهیانه خود را با ۲۶ درصد افزایش سالانه ارتقا می دهید اما می توانید مدل افزایش ۱۵ درصدی را هم امتحان کنید که کمترین واریزی در سال نخست مبلغ ۶۵ هزار تومان و بیشترین واریزی در سال دهم معادل ۲۲۹ هزار تومان در ماه خواهد بود.

همچنین می توانید این وام را با حفظ میانگین موجودی حساب بگیرید. برای این کار باید الان حسابی به ارزش شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افتتاح کنید و برای مدت ۱۰ سال به آن دست نزنید تا در پایان سال دهم به شما ۸۰ میلیون تومان وام بدهند.

ازدواج کن، وام بگیر!

بیمه ازدواج؛ ۳۶۰ درجه

در واقع مدت زیادی از تشکیل بیمه ازدواج نمی گذرد. این بیمه عملا نوعی بیمه عمر و آتیه است که برخی شرایط آن تغییر کرده است. کارکرد این بیمه به این صورت است که بیمه شونده، ماهانه مبلغی را پرداخت می نماید و پس از حداقل پنج سال از مزایای آن استفاده می کند. برای مثال مزایای بیمه ازدواج بیمه ایران متناسب با مبلغی که شما به صورت ماهانه پرداخت می کنید به این شکل است:

- کمک هزینه مشاوره ازدواج حداکثر به میزان 30 درصد
- کمک هزینه برگزاری مراسم ازدواج حداکثر به میزان ۸۰ درصد
- کمک هزینه تهیه مسکن یا جهیزیه حداکثر به میزان 80 درصد
- جبران هزینه ناشی از لغو ناگهانی مراسم ازدواج حداکثر تا سقف ۲۰ درصد
- کمک هزینه پرداخت مهریه حداکثر تا سقف 90 درصد
- کمک هزینه تولد نخستین فرزند حداکثر تا سقف ۳۰ درصد

ذکر این نکته ضروری است که بیمه های ازدواجی که در حال حاضر ارائه می شوند، هنوز با شرایط ایده آل فاصله دارد و لزوما نمی توان سرمایه گذاری خوبی برای ازدواج محسوب شوند. هر فرد باید متناسب با شرایط خود در صورت نیاز این بیمه ها را انتخاب کند. به جای بیمه ازدواج می توان از مزایای بیمه عمر و آتیه نیز استفاده کرد:

شرایط و مزایای بیمه نامه

- سن بیمه شدگان: از بدو تولد تا ۳۵ سال تمام
- مدت قرارداد بیمه: حداقل پنج سال و حداکثر تا رسیدن بیمه شده به سن 40 سالگی (40  مدت قرارداد + سن بیمه شدن)
- سرمایه فوت بیمه نامه: حداقل یک میلیون تومان و حداکثر ۲۰ میلیون تومان
- روش پرداخت حق بیمه: ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه و یکجا
- ضریب تعدیل حق بیمه و سرمایه فوت: صفر تا ۲۰ درصد سالانه به انتخاب بیمه گذار

بیشتر بدانید

با توجه به این که میزان پوشش بیمه نامه بر اساس توان مالی بیمه گذاران و حق بیمه پرداختی خواهد بود، جهت توضیح و آگاهی بیشتر در ابتدا بیمه نامه با پرداخت حق بیمه ۵۰ هزار تومان برای سنین تا ۱۰ سال، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای سن ۱۰ تا ۱۵ سال، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای سن ۱۵ تا ۲۰ سال مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای سن ۲۰ به بالا ۲۵۰ هزار تومان پیشنهاد می شود.

سایر تسهیلات قابل پرداخت ازدواج

علاوه بر موارد ذکر شده، تسهیلات دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای برخی افراد کاربرد داشته باشند و برای مثال اگر هر کدام از زوجین دانشجو باشند، می توانند از وام ازدواج دانشجویی استفاده کنند و یا اگر در سازمان خاصی کار می کنند که برای ازدواج تسهیلاتی ارائه می دهد، می توانند از آن بهره ببرند. زوج های جوان همچنین برای خرید اولین خانه می توانند از وام مسکن یکم نیز استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشماتو باز کن
      عبرت بگیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج