۶۸۸۶۰۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

راهکار‌های شهرداری برای مبارزه با سفید بالک‌ها

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهری، اقدامات صورت گرفته و برنامه های شهرداری تهران برای مبارزه با سفید بالک‌ها را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: علی‌محمد مختاری با اشاره به اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در مقابل سفید بالک‌ها، اظهار کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ دستورالعمل‌های لازم در مورد این آفت به مناطق ابلاغ و توسط ناظران عالی سازمان بوستان‌ها، با هماهنگی محققان موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور به‌صورت مستمر کنترل می‌شود.

وی افزود: نقشه‌های زون بندی شده پراکنش سفید بالک‌ها به تفکیک نواحی در کلیه مناطق ۲۲ گانه تهیه و کاشت درختان غالب میزبان ممنوع شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهری از تشکیل جلسات کمیته سفید بالک و هم‌اندیشی مسئولان گیاه‌پزشکی مناطق ۲۲ گانه، خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی سازمان پسماند و خدمات شهری برگ‌های آلوده به فرم زمستان گذران این آفت، جمع‌آوری و معدوم می‌شوند. همچنین مکاتبات لازم اداری با مراکز خصوصی، نیمه‌خصوصی و ارگان‌های نظامی، سیاسی، درمانی، آموزشی، مجتمع‌های مسکونی و... و. در انجام اقدامات لازم، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری، بسته‌بندی، حمل و معدوم‌سازی برگ‌های خزان شده و آلوده به فرم زمستان گذران این آفت، هرس پاجوش، تنه‌جوش و ریشه جوش درختان میزبان و هرس زمستانه درختان و درختچه‌های غالب میزبان سفید بالک نیز ازجمله اقدامات زراعی برای مبارزه با این آفت است.

مختاری تصریح کرد: آبشویی درختان و درختچه‌های آلوده، نصب و تعویض تله، حذف سرشاخه‌های درختان آلوده به مراحل زیستی آفت، حمایت از حشرات مفید با کاهش استفاده از سموم شیمیایی، جمع‌آوری و حمایت از حشرات پارازیتوئیدکننده (زنبور و کفشدوزک) در شرایط طبیعی و آزمایشگاهی، روغن پاشی زمستانی درختان میزبان و کاربرد سموم گیاهی در کانون‌های آلوده در دستور کار قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج