۶۸۸۷۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عدم همراهی اروپایی‌ها با آمریکا درباره برجام

گزینه وزارت دفاع در کابینه هیلاری کلینتون و یکی از گزینه‌های وزارت در دولت ترامپ در گفت‌وگو با یک رسانه اسرائیلی به عدم توانایی آمریکا در دیکته کردن امور در منطقه و نقش ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هیج اموری به نفع رژیم صهیونیستی و منطقه پیش نخواهد رفت.»

خبرگزاری ایلنا: گزینه وزارت دفاع در کابینه هیلاری کلینتون و یکی از گزینه‌های وزارت در دولت ترامپ در گفت‌وگو با یک رسانه اسرائیلی به عدم توانایی آمریکا در دیکته کردن امور در منطقه و نقش ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هیج اموری به نفع رژیم صهیونیستی و منطقه پیش نخواهد رفت.»

به نقل از جروزالم‌پست، «میشل فلورنوی» که گزینه وزارت دفاع هیلاری کلینتون در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور آمریکا بود و در عین حال به عنوان گزینه دوم بعد از جیمز ماتیس هم به ترامپ پیشنهاد شده بود، در گفت‌وگو با این رسانه ادعاهایی را درباره ایران مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، فلورنوی نفر سوم پنتاگون در دولت اوباما بوده است. فلورنوی در این گفت‌وگو با طرح این ادعا که «ترامپ هیچ اقدام عملی برای مقابله با ایران در سوریه انجام نداده است»، گفت: «عدم اقدام عملی به ویژه درباره مقابله با ایران بسیار پررنگ بوده است.»

وی مدعی شد: « تحریم‌هایی علیه ایران وضع شده است اما شامل حال وضعیت سوریه و یا حضور در مذاکرات به عنوان یکی از بازیگران اصلی و تغییر در رویکردها برای مقابله با نفوذ ایران نشده است.»

فلورنوی پیش‌تر یکی از نگرانی‌ها در رژیم صهیونیستی را مساله مذاکرات حل و فصل معضلات در سوریه و جایگاه منافع اسرائیل در این مذاکرات خوانده و گفته بود: افراد باید درباره آینده مرزهای فلسطین فکر کنند. آیا قرار است نیروهای مورد حمایت ایران در این مرزها مستقر شوند؟ این غیر قابل قبول است.»

ویمدعی شد که دیپلماسی نتانیاهو با مسکو به همین دلیل است چرا که این روسیه است که مذاکرات را هدایت می‌کند نه آمریکا.

این مقام سابق امنیتی آمریکا در پاسخ به این سوال که آمریکا با توجه به پیچیدگی‌های وضعیت چه کاری از دستش ساخته است، گفت: « ما باید واقع‌بین باشیم. من فکر می‌کنم گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به عنوان اهرم در دست ما باشد و یا نقش محوری را در مذاکراتی که در دو تا چهار سال پیش مسدود شده است را به ما بدهد. این گزینه‌ها امروز روی میز نیست اما هنوز کارهایی هست که بتوانیم با استفاده از آنها از آنچه سرمایه‌گذاری کردیم، حفاظت کنیم. »

وی مدعی شد: « آمریکا باید به نیرویی تبدیل شود که در مذاکرات روی آن حساب می‌شود چرا که ما یک قدرت جهانی هستیم و اسرائیل هم متحد کلیدی ماست. ما باید در آنچه اتفاق می‌افتد سهمی داشته باشیم. ما باید به روسیه و ایران در اتفاقاتی که می‌افتد فشار بیاوریم. من فکر نمی‌کنیم آمریکا بتواند در حال حاضر چیزی را دیکته کند اما می‌توانیم به مسائل شکل دهیم.»

فلورنور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این به معنای تاثیر کم آمریکا و عین حال امید به رسیدن به نتیجه‌ای بهتر از طریق دیپلماسی فعال است، گفت: «بله دیپلماسی بیشتر و شاید استفاده محدود از زور در راستای نگرانی‌هایی که در رابطه با وضعیت اسرائیل و مرزهای غیرقابل قبول است.»

وی با اشاره به روش احتمالی استفاده از اقدام نظامی مدعی شد: «اینکه این نیروها به چه سمتی بروند هم چیزی است که باید در مذاکره مشخص شود.»

فلورنور در خصوص توافق هسته‌ای مدعی شد: « با وجود همه انتقادات به توافق هسته‌ای این توافق موفق شده برنامه هسته‌ای ایران را عقب بیاندازد. این توافق در کوتاه مدت موفق بوده است و ما باید به آن اعتبار بدهیم. تنها چیزی که بدتر از نفوذ ایران در منطقه است، دسترسی به سلاح هسته‌ای در منطقه است . این اتفاق تا یک دهه بعد از توافق هسته‌ای نخواهد افتاد.»

وی در مورد آینده توافق هسته‌ای گفت: «به نظر من خروج از توافق هسته‌ای به معنای شکستن توافق از سوی آمریکاست و می‌تواند مخرب باشد. من فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها با ما همراهی کنند. روسیه و چین هم همین‌طور. در نتیجه ایران می‌تواند از توافق خارج شده و به سمت سلاح هسته‌ای برود. این به اسرائیل و هیچ نیرویی در منطقه کمک نخواهد کرد.»

این مقام سابق امنیتی آمریکا با بیان اینکه برخی سعی می‌کنند به تاکتیک فشارهای ترامپ به اتحادیه اروپا برای فشار به ایران برای ایجاد شکاف در توافق هسته‌ای اشاره کرد گفت: «اگر این تاکتیک ترامپ باشد او می‌خواهد بدون اینکه الزاما ربطی به توافق داشته باشد، پیشرفت‌هایی به دست بیاورد.«

وی در مورد اینکه آیا واقعا ترامپ قصد خروج از توافق هسته‌ای را دارد، گفت: «من فکر می‌کنم چنین تمایلی دارد. فارغ از اینکه افراد نزدیک به او چه تلاش‌هایی برای متقاعد کردن او می‌کنند یا فارغ از اینکه چه اقداماتی برای ترمیم و بهبود توافق در مورد محدودیت‌های موشکی می‌کنند. مشاوران امنیت ملی ترامپ با او موافق نیستند. اما او جزییات را درک نمی‌کند. او می‌خواهد هرچیزی به اوباما مربوط می‌شد را برگرداند.»

فلورنور درباره زمانبندی مشخص شده برای اتحادیه اروپا جهت ترمیم توافق هسته‌ای و اینکه برخی این زمان‌بندی را واقعی نمی‌دانند، گفت: این می‌تواند واقعی باشد البته بستگی به وضعیتی دارد که پیش می‌رود و اینکه شرایط او در آن روز چه باشد و چه چیز دیگری او را آزرده باشد. این رییس‌جمهوری است که اینکه شما کجا با او برخورد کنید و چه زمانی با او برخورد کنید در تصمیم‌گیری‌اش اهمیت دارد. من امیدوارم زمان کافی برای ایجاد محدودیت‌هایی که ترامپ می‌خواهد وجود داشته باشد تا او به طور کامل زیرمیز نزند.

وی درباره حادثه سقوط یک پهپاد ایرانی که مدعی بودند در حریم هوایی رژیم صهیونیستی پرواز می‌کرد گفت: « این حادثه چالش برانگیزی بود. فناوری‌های اقتصادی زیادی وجود دارد که می‌توانند از آنها برای اهداف نظامی به راحتی بهره ببرند. این در حالی است که برخی از مقامات اسرائیل هشدار داده‌اند که این کشور آماده تهدیدات پهپادی نیست. در حالی که باید این تهدید را پیش روی خود داشته باشند. یک حمله پهپادی موفق میتواند آثار روانی بسیار بالایی داشته باشد.»

فلورنور مدعی شد: « محتمل‌ترین سناریو در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی موفق به مقابله با یک حمله پهپادی نشود، می‌تواند انفجارهای کوچکی در تل آویو باشد . این حملات تلفات زیادی ندارد اما از نظر روانی آثار مخربی به دنبال خواهد داشت. به لطف روس‌ها سیستم دفاع هوایی سوری‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. در نتیجه به نوعی تعجب برانگیز نیست که یک جنگنده اسرائیلی در پی سرنگونی پهپاد مورد اصابت موشک قرار بگیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج