۶۸۸۸۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

یانوکی: توقیف «مرگ استالین» بهترین تبلیغ بود!

آرماندو یانوکی، کارگردان فیلم سینمایی «مرگ استالین»، محصول فرانسه و انگلستان که اکران بین‌المللی آن از جمعه، ١٨ اسفند آغاز شده است، روز شنبه با نوشتن سرمقاله‌ای در نیویورک‌تایمز به توقیف فیلمش در روسیه اعتراض کرد.

روزنامه شرق: آرماندو یانوکی، کارگردان فیلم سینمایی «مرگ استالین»، محصول فرانسه و انگلستان که اکران بین‌المللی آن از جمعه، ١٨ اسفند آغاز شده است، روز شنبه با نوشتن سرمقاله‌ای در نیویورک‌تایمز به توقیف فیلمش در روسیه اعتراض کرد.

یانوکی: توقیف «مرگ استالین» بهترین تبلیغ بود!

این فیلم‌ساز ایتالیایی‌تبار اسکاتلندی مقاله‌اش را با این طعنه به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا آغاز کرده است: «وزیر فرهنگ روسیه نمایش فیلم جدید من «مرگ استالین» را ممنوع کرده است. او گفته که طنز فیلم من بخشی از توطئه غرب برای بی‌ثبات‌کردن کشور است. اکنون زمان انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه فرارسیده است و همه ما می‌دانیم که ولادیمیر پوتین چه قاطعانه با هرگونه ایده دخالت هر کسی در انتخابات هر کشور خارجی چقدر مخالف است. این شد که فیلم من به فهرست سیاه رفت و هیچ‌کس در روسیه رسما مجاز به دیدن آن نیست».

یانوکی نیش‌و‌کنایه‌هایش را در پاراگراف بعدی مقاله متوجه دستگاه سانسور روسیه کرد و گفت یک تبریک خشک‌و‌خالی هم کافی بود، ولی دوستان روس این گروه فیلم‌سازی را که این‌همه برای یک پوستر ناقابل زحمت کشیده بودیم، شرمنده کردند و با توقیف فیلم، یک تبلیغ و کمپین بازاریابی درست‌و‌حسابی و مجانی در اختیارشان گذاشتند!

«من مدام به بچه‌های صنعت سینما می‌گفتم که تبلیغ فقط در صورتی مؤثر است که به خرید هرچه بیشتر محصولاتی که می‌خواهید بفروشید، منجر شود و البته چون محصول من توقیف شده است، طبق تعریف امکان فروش آن نیست». وی با وجود ابراز خوشحالی از تبلیغ مجانی فیلمش نوشت: «اما این اقدام به سانسور خوشحالی ندارد؛ واقعا غم‌انگیز است که در دنیای ارتباطات فوری و انتشار بلافاصله که در حد هرج‌ومرج اطلاعات است، هنوز کسانی هستند که فکر می‌کنند توقیف‌کردن چیزی که با مذاقشان سازگار نیست، کار درستی است. اینکه آن افراد فیلمی در استهزای سانسور را توقیف می‌کنند، به اندازه کافی کنایه‌آمیز است».

در فیلم «مرگ استالین» از‌دنیا‌رفتن ناگهانی دیکتاتور مخوف اتحاد‌ جماهیر ‌شوروی نقطه آغاز ماجراهای مضحکی است که همه فرماندهان امنیتی و زیردست‌های ناباور او را به‌ جان‌ هم می‌اندازد. این فیلم کمدی سیاهی بر اساس رویدادهای واقعی درون هیئت حاکمه شوروی پس از مرگ استالین و اقتباس از کتابی به همین نام به قلم فابین نوری و تی‌یری رابین است با بازی اولگا کوریلنکو، آندری رایسبورو، جیسن آیزاکز، استیو بوشمی، روپرت فرند و جفری تامبور.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج