۶۸۹۰۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آشنایی با حریف استقلال در نیمه نهایی

اف سی سئول ، رقیب استقلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا همان آنیانگ ال جی است که در اوایل دهه ۸۰ در یک روز بارانی در زمین گل آلود آزادی با خوش شانسی استقلال را از فینالیست شدن انداخت.

خبرانلاین: اف سی سئول ، رقیب استقلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا همان آنیانگ ال جی است که در اوایل دهه ۸۰ در یک روز بارانی در زمین گل آلود آزادی با خوش شانسی استقلال را از فینالیست شدن انداخت.

باشگاه فوتبال سئول در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۳ با نام لوکی گلداستار تاسیس و از سال ۱۹۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. مالک این باشگاه شرکت معروف گلداستار بود که اکنون به نام ال. جی شناخته می شود. در سال ۱۹۹۰ این تیم به حومه سئول و شهر آنیانگ منتقل شد و با نام آنیانگ ال جی فعالیت خود را ادامه داد. در سال ۲۰۰۴ به نام اف. سی. سئول تغییر نام داد و به پایتخت کره جنوبی منتقل شد. تیم سئول تاکنون ۵ بار قهرمان کی لیگ، ۲ بار قهرمان جام اتحادیه، یک بار قهرمان سوپرکاپ و یک بار قهرمان جام حذفی شده است. ضمن آنکه نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۲ در کارنامه این تیم دیده می شود. اف. سی. سئول یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین باشگاههای فوتبال کره جنوبی است که از طرف کمپانی جی. اس حمایت مالی می شود. اف. سی. سئول در سال ۲۰۱۲ به عنوان باارزش ترین برند کی لیگ شناخته شد.

کی لیگ ۲۰۱۳: سئول با انجام ۲۸ بازی و کسب ۵۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و همچنان یکی از تیم های مدعی است. این تیم ۱۴ برد و ۸ تساوی و ۶ باخت بدست آورده و در مقابل ۴۶ گل زده ۳۱ گل دریافت کرده است. شکل برگزاری کی لیگ کمی متفاوت است و بعد از پایان دور برگشت، ۷ تیم اول برای قهرمانی وارد یک دور دیگر می شوند و ۷ تیم پایین جدول نیز برای تعیین تیم های سقوط کننده مبارزه می کنند. سئول در خانه ۹ برد و ۴ تساوی و یک باخت بدست آورده است.

جام حذفی ۲۰۱۳: تیم سئول در مرحله یک چهارم نهایی با شکست ۲-۱ مقابل بوسان آی پارک از دور مسابقات حذف شد.

لیگ قهرمانان ۲۰۱۳: اف. سی. سئول با تیم های جیانگ سو چین، بوریرام یونایتد تایلند و وگالتای سندای ژاپن همگروه بود. نتایج سئول در مرحله گروهی بدین صورت بود:

سئول ۵- جیانگ سو ۱/ جیانگ سو ۰- سئول ۲

بوریرام۰- سئول ۰/ سئول ۲- بوریرام ۲

سئول ۲- وگالتا ۱/ وگالتا ۱- سئول ۰

در مرحله یک هشتم نهایی تیم سئول با یک برد ۳-۱ و یک تساوی ۰-۰ از سد بیجینگ گوآن چین گذشت و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتایج ۱-۱ و ۱- صفر از سد الاهلی عربستان عبور کرد و به نیمه نهایی رسید.

بازیکنان: در ترکیب تیم سئول ۴ بازیکن خارجی حضور دارند که از بهترین های کی لیگ در این فصل بوده اند. آدیلسون دوس سانتوس مدافع برزیلی، مائوریسیو مولینا از کلمبیا، دژان دامیانوویچ از مونته نگرو و سرجیو اسکودرو از ژاپن. مائوریسیو مولینا با ۱۳ پاس گل بهترین پاسور کی لیگ و با ۸ گل زده موثرترین بازیکن تیم سئول در این فصل بوده است.دژان دامیانوویچ با ۱۰ گل زده ششمین گلزن برتر کی لیگ و ۵ پاس گل نیز داده است.

در آخرین فهرست تیم ملی کره جنوبی نیز ۳ بازیکن به نام های کو یو هان، ها دائه سونگ و یون ایل لوک از تیم سئول حضور داشتند.

سرمربی: چوی یونگ سو

مهاجم سابق تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ با ۴۰ سال سن یکی از جوان ترین مربیان کی لیگ است. او از آوریل ۲۰۱۱ هدایت تیم سئول را بر عهده گرفته و در اولین فصل موفق شد این تیم را قهرمان کی لیگ کند و عنوان مربی سال را به خود اختصاص دهد.سو از سال ۲۰۰۶ و بعد از خداحافظی در تیم سئول به عنوان دستیار کار می کرد.

استادیوم: تیم سئول بازی های خود را در استادیوم جام جهانی سئول انجام می دهد. این ورزشگاه ۶۷هزار نفری برای جام جهانی ۲۰۰۲ ساخته شد و اکنون ورزشگاه خانگی تیم اف. سی. سئول است. سئول با میانگین ۱۸ هزار تماشاگر دومین تیم پرطرفدار این فصل کی لیگ بوده است. در لیگ قهرمانان آسیا نیز این تیم طی ۵ بازی خانگی در مجموع فقط ۵۶ هزار تماشاگر داشته که میانگین آن حدود ۱۱ هزار نفر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تهران

      غمی نيست ان شالله با ياری خدا می بریمشون....

    • بدون نام

      انشا الله اف سی سئول میبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج