۶۸۹۰۳۸
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

تقاضای قصاص برای عامل حادثه پاسداران

نماینده دادستان در نخستین جلسه محاکمه راننده اتوبوس خیابان پاسداران، با قرائت کیفرخواست برای این متهم از محضر ریاست دادگاه تقاضای قصاص و أشد مجازات کرد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده دادستان در نخستین جلسه محاکمه راننده اتوبوس خیابان پاسداران، با قرائت کیفرخواست برای این متهم از محضر ریاست دادگاه تقاضای قصاص و أشد مجازات کرد.

دادگاه علنی راننده اتوبوس خیابان پاسداران امروز یکشنبه با حضور غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران و قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران و معاون دادستان با ریاست قاضی محمد رضا محمدی کشکولی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در این جلسه اولیای دم مقتولین مرادی، امامی و بایرامی و همچنین متهم پرونده م . ثلاث و رحیم ایزد یاری وکیل تسخیری متهم حضور داشتند.

قاضی کشکولی در آغاز جلسه پس از تلاوت آیات، اتهام متهم را سه فقره قتل عمدی و اخلال در نظم عمومی اعلام کرد و گفت: دادگاه امروز در دو نوبت صبح و عصر ادامه می یابد.

پس از سخنان قاضی کشکولی، محمد شهریاری نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد وگفت: در اجرای ماده ۳۹۶ قانون آئین دادرسی کشوری مصوب ۱۳۹۲ کیفر ساخت به شرح ذیل قرائت می شود.

وی ادامه داد: متهم در یک تصادف عمدی با اتوبوس در خیابان پاسداران -گلستان هفتم- ، سه مامور نیروی انتظامی را زیر گرفت که حسب تماس مرجع انتظامی مبنی بر وقوع این جرم نماینده دادستان به محل وقوع اعزام شد و سپس به سردخانه بیمارستان لبافی نژاد رفت.

نماینده دادستان اظهار کرد: راننده اتوبوس موصوف که بصورت عمدی با ماموران تصادف کرد در آن زمان در بیمارستان سجاد بستری بود و فیلم و اظهارات و اعترافات او زمینه پرونده است که گفته با توجه به عصبانیت با اتوبوس پارک شده در گلستان هفتم به سمت ماموران انتظامی رفت.

شهریاری با بیان پنج ادله نسبت به اتهام قتل متهم اظهار کرد: اعترافات متهم نخستین ادله برای جرم قتل است که او علت تهاجم را عصبی بودن اعلام کرد و درباره اینکه چرا در آن ساعت در محل حضور داشت گفته بود در حمایت از برادر دینی خود به نام ر. در محل حضور یافته است.

متهم دلیل حمله را عصبانیت خود اعلام کرد و گفته بود که این سه نفر را نمی شناخته است.

به گفته نماینده دادستان به نقل از راننده اتوبوس، شبها حدود ۳۰ نفر در اتوبوس می خوابیدند و این متهم مجروح کردن تخریب اموال و اخلال در نظم را قبول کرده و اعلام کرده که در مسلک ما این کار توجیه ندارد.

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که ١٠ روز قبل پرونده به وکیل تسخیری این متهم (ثلاث) داده شده است و با توجه به اینکه ایرادی به این پرونده وارد نشده است، دادگاه وی به قضاوت قاضی محمدی کشکولی امروز- ٢٠ اسفند- برگزار می شود.

٣٠ بهمن امسال فردی به نام ثلاث با نشستن پشت فرمان یک دستگاه اتوبوس در خیابان گلستان هفتم واقع در خیابان پاسداران ماموران نیروی انتظامی و دو بسیجی را زیر گرفت و با این اقدام سه مامور نیروی انتظامی و یک

بسیجی را شهید و یکی دیگر از بسیجیان را روانه بیمارستان کرد.
شهریاری فیلم تهاجم عمدی متهم را ادله دیگر کیفرخواست مینی بر ارتکاب جرم قتل راننده اتوبوس دانست و گفت: این فیلم نشان می دهد متهم با اتوبوس به سمت ماموران تهاجم عمدی می کند و درنهایت با برخورد با یک خودرو متوقف می شود.

نماینده دادستان در توضیح ادله سوم یعنی اوراق معاینه اجساد اظهارکرد: پزشکی قانونی علت فوت رضا امامی و رضا مرادی علمدار را صدمات متعدد در اثر اصابت جسم سخت، محمدعلی بایرامی ، خردشدگی جمجمه اعلام کرد که این صدمات در اثر برخورد اتوبوس با رانندگی این متهم ایجاد شد.

**متهم حین ارتکاب جرم اختلال روانی نداشت

وی درباره بازسازی صحنه گفت: متهم در بازسازی صحنه، نحوه تصادف را تشریح کرد و او برای بررسی وضعیت روحی روانی به روانپزشکی پزشکی قانونی ارجاع شد که متعاقب گزارش پزشکی قانونی او دچار افسردگی بود اما اختلال روانی که موجب فقدان قوه تمیز باشد، نداشته است؛ البته تحریک پذیری از افسردگی بی تاثیرنبوده است.

شهریاری با اشاره به تشکیل پرونده شخصیت برای متهم گفت : پرونده شخصیت او توسط واحد مددکاری و همچنین بازپرس تشکیل شد؛ او سه بار ازدواج کرد اما اکنون مجرد زندگی می کند، خانه ای ندارد و یک ماه است در همان اتوبوس استراحت می کند.

به گفته نماینده دادستان، متهم دارای هفت فقره سابقه کیفری در زمینه های مواد مخدر، محکومیت مالی و ضرب و جرح است و اعتراف کرد که از ١٥ سال قبل وارد جریان دراویش شده است و تحت تاثیر آموزه های قطب قرار دارد.
وی ادامه داد: متهم تمامی مبانی دین اسلام و تشیع را می شناسد و علاقه خاصی به جریان دراویش دارد و برای همین آن شب برای حمایت یکی از هم مسلکان خود به خیابان پاسداران رفته بود.

شهریار اضافه کرد: متهم در چند جلسه نخست نسبت به اقدام خود به هیچ وجه پشیمان نبود اما در جلسه آخر، اظهارندامت کرد.

نماینده دادستان قرائت کیفرخواست را اینگونه پایان داد: متهم با اتهاماتی دایر بر سه فقره قتل و إخلال در نظم عمومی مجرم بوده و با توجه به درخواست تقاضای قصاص اولیای دم، از محضر دادگاه تقاضای قصاص و در باب إخلال در نظم عمومی تقاضای أشد مجازات را دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکبار اعدام براش کمه.

    • masoud

      رأفت اسلامی ، بخشش ، گذشت ، توبه ، کلماتی هستند زیبا و قشنگ و خوشگل...
      فقط یک پیچیدگی دارند! آنهایی که این کلمات برایشان ساخته شده و ادعایشان را بزرگتر نشان میدهد بجایش کینه ، انتقام را زیباتر میبینند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ینی شنا میگی سه نفرو کشته له کرده بعد شامل بخشش بشه؟؟؟ااز خانواده خودتم بودن میخواستی بخشیده بشه حتما

      • بدون نام

        ینی شنا میگی سه نفرو کشته له کرده بعد شامل بخشش بشه؟؟؟ااز خانواده خودتم بودن میخواستی بخشیده بشه حتما

    • تاجیک

      اعدام درملاعام
      اخجوون بازم فیلم واقعی میبینیم
      عاشق اینجورفیلمای واقعی ام
      کی کجاست؟؟

    • بدون نام

      اقای تاجیک لطفا بسته

    • بدون نام

      زده سه تا جووون مملکتو از بین برده خانواده رو داغدار کرده انقدر لفت میدن ...

    • بدون نام

      قصاص ولی اولیائ دم می توانند ببخشند

    • بدون نام

      تقاضا نمیخواد سریع اعدام آنهایی که از بخشش صحبت میکنند میتوانند بجای این هیولا اعدام بشن

    • بدون نام

      به نظرم این فرد روانی بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج