جاباما
۶۸۹۲۸
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

کشمکش در کف نرخ ارز

دبیرکل اسبق بورس در انتقاد از اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز را حبابی دانست و اظهار نظر وی را ناهماهنگ با وظایف‌اش دانست.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل اسبق بورس در انتقاد از اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز را حبابی دانست و اظهار نظر وی را ناهماهنگ با وظایف‌اش دانست.

خبرآنلاین نوشت: دبیر کل اسبق بورس در واکنش به اظهارات سیف رییس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه در حال حاضر نرخ ارز در بازار به کف قیمت رسیده است و کاهش بیشتر آن به نفع کشور نیست گفت: براساس اساسنامه بانک مرکزی این بانک حافظ ارزش پول ملی است و اینگونه اظهار نظرها از سوی رییس کل بانک مرکزی جای تامل دارد.

احمد میرمطهری در گفت وگو با خبرآنلاین افزود: باتوجه به اینکه هنوز تحولات اقتصادی که در چندماه اخیر در کشور به وجود آمده هنوز در قدوقواره‌ای قوام نگرفته است که مبنای چنین اظهار نظرهایی باشد که قیمت ارز در حال حاضر در این نرخ مناسب است یا خیر بنابراین این اظهار نظر و یا هر اظهار نظری که در این زمینه صورت می‌گیرد به نظر می‌رسد زودهنگام است و آنچه گفته شده با وظیفه این بانک یعنی حفظ ارزش پول ملی هماهنگی ندارد.

وی در مورد وضعیت ارزی کشور گفت: با توجه به تغییراتی که در چند ماه اخیر در بازار ارز مشاهد می‌کنیم و این بازار در حال حاضر روند رو به کاهشی به خود گرفته است و در توضیح اینکه علت چیست؟، باید گفت بخشی از حباب‌هایی که در قیمت ارز وجود دارد ناشی از تعاملات سیاسی داخلی و خارجی است .

دبیر کل اسبق بورس معتقد است: همواره به محض اینکه نشانه‌هایی از بهبود شرایط اقتصادی دیده می‌شود که منجر به آزاد شدن درآمدهای ارزی ایران و برداشتن تحریم‌های بانک مرکزی شود قیمت ارز کاهش پیدا خواهد کرد و این نشان دهنده این است که اقتصاد ایران به طور بالقوه با توجه به اقدامات زیر بنایی که از گذشته در آن صورت گرفته ولی هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است می‌تواند ارزش ریال در کشور را بالاتراز اینکه امروز شاهد آن هستیم افزایش دهد.

میرمطهری اظهار داشت: بنابراین تا زمانی که هنوز تحریم هابه طور کامل لغونشده و یا اینکه بخش های مختلف اقتصادی که در سال‌های گذشته نیمه فعال شده اند آغازی به فعالیت نکرده باشند اظهار نظر در مورد وضعیت نرخ ارز یک قضاوت زود هنگام است .

وی اظهار امیدواری کرد: باید به این نکته توجه داشت که با افزایش توان تولید نفت در داخل کشور که وزیر نفت نوید این امر را داده است و بسیار هم خبر خوشی است نشان می‌دهد که وضعیت صادرات نفتی و غیرنفتی ایران بهتر خواهد شد که این امر در آینده منجر به افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.

دبیرکل اسبق بورس با اشاره به اینکه اثر رفع تحریم بیشتر در قیمت ارز و اقتصاد ملی نمایانگر می‌شود، گفت: این کار مقدمه‌ای است برای گشایش در اقتصاد ملی، بنابراین بیشتر باید از منظر اقتصاد به این گشایش نگاه شود.

دبیر کل اسبق بورس در خصوص وضعیت رو به رشد بازار سهام نیز تاکید کرد: با افزایش میزان شاخص بورس، باید تمام بخش‌ها عکس‌العمل مشابهی از خود نشان دهد و اینکه مسائل در تعامل با خارج و گشایش‌های سیاسی به وجود می‌آید، باید تأثیر مشابهی در همه بخشها دیده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فدایی رسول

      جناب سیف شما میدونی ارزش پول ملی یعنی چی؟جناب سیف شما میدونی دلار 3 هزار تومنی چه بروز اقتصاد و معاش مردم اورده؟؟وافعا از همچین مقامی در چنین جایگاهی این حرف بعید بود!!!!

    • سعید

      اقای سیف شما هم چکمه اقای بهمنی را به پا کردی مجلس باید واکنش نشان بده به حرف شما شما هم که وصل بازار هستی

    • امیر

      صحبتهای ایشون یه علامت سوال بزرگ تو ذهن من ایجاد کرد ، واقعا عجیب بود یعنی چی واقعا قیمت دلار به کفش رسیده و اینکه اگه بیشتر از این پایین بیاد باعث بروز مشکلات دیگری میشود یعنی چی ؟؟
      تازه جالب تر اینه که به گفته خودشون بانک مرکزی هیچ نقشی در این کاهش قیمت نداره تو صحبتهای چند وقت پیش هم گفته بودن ما هر ساله یه افزایشی داشتیم تو نرخ دلار که یه مدت زمانی به دلایلی ایم اتفاق نیفتاده و مثل یه فنر جمع شده بوده که عواملی باعث شدن به قیمت اصلیش برسه ؟؟؟؟؟؟؟
      یعنی از نظر رئیس بانک مرکزی ما که کاری نکردیم قیمت دلار کشده پایین ولی کلا طبیعیه هر دلار 3700 تومان الانم بیشتر پایین نکشه بهتره ......... خیلی جالبه واقعا ......
      دارن راجع به ارزش پول ملی صحبت میکنن جالبه افزایش قیمت یکباره هیچ تاثیر منفی نداره و کاهشه یکباره میتونه خطرناک باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آقای سیف ! این افکار خوشبینانه همان حباب های فرمایش آقای بهمنی است مگر نه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج