جاباما
۶۸۹۴۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کنسرت خواننده‌های سنتی در «آنتالیا»

ارکستر دولتی آنتالیا از محمد معتمدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ دعوت کرده است مجموعه سوییت‌های «مادرم ایران» را به رهبری «علی رهبری» در این شهر اجرا کند.

خبرگزاری ایسنا: ارکستر دولتی آنتالیا از محمد معتمدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ دعوت کرده است مجموعه سوییت‌های «مادرم ایران» را به رهبری «علی رهبری» در این شهر اجرا کند.

این اجرا توسط این خواننده موسیقی ایرانی در حالی به روی صحنه خواهد رفت که طبق روال سال‌های گذشته، در هفته‌های پیش رو خواننده‌های پاپ فعال در خارج از ایران در کشورهای مختلف از جمله ترکیه و شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا کنسرت برگزار می‌کنند.

کنسرت خواننده‌های سنتی در «آنتالیا»

مجموعه سوییت‌های «مادرم ایران» ساخته علی رهبری که طی ماه های گذشته رهبری ارکسترسمفونیک دولتی آنتالیا را به عهده دارد، دارای هفت موومان است که هر قسمت از آن به شخصیتی ایرانی تقدیم شده است. در این سوییت ها از گوشه هایی از موسیقی سنتی و سرود «ای ایران» نیز الهام گرفته شده است.

طبق اعلام، معتمدی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به دعوت رسمی ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا مجموعه سوییت های «مادرم ایران» به آهنگسازی و رهبری ارکستر علی رهبری را در تالار اسپندوس شهر آنتالیا اجرا خواهد کرد. این دومین همکاری معتمدی و رهبری به حساب می‌آید.

به گفته دست‌اندرکاران برگزاری کنسرت پیش رو، این برای اولین بار است که یک خواننده ایرانی به دعوت رسمی یک مجموعه دولتی در فهرست «آبونمان» سالانه برنامه یک ارکستر قرار گرفته است.

قطعه با کلام «عاشقم بر همه عالم» برای ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر سعدی تقدیم به استاد روح اله خالقی، قطعه بی کلام «عربیزاسیون» با تقدیم به مصطفی کمال پورتراب، قطعه بدون کلام «دعای بچه ها» با تقدیم به رحمت الله بدیعی، قطعه با کلام «مادرم ایران» برای ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر محمد فرید ناصری با تقدیم به محمد رضا شجریان، قطعه بی کلام «نوحه خوان» برای ویولن و ارکستر تقدیم به حسین علیزاده، «اشک مادر (یتیمی درد بی درمان) » با تقدیم به مادر همدم رهبری، قطعه با کلام «دنیای بدون جنگ» برای ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر محمد فرید ناصری با تقدیم به استاد حسین دهلوی آثاری هستند که برای سوییت «مادرم ایران» در نظر گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج