۶۸۹۶۱۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

وعده های مهم رئیس سازمان سینمایی برای سال ۹۷

اکران فیلم‌های جشنواره بدون ممیزی جدید

محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی دیروز صبح در نشستی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. او در این نشست درباره ممیزی های چندباره فیلم ها تا شبکه نمایش خانگی گفت: «شورای بازبینی مرجع نهایی صدور مجوز است.

خبرگزاری ایسنا: محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی دیروز صبح در نشستی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. او در این نشست درباره ممیزی های چندباره فیلم ها تا شبکه نمایش خانگی گفت: «شورای بازبینی مرجع نهایی صدور مجوز است. در جشنواره فجر به دلیل این که فاصله کوتاهی میان آماده شدن فیلم ها و نمایش آن ها وجود داشت گروهی با حضور یکی دو نفر از اعضای این شورا بازبینی می کردند و امسال چون همه اعضا فیلم ها را دیده اند نیازی نیست مگر این که فیلم را تغییر دهند. ضمن این که اگر یک فیلم واکنش و بازتاب خاصی داشته باشد، به هر حال مجلس و جامعه انتظار دارند که به روز باشیم.»


۱-مردم در مالکیت فیلم ها شریک می شوند
حیدریان همچنین درباره راه اندازی بورس سینمای ایران اظهار کرد: «با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس در بحث اقتصادی سینما توافق شده تا برای سال آینده امکانی فراهم شود و مردم در مالکیت سالن ها و فیلم ها مشارکت کنند. در این باره با قائم مقام وزارت تجارت نیز مذاکره شده تا جایزه صادرات برای تولیدات سینمایی تهیه شود و این کار در بخش صادر شدن فیلم های سینمایی انجام خواهد شد.» او در بخشی دیگر گفت: «صحبت هایی شده تا برای شهرهای کم جمعیت بخش های خصوصی با حمایت دولت برای ساخت سالن سینمایی اقدام کنند، هرچند بخش سینمای سیار امسال فعال شد و در استان های مختلف به عنوان راهکار موقت فعالیت کرد.»


۲-نظام رده بندی سنی اجرا می شود
رئیس سازمان سینمایی درباره حاشیه های اخیر سینما و اعتراضات احمد نجفی و این که هم سینماگران اعتراض می کنند و هم فیلم سازان دیگری که موفق به اکران نمی شوند و این که چرا خانه سینما سکوت کرده است؟ گفت: «من به طور کلی این راه ها را نمی پسندم و ما به جای این کارها ضعف های خود را باید برطرف کنیم.» او از رده بندی سنی برای فیلم ها در سال آینده خبر داد و افزود: «نظارت بر اکران یک راهکار است و در این روزها که می شنوم یک سینماگر دیگر هم درباره فیلم خود زمزمه های اعتراضی دارد، پیشنهاد می کنم شرایطی فراهم شود این فیلم ها را اهالی رسانه حتما ببینند چون به هر حال فکر می کنم برای هر فیلمی یک گروه مخاطب حتما وجود دارد. درباره خانه سینما نیز معتقدم بحث صیانت که برآن تاکید کردم بر همین اساس بود.»


۳- دنبال فیلم خنثی نیستیم
او درباره نامه سینماگران به رئیس جمهور مبنی بر اکران «عصبانی نیستم» نیز بیان کرد: «قطعاً رئیس دولت نیز بر حفظ قانون و رسیدگی به مشکلات تاکید دارند و بدون این که نامه را عامل فشار فرض کنیم در آخرین جلسه صحبت شد و بنای ما بر تعامل است.» حیدریان در ادامه تأکید کرد: «هیچ اثری قابل حبس نیست.»حیدریان در پاسخ به این که اگر قرار باشد سازمان سینمایی درگیر مواردی چون مجلس باشد در دو سال آینده فقط فیلم های خنثی خواهیم داشت، گفت: «همراهی دولت با مجلس وجود دارد و مشکلی که در آن جا بخواهد باشد نداریم. ما دنبال فیلم خنثی و فیلم ساز خنثی ساز نیستیم. ما باید نقد درون خانواده داشته باشیم. هدف ما این است که همه فیلم ها نمایش داده شود و این را در تعامل و مفاهمه دنبال می کنیم چون ما حتما سینمای مشفق می خواهیم و تلاش می کنیم.»


۴-از گروه هنروتجربه حمایت می کنیم
حیدریان درباره وضعیت گروه سینمایی هنروتجربه گفت: «این گروه از نظر بنده برای سینمایی که باید از یک سو بُعد تجاری خود را حفظ کند و از سوی دیگر اگر مراقب نباشیم دست سینمای ما از فیلم های هنری خالی می شود، ضروری است. برای هنروتجربه سالن کم نشده است، اگر بناست هنروتجربه فعالیت کند باید کامل فعالیت کند و الان هم دولتی نیست و ما حمایت می کنیم. ضمن این که از سال آینده در تلاش هستیم برای این سینماها پوشش گسترده تری در کشور داشته باشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج