۶۸۹۶۹۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برگزاری مسابقۀ بزرگ «چهل سال، چهل فیلم»

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران، مسابقۀ بزرگ فیلمنامه نویسی را باعنوان «چهل سال چهل فیلم» برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح: حسین صابری مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام انتشارفراخوان جشنواره «چهل سال، چهل فیلم» گفت: این مسابقه در محورهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برگزار خواهد شد.

صابری افزود: از جمله اهداف کلان این مسابقۀ بزرگ، توجه داشتن به رویکرد سینمای ارزان با ساختار حرفه‌ای است که منجر به استعدادیابی در عرصۀ فیلمسازی خواهد شد. همچنین رویکرد به این عرصه از منظر نسلی که در روزگاران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نبوده‌اند و آن دوران را ملموس درک نکرده‌اند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به توجه به نیروهای جوان و فعالان حوزه فیلم کوتاه و داستانی در عرصه فیلمسازی حوزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: نیروهای جوان و تحصیل کرده‌ای هستند که از هیچ جایی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. تلاش ما این است این مسابقه، محلی برای توجه و رجوع به این نسل باشد.

صابری در ادامه خاطرنشان کرد: این فراخوان با توجه به جامعیت و فراگیری عمومی، علاوه بر نیروهای جوان و مستعد، پیشکسوتان این عرصه را نیز در بر می گیرد.

وی درباره تعداد فیلم‌های مورد حمایت از سوی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این مسابقه را ۴۰ فیلم سینمایی بلند، کوتاه و پویانمایی عنوان کرد و افزود: در بخش سینمایی از میان فیلمنامه­‌های ارسالی ۱۰ فیلمنامه، در بخش کوتاه داستانی ۲۰فیلمنامه و در بخش پویانمایی۱۰ فیلمنامه­ی برتر جهت تولید انتخاب خواهند شد.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب ودفاع مقدس با اشاره به جزییات تولید فیلمهای سینمایی پس از فراخوان اولیه برای مسابقه چهل سال چهل فیلم افزود: اشراف داریم که به طور قطع در یکسال نمی‌توان ۱۰فیلم بلند سینمایی یا پویانمایی تولید کرد، به همین دلیل این مسابقه فرآیندی چند ساله خواهد داشت که به جهت محتوا و شرایط ساخت، وضعیت تولید پروژه های سینمایی متفاوت خواهد بود.

صابری در پایان گفت: پس از انتخاب آثار برتر توسط شورای داوری فیلمنامه، ادامه­‌ی روند قرارداد، تصحیح، بازنویسی و... منوط به شورای کارشناسی تولید بوده که متشکل از افراد مجرب به تفکیک هر بخش، در آن زمینه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج