۶۸۹۷۹۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

اعلام ظرفیت‌های جدید ثبت نام حج

در نشت شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت مطرح شد که با هدف افزایش کیفیت پخت غذا، در مکه مکرمه غذای ۱۵ هزار نفر از زائران در آشپزخانه چند هتل و بقیه در ۲ آشپزخانه مرکزی طبخ خواهد شد.

خبرگزاری فارس: درنشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد رئیس سازمان حج و زیارت از روند ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع که از هشتم اسفندماه آغاز شده است؛ گزارشی ارائه و تصریح کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب زائرانی که فیش‌های اولویت دار تا سی ام دی سال ۸۵ در اختیار دارند، ظرفیت ثبت نام در برخی استان‌ها تکمیل شده است و حتی شماری از زائران به صورت رزرو ثبت نام کرده‌اند.

حمید محمدی افزود: در صورتی که از عربستان ۵ هزار نفر سهمیه اضافی بگیریم ظرفیت‌های جدید ایجاد و اعلام خواهد شد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم سرعت بخشیدن به اقدامات اجرایی با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه‌های آموزش زائران و عوامل اجرایی و اسکان و تغذیه حجاج شد.

دراین جلسه اعلام شد که با هدف افزایش کیفیت پخت غذا، در مکه مکرمه غذای ۱۵ هزار نفر از زائران در آشپزخانه چند هتل و بقیه در ۲ آشپزخانه مرکزی طبخ خواهد شد.

این جلسه با بررسی روند تامین ارز برای هزینه‌های حج آینده، اقدامات صورت گرفته توسط هیات پزشکی برای سرعت بخشیدن به معاینات حجاج، عوامل و روحانیون و تعیین و معرفی پزشکان و کادر درمانی و ستادی مدینه و مکه ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز گزارش جامعی درخصوص فعالیت‌های آموزشی حج تمتع ۹۷، بازنگری در سرفصل‌های آموزشی زائران و تغییر شیوه های آموزش روحانیون حج ارائه و تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌ها استفاده از ابزارهای کمک آموزشی، تدوین و بروز رسانی منابع آموزشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

در پایان این این جلسه محمد جواد دانشیار مدیرعامل شرکت شمسا در خصوص دوره‌های نوروزی اعزام زائر به عتبات عالیات گزارش ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت شمسا از اعزام روزانه حدود ۱۴۰ کاروان هوایی و زمینی به عراق در دوره‌های نوروزی خبر داد.
نماینده ولی فقیه فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: باید با استفاده از نیروهای با تجربه و توانمند تلاش شود که امکانات مناسب برای زائران نوروزی عتبات عالیات تامین گردد و در صورت بروز مشکل به سرعت برای رفع آن اقدام و زمینه آرامش خاطر زائر برای استفاده از فرصت زیارت فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم حج؟؟؟

    • بدون نام

      امیدوارم مردم عزیز ایران هر چه زودتر به حج عمره هم اعزام شوند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج