جاباما
۶۸۹۸۷۲
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

جلالی:

وقتی روحانی سخنرانی می‌کند، تن انسان نمی‌لرزد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در کشور ما دولت ارباب و مردم رعیت شدند. بخش خصوصی ما بیمار است.

خبرگزاری ایلنا: کاظم جلالی در نشست «ساز و کار و موانع رسیدن به عدالت اجتماعی» درباره تحقق عدالت طی ۴ دهه انقلاب گفت: عدالت یک مفهوم انتزاعی دارد و همه کارهایی که در تاریخ انجام شده به نام عدالت صورت گرفته اما از آن سو هم بیشترین ظلم شده است.

وی ادامه داد: سلایق، علایق و نگرش‌ها بر شکل‌گیری نگاه معقولانه عدالت تأثیرگذار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که عدالت بر اساس دیدگاه شکل می‌گیرد، گفت: یاددارم در زمان مرحوم هاشمی برای استقرار عدالت ما دیدگاه‌های مختلف داشتیم. در بحث‌های مفهومی در ابتدای راه هستیم شاید بگویید دیر است؛ بله دیر هست اما می‌توان آغاز کرد.

وی تاکید کرد: باید دید اقتصاد در دنیا چگونه شکل گرفت، در دنیا بخش خصوصی شکل گرفت این بخش با دولت همراه شد. در دنیا مردم در بخش خصوصی هستند و دولت‌ها دستشان جلوی مردم دراز است؛ یعنی دولت رعیت و مردم حاکم هستند.

جلالی خاطرنشان کرد: در کشور ما دولت ارباب و مردم رعیت شدند. بخش خصوصی ما بیمار است. نظام اقتصادی مبتنی بر نفت، دولت سالار و رانتی است و باعث می‌شود اقتصاد ما شکل نگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند جهت ما موفق بودیم، گفت: در بحث سلامت، سرانه تحصیلی ، بهداشت وضعیت ما خوب است.

وی خاطرنشان کرد: شاید برای متولدین نیمه دوم دهه شصت باورپذیر نباشد که بگویم روستاهای ما آب و برق نداشت اما امکانات پایه پیشرفت کرد و وضعیت خوبی دارد.

جلالی ادامه داد: در بحث عدالت در بعضی از شاخص‌ها مانند مرگ و میر کودکان زیر یکسال پیشرفت داشتیم، مثلا در بخش بیمه سلامت تحول خوبی اتفاق افتاد اما در بحث اقتصادی ما وضعیت خوبی نداریم و این را ضریب جینی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود فقر در کشور گفت: در بخش فقر وضعیت زیر خط فقر خوب نیست و یا بخش اشتغال مشکلاتی وجود دارد که در مجلس گزارش‌هایی داده‌ایم.

جلالی خاطرنشان کرد: متاسفانه آدم‌ها برداشت‌های خودشان را از عدالت نشان می‌دهند. باید از شما تشکر کنم که حزب تشکیل دادید. چرا ؟ چون برخی از کارها باید فرهنگ سازی شود. سال ۸۴ من آدم انقلابی و بسیجی بودم اما بر اساس وظیفه شرعی از آقای هاشمی حمایت کردم که بده هم شدیم، اما چرا در ۸۴ مردم آن رای را دادند. ما در گردنه سختی قرار داریم. اتفاقات بسیار بدی بعد از آن افتاد.

وی گفت: ما ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طی این چند سال پول توزیع کردیم ، ما باید درست مدیریت می‌کردیم که افراد نیازمند دریافت می‌کردند. توزیع ناعادلانه منشا بی‌عدالتی شد، شما به ضریب جینی نگاه کنید. چرا ما هولوکاست را مطرح کردیم؟ چه نیازی داشت؟ چرا با پرخاشگری صحبت می‌کنیم؟ متاسفانه الان هم مدعی شدند باید بیایند پاسخ دهند چه اتفاقی افتاده ، بسیاری از اتفاقات افتاده حتما باید جواب دهند.

جلالی گفت: سیاق کار آقای روحانی و دولت کارشناسی است و وقتی سخنرانی می‌کند تن و بدن انسان نمی‌لرزد. روحانی وقتی زمام کشور را گرفت که مشکلات زیاد بود و توانست امور را پیش ببرد. دولت آقای روحانی دو رسالت دارد؛ نخست این که کشور را اداره کند و دوم این که نگذارند به سمت پوپولیسم برویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینقدر سخنرانی نکنید من خودم دهه شصتیم ترجیح میدم تاریکی بمانم بادرشکه برم عدالت تنهاچیزی که پیدا ننیکنی تن وبدن ادم میلرزه یاحقوق نگرفتن دیگه چه طور حرف بزنم نکنه انتظارداربن دست بزنم براب روحانی فعلا که رفاه عراق برای بزرگان مهمه

    • بدون نام

      اینقدر سخنرانی نکنید من خودم دهه شصتیم ترجیح میدم تاریکی بمانم بادرشکه برم عدالت تنهاچیزی که پیدا ننیکنی تن وبدن ادم میلرزه یاحقوق نگرفتن دیگه چه طور حرف بزنم نکنه انتظارداربن دست بزنم براب روحانی فعلا که رفاه عراق برای بزرگان مهمه

    • رضا ماندگار

      برای اینکه اینقدر دروغ شنیدیم که پوستمان کلفت شده

    • ایرانی

      درود بر آقای دکتر روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج