۶۸۹۹۴۱
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

رشد مسکن از نرخ تورم پیشی می‌گیرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پیش بینی می‌شود قیمت مسکن در سال آینده ۲ درصد بیش از نرخ تورم رشد کند و در نهایت رشد قیمت‌ها در این بازار با جمع رشد نرخ در سال جاری به ۱۷ درصد برسد.

خبرگزاری میزان: در ۱۱ ماه سال جاری پرداخت تسهیلات مسکن ۳۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود ۳۴ هزار و فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان و سازندگان پرداخت شده است، به علاوه ارزش کل تسهیلات ساخت مسکن در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۳ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بوده است.

این در حالی است که در ۱۰ ماهه سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی این تسهیلات رقمی حدود ۷ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان بوده است؛ و ساخت و ساز مسکن با رشد بیش از ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

در این میان در ۱۱ ماهه سال جاری معامله واحد‌های مسکونی در تهران ۱۶۸.۹ واحد رسیده است، همچنین متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی ۴.۸۲ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش یافته است.

به علاوه تسهیلات پرداختی مسکن در ۱۱ ماهه سال جاری با رشد نسبی روبرو بوده و تعداد معاملات در مدت فوق تیز ۱۲.۸ درصد افزایش داشته است.

در این رابطه قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با میزان گفت: قیمت مسکن در ۳ ماهه اخیر با رشد حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی در قیمت‌ها روبرو شده و این امر موجب شده تا مسکن از رکود خارج شود.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود قیمت مسکن در سال آینده ۷ درصد دیگر رشد داشته باشد که این رقم دو درصد از نرخ تورم بالاتر است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم یکی از راه‌های خانه‌دار شدن خانوار‌های ایرانی است، ولی سرمایه این صندوق‌ها کافی نیست، زیرا در سایر کشور‌ها تا ۸۰ درصد مبلغ مسکن به افراد تسهیلات با سود کم و بلند مدت پرداخت می‌شود.

قلی خسروی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود قیمت مسکن در سال آینده ۲ درصد بیش از نرخ تورم رشد کند و در نهایت رشد قیمت‌ها در این بازار با جمع رشد نرخ در سال جاری به ۱۷ درصد برسد.

براساس این گزارش با توجه به رشد معاملات و قیمت‌ها در بازار مسکن، مسئولین مربوطه باید به فکر راه چاره‌ای برای جلوگیری از رشد کاذب قیمت‌ها باشند، زیرا افزایش بی رویه قیمت موجب شروع رکودی دوباره خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • esmaili

      هر افزایش قیمتی در هر صنفی تابع دلار و طلا هست...چطور میشه طلا و دلار آزاد باشه اما جلوی رشد قیمت مسکن رو گرفت؟؟!!
      الان که ارز و طلا افسار پاره کرده حتی چیپس و پفک محتوی هوای بیشتری شده ؛ اونوقت با چه مکانیسمی دولت میتونه رشد قیمت مسکن رو متوقف کنه ؛ خدا میدونه...
      پیشنهادم اینه که به تجربه ثابت شده دولت در هر قضیه ای برای کنترل ورود میکنه موقتی و مسکنه و حتی از اون چه که هست بدتر میشه ...چه بهتر که اصلا دخالت نکنه و بزاره اقتصاد آزاد عرضه و تقاضا راه خودشو پیدا کنه. بجای دخالت در اقتصاد دولت باید زیرساخت رو توسعه بده و با تمام توان جلوی فساد و اختلاس و رانت بایسته.
      من معتقدم رانت حتی از اختلاس بدتره. چرا که رانت پدیده ای مخرب است که به دزدی و فساد و کمکاری و اختلاس لباس قانونی میپوشد.
      کمترین کار دولتی که توانایی و قدرت اجراعیاتش روز به روز تحلیل میره اینه که جلوی مفاسد رو بگیره....ترسم از اون روزیه که کشور عزیزمون بشه امثال ونزوعلا که پول رایجشون اونقدر کم ارش شده که با فرگون حمل میشه..و در حال گذران تورمی ۱۳۰۰درصدی است.

    • بدون نام

      لطفا اگه علم کارشناسی ندارید الکی نظر ندید، قضیه مسکن با بقیه مسائل فرق میکنه، و مستقیم با قدرت خرید مردم در ارتباطه، و مصرف کننده حرف آخر رو میزنه، چون با رکود مسکن حتما افت قیمت هم هست، اونم با این وضع کار و اقتصاد، مانند سال ۸۶ و ۹۲، البته اگر در ایران زندگی میکنی حتما خبر داری، مگر اینکه دلال باشید و تبلیغات کنید

    • esmaili

      جنابی که نظر متعصبانه میدی..‌مگه دلار مستقیم با قدرت خرید مردم در ارتباط نیست؟؟! ..مگه ممکنه دلار بره بالا و محصولات کارخانجات خرد و کلان حالا از هر صنفی همون قیمت قبل بمونه؟؟؟؟ یا شاید خیال میکنی مسکن کالای اولویت دست پنجم هست که همینجوری با توجه به گرانی سرسام آور و روزانه مصالح ؛؛ همینطور در جا بزنه تا جنابعالی هر موقع میلت کشید با ناز بیایید و بخرید؟؟؟؟!!!
      نه جانم ما دلال که نیستیم هیچی تازه اجاره نشین سالیان درازی هستیم که گرانی خوردمون کرده...من احساس میکنم جنابعالی توی این مملکت نیستی..یا اگه هستی گرفتار توهم و تعصبات کور و خشکی هستی که بچه گانه نشستی که همه چیز رو گل و بلبل ببینی...

    • بدون نام

      عزیز دل برادر زمان همه چیز رو معلوم میکنه، اندکی صبر لازمه ،،،

    • بدون نام

      افزایش قیمت حتمی است

      پاسخ ها

      • حسین

        اسفند که راکد شد . انشالله همیشه راکد بماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج