۶۸۹۹۴۶
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماند

اولین دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در نهایت پس از استماع صحبت‌های مخالفان و موافقان وزیر تعاون، نمایندگان ۱۲۶ رای موافق، ۱۲۴ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۱ رای باطله از مجموع ۲۵۳ رای ماخوذه با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند.

خبرگزاری فارس: اولین دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در نهایت پس از استماع صحبت‌های مخالفان و موافقان وزیر تعاون، نمایندگان ۱۲۶ رای موافق، ۱۲۴ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۱ رای باطله از مجموع ۲۵۳ رای ماخوذه با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند.

ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماند

همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیف رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه حاضر شدند.

همه مشکلات فقر باید توسط ربیعی بر طرف شود؟

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران به عنوان مخالف استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در صحن مجلس شورای اسلامی گفت:

در دوره قبلی از ۱۵۰ میلیارد تومان این وزارتخانه ، ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی و دیگران داده شده بود. بنده نمی‌گویم زیر مجموعه های اقتصادی این وزارتخانه کمبود ندارد، اما کدام فساد را در این وزارت‌خانه دیده‌اید؟

بحث ما فساد است، چه فسادی صورت گرفته است تا بنده نماینده قانع شوم؟ خوشبختانه در دوره ربیعی بخش اقتصادی این وزارتخانه، به سمت سهامداری حرکت می کند تا ۴۰/. فقط برای این وزارتخانه باشد و بقیه به دست مردم و بخش خصوصی اداره شود.

در زمانی که سعید مرتضوی در تامین اجتماعی بود و ما در مجلس هشتم بودیم و یادمان هست که چگونه می‌خواستند پول این سازمان را میان برخی از نمایندگان تقسیم کنند. حالا عده‌ای می گویند ربیعی هم چنین کرده است؛ من از ربیعی ماجرا را پرسیدم، او گفت ما به بعضی از نمایندگان وام بانک رفاه دادیم که با دو ضامن وام بگیرند. این چه اشکالی دارد؟ اصلا قابل مقایسه است با کار سعید مرتضوی است؟

قرار است همه فقر را ربیعی حل کند؟ کمی انصاف و جوانمردی داشته باشیم.

من به آقای رئیس گفتم که بگذارید مخالفان صحبت کنند و ما جواب بدهیم و گفتند خلاف قانون است.

آقایانی که می‌گویید خانه کارگر لشگر کشی کرده ، کجا این اتفاق افتاده است؟ آن ها درخواست راهپیمایی دادند و وزارت کشور اجازه نداد. آقای ربیعی بد کاری کرده که کارگران از او حمایت می‌کنند. ایشان خودشان کارگر بوده زبانشان را می‌داند. اگر ربیعی نبود ده‌ها راهپیمایی اعتراضی کارگری پیش می‌آمد.

می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است، ولله قسم! من تا حالا در این رابطه صحبت نکرده و توجیه نشدم. خودم خواستم از ربیعی به عنوان بچه انقلاب دفاع کنم. افتخار کنید ربیعی روزی در وزارت اطلاعات بوده، الان ما به وزیر اطلاعات فعلی هم افتخار می کنیم . این حرفها را کسانی می زنند که در کابینه های قبلی سمت داشته اند.

ما نه بحث اصلاح‌طلبی داریم و نه اصولگرایی، بدنه مجلس باید نشان دهد که از وزیر مردم دفاع می کند. البته دفاع ما مشروط است اگر در بحثهای کارگری ورفاهی پا پس بکشد من خودم پای استیضاح او را امضا می کنم.

اگر می خواهید بخش های کارگری دچار تنش نشود و شب عیدی به حداقل حق و حقوق خودشان برسند به او رای دهید. این وزیر خیابان انقلاب به پایین را می‌شناسد. ما با این استیضاح مشروط مخالفیم.

ربیعی فرزند خانواده‌ای است که فقر را در آغوش گرفته است

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف استیضاح وزیر کار گفت:

درمجلس چطور اجازه می‌دهند با فردی که شخصیت برجسته‌ای دارد اینگونه سوابق او را مطرح کنیم ما باید خود را جای وزرا بگذاریم.
ما هر چند که از خیلی از وزرا گلایه‌مندیم البته که از آقای ربیعی هم گلایه‌هایی هم داریم البته قرار است صلاحیت آنها را مدنظر قرار دهیم.
اما یادمان نرود که آقای ربیعی بیشتر از همه وزرا به استان‌ها سر زده است و به نظر من لازم است که او را با بقیه وزرا مقایسه کنیم.
آقای ربیعی فرزند جوادیه تهران است،‌فرزند خانواده‌ای که فقر را در آغوش گرفته است. ربیعی وزیری بود که از طرف انقلاب آمد او درواقع اولین کسی است که اشتغال نیروهای بیکار را با بدبختی تمام فراهم کرد.

اکنون در حوزه ربیعی ۲۸۰ شرکت مدیریتی وجود دارد که تعداد ۲۱۰ شرکت از آن از بابت رد دیون است و ما در این اثنی دیدیم که ربیعی دستور داد تا سال ۹۷ تمام شرکت‌های زیانده حتما واگذار شوند.

در رابطه با مساله فقر باید بگویم طبیعی است وزارت تعاون در حوزه فقر، بیمه تامین اجتماعی و اشتغال مسئولیت دارد. این را هم بگویم که شاخص فقر ما در سال ۸۴ به میزان ۱۸ درصد بوده است اما در سال ۹۶ متاسفانه به ۳۰ درصد افزایش یافته است اما با همه این وجود باید ببینیم دلیل آن چه بوده است.

ربیعی: موافقان استیضاح با استناد به آمار بگویند چند درصد از برنامه‌ها انحراف داشته‌ام

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز(سه شنبه ۲۲ اسفند) در صحن علنی مجلس در دفاع از خود گفت:

حضور در صحن مجلس را فرصتی برای تبیین خردمندانه اهم مسائل کشور و فرصتی برای مباحثه‌ای جدی میان عضو دولت و نمایندگان حول چالش های پیش روی کشور می‌دانم.

استیضاح و سؤال مجلس آن چیزی است که از نوجوانی برای آن مبارزه کرده‌ام.

متأسفم که در همین ابتدا مطابق آنچه در قانون استیضاح آمده بود باید مطرح می‌شد دوستان در همین اندازه برخلاف مشی قانون عمل کردند. از رئیس مجلس انتظار دارم از طرح مسائل خارج از موضوع جلوگیری کند.

در ۲۹ مرداد برنامه‌ای به مجلس ارائه دادم و ۱۹۱ نماینده به آن رأی دادند. مشتاق هستم استیضاح کنندگان شفاف و با عدد و رقم نه با کلیات، انحراف من و همکارانم را از برنامه‌ها اعلام کنند.

باید مشخص کرد که چند درصد علت نارسایی‌ها به ساختارها و چند درصد به مدیریت مربوط است. اینکه ما کلی‌گویی می‌کنیم، نهایتاً کسی نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرم.

اگر هم بنده رأی نیاورم سرباز کوچکی برای نظام خواهم بود.

من نه به عنوان یک وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر می‌گویم که امروز مسائل بنیادینی پیش روی داریم. به جز سیاست خارجی و خشکسالی که دو مسئله پیش روی ماست، فقر عدالت، آینده مردم، بیکاری مزمن شده مسائلی هستند که پیش روی ما قرار دارد. با فهم درست و اجماع حول آنها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

خشکسالی، فقر و موضوعاتی از این دست را در به وجود آمدن این ناآرامی‌ها دخیل می‌دانم. غالب دستگیرشدگان شغل داشتند و اتفاقات دیگری در این حوادث دخیل است.

من در وزارتخانه تحت مدیریتم دارای نظریه بودم و با انگیزه بالا، از صبح تا شب کار کردم و تیم قوی به کار گرفتم.

ربیعی تبدیل به کیسه بوکس دولت شده است

حسین مقصودی نماینده مردم سبزه‌وار در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲۲ اسفند) در صحن علنی مجلس و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت:

در مجلس مصوب کرده بودیم که روستاییان بالای ۶۰ سال که ۱۰ سال حق بیمه دادند بازنشسته شوند اما از تیر امسال، وزارت رفاه یک نفر را بازنشست نکرده است.

شما می‌گویید پول جهت پرداخت به بازنشستگان روستایی به ما نمی‌دهند؛ در حالی که شما باید به جای لابی‌ کردن جهت چند صباح بیشتر در قدرت ماندن برای گرفتن حق و حقوق بازنشستگان لابی می‌کردید.

مرد باشید و و بگوید کدام نمایندگان از شما باج خواستند

محمدقسیم عثمانی، موافق استیضاح به تندی از ربیعی انتقاد کرد و گفت:

طبیعی است که وزیری که عملکرد مثبت برای دفاع نداشته باشد از هر ابزاری برای مبارزه با استیضاح استفاده می‌کند و آقای ربیعی یکی از نمونه‌های بارز این مبارزه است.

اگر آقای ربیعی همانقدر که به مقابله با استیضاح می‌پرداخت به وظایف خود در وزارتخانه عمل می‌کرد امروز وضع کارگران و بازنشستگان به گونه دیگری بود.

قدرت شایعه پراکنی و ایجاد شک و دو دلی از سوی هواداران آقای ربیعی در دل استیضاح کنندگان قابل تقدیر است! همدستان شما (ربیعی) استیضاح کنندگان را متهم کردند که چون شما به آنها باج نداده‌اید استیضاح را کلید زده‌اند؛ مرد باشید و پشت همین تریبون بگویید که کدام نماینده از شما باج خواسته است صریحا اعلام کنید تا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عذر این نماینده را بخواهیم و در غیر این صورت مجلس به واسطه اتهام بر نمایندگان عذر شما را خواهد خواست.
ربیعی وزارت تعاون را به وزارت «حصر تعاون» تبدیل کرده است. مدیریت شما موجب شده است که سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور هر روز کاهش یابد و امروز بیش از 28 درصد تعاونی‌ها به حالت تعطیل درآمده است و استمرار مدیریت شما تعاون را از عرصه اقتصاد حذف می‌کند.

ربیعی وزیر کار نیست بلکه وزیر کارفرما است. به جایی رسیدی که به وضع کارگران به تشکل‌ها رسیدگی می‌کنید تا در چنین روزی به کمک شما برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      زودتر اینارو از این اداره ها بردارن تا بیشتر از این خراب نکردن

    • بدون نام

      برادران نماینده باوزیر عوض کردن حتی با رییس‌جمهور عوض کردن کار درست نمیشود ریشه مشکلات اقتصادی از بدو انقلاب وگروگان گیری آغاز شد وباادامه جنگ هشت ساله عمیق ترشدن بطور یکه ما الان داریم تاوان ضرروتبعات آن جنگ که میشد از آن جلوگیری کرد یا آن را زودتر به پایان رساند رابا همایت ازسوریه می دهیم اینکه بزرگان اصول گرا برای فرار از شکستها ییکه مسببش بوده اند به عنوان نمونه همایت از احمدی‌نژاد را بااین کلمه که(میزان حال افراد است) توجیه میکنند مسولی که نتواند بیشتر از 4سال اول دوره رییس جمهوری را پیش بینی کند چگونه می‌تواند مانند بعضی از کشورها که برنامه 50سال خود راپیش بینی میکنند.... سخن زیاد است مجال کم!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظر من ربیعی جز
        وزرای. خوب دولت میباشد

      • بدون نام

        به نظر منم ربیعی خوبه

    • کارمند

      تسویه حساب سیاسی که هر دقیقه ۳۰۰ میلیون از اموال بیت المال را مصرف میکند

    • علي

      وزير كار نشان داد كه توانايي مديريت ندارد
      يكي از معضلات همين كول بران بيچاره هستند كه بخاطر نبود اشتغال براي نان زن و بچه هاشون كول بري ميكنند كه تعدادي از انها هم كشته شدند
      ايشان هيچ معضلي را نتوانسته حل كند ......
      اينم از وضع كارگران و افزايش نا عادلانه حقوق پايان سالشون
      ايشون به درد وزارت نميخورند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا دلواپسا هستن تو این مملکت، کسی نميتونه کارکنه چون به ضرر منافعشونه، هر آدم با لیاقتی هم بیاد شما نون به نرخ روز خورا اجازه کار نمیدین

      • بدون نام

        اقای ربیعی تبریک تیر کوته فکرها به سنگ خورد

    • بدون نام

      وقتی هیچ مسئولی حاضر نیست اشتباهشو قبول کنه و استفاء بده به نظر من مردم از مردم بودن استفاء بدن شاید مشکلات حل بشه.کارگر ها مقصرن که معیشت خوبی ندارن و از کارگر بودن استفاء نمیدن

    • بدون نام

      یک اشاره وزیر کافی بود که نیت خوانی موافقان استیضاح را بهتر متوجه شویم. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس (پورابراهیمی) از وزیر گله کرده که چرا مدیرعامل نفت پاسارگاد از دوستان رییس کمیسیون برنامه و بودجه (تاجگردون) است. هر دو هم قسم خوردند که فقط خواسته مردم را بیان میکنند و خواسته شخصی نداشتند.
      تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

    • علی تیموری

      جناب ربیعی توانایی و علم این وزارت رو ندارن و در 5 سال مدیریت ایشون پیشرفتی نداشتیم. انتخاب دوباره ایشان توسط نمایندگان ضرر به کشور است.

    • غریبه

      توشرکت نوین صنعت اورمیه شش ماهه حقوق نگرفتم الان هم کم مونده عید پول خواستم اخراج شدم

    • علی

      آتش سوزی سانجی با 33نفر کشته حرکت کشتی ها رامتوقف نکرد سقوط هواپیمای آسمان با 66نفر کشته پرواز هواپیماهها را متوقف نکرد روزانه 44نفر کشته در حوادث رانندگی حرکت خودروها وسفرهای مردم را متوقف نمی کند زلزله کرمان کشته شدن 500نفر خانه سازی مردم وزندگی مردم ونشاط مردم وعید مردم را متوقف نکرد البته که زندگی با خسارت در گذشتن همراه است مردم باید تلاش کنند این خسارتها به حداقل برسد نه اینکه شادیهایشان وزندگیشان را برای عده ای دل مرده تعطیل کننددرسال 97 نیز تعدادی از ما از دنیا خواهیم رفت یا آسیب خواهیم دید اما زندگی جریان خواهد داشت وآنهایی که خواهند رفت نیز شادی بازماندگان را می خواهند نه غم واندوه ومصیبت عزاداری دائم را

    • بدون نام

      تازه باخت پرسپولیس توی دربی هم فوتبال رومتوقف نکرد
      ....

    • بدون نام

      باید استیضاح شود اوضاع این سازمان خراب است

      پاسخ ها

      • کارگر بدبخت

        حالا ما بشینیم اینجا برا هم نظر بدیم چیکار کنن چیکار نکنن کو گوشه شنوا هرکی به فکره بالا نشینیه خودشه میترسی برا خرید عید غصه یا نگرانی دارن این ما هستیم که ترس از عید داریم به خدا قسم هنوز یه جفت جوراب برا عیدم نشده بخرم بعد اون پولدارا بالا نشین به فکره مسافرت کیش ترکیه شمال هستن

      • پارسی علیرضا

        اینها همه سر گرم کردن مردم شده شما شک نکید که‌اون‌ دو نفر دیگه رای میاورند وقتی ریبس مجلس موقع رای گیری نایب رو میاره چه چیر مهمتر ار بود که نظارت داشته باشه اقای پز شکیان که طرفدار ربیعی هست میاد میشه رییس جلسه ببینم مردم رو چی می پندارید که بر نامه رو اجرا میکنید بابا مردم خیلی می فهمند انقدر با مردم بازی نکنید تمام مردم بیدار و هوشیارند نکنید این کارها رو. مردم به شما بد نکردند. من خودم سی و پنج ساله مخلصانه به این نظام خدمت بدون هبچ چشم داشت خدمت کردم بودن هبچ منت و ادعا طور خدا به خاطر طمع و چپاولگری بیت المال نکیید این کارها رو بیا ببین چه خبره مردم نون شب رو ندارن بخورن اه مردم بگبره زندگی ها ی اشرافی رو نابود میکنه دل پری داشتم اخه ابنها تو شهر ها نمی ببیند. چی به مردم بدبخت میگذره

      • پارسی علیرضا

        اقا اینها همش سیاه بازی مجلس با دولت است مردم سر کار هستند همه پشت پر ده کار میکنند قول می دهم که دو وزیر دیگه موندنی هستند مجلس در ظاهر نماینده مردم هست با هم کنار میان. ولی بدانند مردم نادان نیستند این نمایش خیمه شب بازی دولت و مجلس را ندانند خوب می فهمند

    • بدون نام

      معلومه که میمونه اگر میرفت عجیب بود ....

    • حسین خ

      وقتی خودش میگه منزل من ۵میلیاردمی ارزه اخه ملت نادان جهل تاکی چطوردردیه کارگرمستاجرومیفهمه ...

      پاسخ ها

      • فلا

        خوش به حال ما کار گرهای نان شب نداریم از دولتم بیزاریم

    • بدون نام

      خاک برسرنمایندگان وطن وهم وطن فروش عاملین ربیعی افغانی وخارجی رگ ایرانی وغیرت ایرانی نداروگرنه ۱۰ملیون افغانی به راحتی کارمیکنن وباعث بیکاری فقروجرم وجنایت فسادناامنی وناامیدی ایران وایرانی وبیکاری جوانان وبیکاری بیش از۳۰درصدخانوادههاشدخدالعنتش کنه خودش وخانوادت وکه هر لحظه فحش میخوروبودجه۲۰۰سال کشورصرف۱۶ملیون افغانی شدبعدمیگه من بچه جوادین وپدرم کارگردروغگو

    • فریبرز

      بنده با حقوق یکمیلیون و یکصد هزار تومن و داشتن اولاد و نوه چهار صد ونود هزار تومن عيدي گرفته ام، کاش جای این وزیر و مسئولان مقصر، یزید وزیر میشد
      بازنشسته تأمین اجتماعی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج