جاباما
۶۸۹۹۹۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سینما «ماندانا» از سرگروهی انصراف می‌دهد

به گفته محمدقاصد اشرفی مدیر سینما ماندانا، این سینما بعد از اکران نوروزی از سرگروهی انصراف می‌دهد.

خبرگزاری مهر:محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران و مدیر سینما ماندانا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرگروهی این سینما در سال ۹۷ که به تازگی از سوی سازمان سینمایی اعلام شده است، بیان کرد: سینما ماندانا بر خلاف میل باطنی من برای اکران نوروزی، به عنوان یکی از سرگروه ها انتخاب شد اما این امر هم به این شرط صورت گرفت که بعد از اکران نوروزی از سرگروهی کناره گیری کند از همین رو پس از اکران نوروز از سرگروهی انصراف می دهیم.

سینما «ماندانا» از سرگروهی انصراف می‌دهد

وی درباره دلیل این تصمیم توضیح داد: این سینما در منطقه ای واقع شده است که بنا به نیاز اهالی منطقه آثار متنوع را به نمایش می گذارد و بیش از ۹۸ درصد از فیلم ها می توانند در ماندانا به نمایش گذاشته شوند ولی وقتی به عنوان سرگروه انتخاب می شود، سالن های آن تنها به یک فیلم اختصاص پیدا می کند در حالی که سالن های این سینما این ظرفیت را دارند که برای مثال سه فیلم را به نمایش بگذارند.

این سینمادار افزود: وقتی سینما ماندانا سرگروه می شود امکان نمایش دیگر فیلم ها وجود ندارد و این وضعیت در صورتی بدتر می شود که فیلم ضعیفی به سرگروهی این سینما به نمایش در آید و در این صورت سالن ها عملا خالی می مانند که از نظر اقتصادی به صرفه نیست. سینمای ما اگر سرگروه نباشد می توانیم فیلم های پرفروش را به نمایش بگذاریم، مانور بیشتری بدهیم و از فیلم های مختلفی استفاده کنیم.

رییس انجمن سینماداران با بیان اینکه در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است تا سینمای دیگری جایگزین ماندانا به عنوان سرگروه شود، اظهار کرد: البته پیشتر هم چارسو برای سرگروهی در نظر گرفته شده بود ولی این سینما به دلیل برگزاری جشنواره های مختلف از این امر انصراف داد. این نکته را هم باید عنوان کنم که مسئولیت سرگروهی بسیار سنگین است چرا که سینماداران ضمن مراقبت از فیلم ها باید به مقررات سرگروهی پایبند باشند.

امسال تعداد سرگروه ها به دلیل تعداد زیاد فیلم ها افزایش پیدا کرد که من رضایتی از این موضوع نداشتم چراکه خیلی از سینماها نمی توانند در حد سرگروه باشند
قاصد اشرفی بیان کرد: با توجه به اینکه سینما قدس در جوار سینما استقلال قرار دارد نظر اعضای انجمن بر این بود که سینما قدس به عنوان سرگروه انتخاب شود چون این امر از نظر فنی نیز درست است ضمن اینکه در همان مسیر چهار سینما وجود دارد که اگر مساله سرگروهی لحاظ نشود، این سینماها ممکن است همزمان با هم یک فیلم را به نمایش بگذارند که این مساله باعث می شود از نظر فروش دچار مشکل و ضرر شوند.

وی با انتقاد از افزایش تعداد سرگروه های سینمایی عنوان کرد: امسال تعداد سرگروه ها به دلیل تعداد زیاد فیلم ها افزایش پیدا کرد که من رضایتی از این موضوع نداشتم چراکه خیلی از سینماها نمی توانند در حد سرگروه باشند. مگر ما در حال حاضر چند سینما با تعداد بالای سالن داریم که بتوانند از این فیلم ها استفاده کنند؟ وقتی تعداد فیلم ها زیاد است هم صاحبان آثار و هم سینماداران نمی توانند از این فرصت استفاده کنند بنابراین به گونه ای یک معادله ۲ طرفه در جریان است برای مثال وقتی هفت فیلم به نمایش گذاشته می شود و یک سینما تنها چهار سالن در اختیار دارد از اکران سه فیلم از هفت فیلم باز می ماند و به تبع آن سه فیلم هم امکان اکران در آن سینما را پیدا نمی کنند.

مدیر سینما ماندانا توضیح داد: البته مصوبه ای داریم که بر اساس آن می توانیم فیلم ها را به صورت چرخشی به نمایش بگذاریم اما نمایش فیلم ها به صورت چرخشی هم شرایط خاصی دارد و خیلی به نفع نیست به این صورت که بر اساس این قانون مجبور می شویم سالن های یک فیلم پر فروش را در اختیار دیگر فیلم ها قرار دهیم و این امر روی فروش سینما تاثیر می گذارد.

قاصد اشرفی در پایان با اشاره به نظام نامه جدید اکران بیان کرد: طبق جلسه ای که با محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای داشتیم، وی بیان کرد که این نظام نامه ۲۲ اسفندماه به صنوف ابلاغ می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج