۶۹۰۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ویندوز ۷ شما را سر دوراهی می گذارد!

۳۲ بیت یا ۶۴ بیت ؟!

اغلب ما به محض آمدن ویندوز ۷ به بازار، سریع آن را روی کامپیوتر‌های خود نصب کردیم. ولی فکر می‌کنید چند درصد از افراد می‌دانند که کدام مدل این ویندوز را استفاده می‌کنند؟ و آیا می‌دانند که مدل‌های ویندوز ۷ کدامند و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

32 بیت یا 64 بیت ؟!

32 بیت یا 64 بیت ؟!

اغلب ما به محض آمدن ویندوز ۷ به بازار، سریع آن را روی کامپیوتر‌های خود نصب کردیم. ولی فکر می‌کنید چند درصد از افراد می‌دانند که کدام مدل این ویندوز را استفاده می‌کنند؟ و آیا می‌دانند که مدل‌های ویندوز ۷ کدامند و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

ویندوز ۷ خود ۶ نسخه دارد که هر کدامشان به دو مدل ۳۲ بیت و ۶۴ بیت تقسیم شده‌اند. سیستم‌عامل ۳۲ بیت را اصطلاحا x۸۶ و ۶۴ بیت را x۶۴ می‌گویند. شرکت مایکروسافت با توجه به سخت‌افزار‌های موجود در بازار، این ویندوز را در دو مدل به بازار ارائه کرده است.

در گذشته اغلب سیستم‌عامل‌ها ۳۲ بیت بودند. هنگامی‌که ویندوز ۷ با دو مدل وارد بازار شد، بیشتر کاربران بدون داشتن دانش کافی، سیستم‌عامل ۶۴ بیت را انتخاب کردند. اما این سیستم‌عامل فقط به درد دستگاهی می‌خورد که هم سخت‌افزار ۶۴ بیت داشته باشد وهم نرم‌افزار‌های آن رویش نصب شود چون در غیر این صورت کل سیستم‌عامل ۶۴ بیت بی‌ارزش است.


این دو مدل چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

اگر ویندوز 32 بیت روی دستگاه شما نصب باشد، بعد از باز کردن یک سری برنامه و نرم‌افزار‌های مختلف، سرعت دستگاه رو به کندی می‌رود. از یک حد به بعد نیز هرچه بیشتر برنامه باز کنید، سرعت دستگاه بیشتر و بیشتر کم و اصطلاحا دستگاه کند می‌شود. این کندی به این خاطر است که یک پردازش باید تمام شود تا پردازش بعدی بتواند کارش را شروع کند. اما در مدل 64 بیت چنین نیست و دستگاه این قابلیت را دارد که چندین پردازش به صورت موازی و هم‌زمان با یکدیگر کار کنند. در مدل 32 بیت، سیستم‌عامل فقط تا سقف 4 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند در صورتی که در مدل 64 بیت چنین محدودیتی وجود ندارد. در 64 بیت شما 2/17 بیلیون گیگابایت یا 3/16 میلیون ترابایت رم دارید که این مقدار واقعا زیاد است. در مدل 32 بیت وقتی همه حافظه رم اشغال شد، دستگاه مجبور است از حافظه‌های مجازی و ‌هارددیسک استفاده کند و این خلل را پر کند ولی در 64 بیت این مشکل وجود ندارد.


کدام مدل ویندوز 7 بهتر است؟

بهتر بودن یا نبودن این مدل‌ها بیشتر به نیاز افراد بستگی دارد. اگر شما از برنامه‌های ۳D یاAUTO CAD و نرم‌افزار‌های فنی استفاده می‌کنید، ۶۴ بیت برای‌تان گزینه‌ بهتری محسوب می‌شود. اما اگر یک کاربر ساده هستید، بهتر است از مدل ۳۲ بیت استفاده کنید.


چطور بفهمیم که سیستم‌عامل ما چند بیت ا‌ست؟

برای دانستن این که سیستم‌عامل نصب شده روی کامپیوترتان 32 بیت است یا 64 بیت، روی My computer کلیک راست کنید و سپس گزینه properties را بفشارید. در پنجره‌ای که باز خواهد شد، ببینید سیستم‌عامل دستگاهتان کدام مدل است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

32 بیت یا 64 بیت ؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا سقف 4 گیگ برای رم اشتباهه
      اصلش 3 و نیم گیگ هستش.
      .رم سیستم من 4 گیگ هستش ولی 3.5 گیگش استفاده میشه

    • saeid

      max memory limits for 64-bit Windows 7
      Starter: 8GB
      Home Basic: 8GB
      Home Premium: 16GB
      Professional: 192GB
      Enterprise: 192GB
      Ultimate: 192GB

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج