۶۹۰۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

افتتاح «دربند» با جنتی و چهره‌های مشهور

افتتاحیه‌ی فیلم‌ سینمایی «دربند» با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینماگرانی چون عباس کیارستمی، کیانوش عیاری، پرویز پرستویی،حمید فرخ‌نژاد و... برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: افتتاحیه‌ی فیلم‌ سینمایی «دربند» با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینماگرانی چون عباس کیارستمی، کیانوش عیاری، پرویز پرستویی،حمید فرخ‌نژاد و... برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه ۲ مهرماه در سینما «فرهنگ» برگزار شد، علاوه بر علی جنتی، جمعی از سینماگران نیز حضور داشتند و فیلم همزمان در دو سالن به نمایش درآمد.

امیر سمواتی تهیه کننده فیلم «دربند» در سخنانی گفت: این فیلم در شهریور ۹۰ در جلسه‌ای دو نفره با پرویز شهبازی از میان طرح‌هایی که داشت، مطرح و انتخاب شد. خوشبختانه بنیاد سینمایی فارابی از ساخت آن حمایت کرد و در ۱۰ اردیبهشت ماه سال گذشته آن را کلید زدیم.

افتتاح «دربند» با جنتی و چهره‌های مشهور

وی ادامه داد: در جشنواره فجر استقبال خوبی از «دربند» شد و این شانس را آوردیم که علی سرتیپی پخش کار را برعهده گرفت. پیگیر بودیم، عید نوروز این فیلم اکران شود اما به دلیل لابی‌هایی که وجود داشت، این اتفاق نیفتاد. سرانجام از ۳ مهرماه شاهد اکران عمومی فیلم خواهیم بود.

سمواتی به ساده بودن مراسم افتتاحیه این فیلم اشاره کرد و گفت: بضاعت سینمای ایران همین است. تنها از عوامل فیلم می‌خواهم همانجا که نشسته‌اند بلند شوند و شما حاضران (مخاطبان) را تشویق کنند.

افتتاح «دربند» با جنتی و چهره‌های مشهور

پرویز شهبازی (کارگردان)، پگاه آهنگرانی،‌ نازنین بیاتی‌، فرید سمواتی، احمد مهران‌فر‌ و بهرنگ علوی‌ بازیگران ، هومن بهمنش(مدیر فیلمبرداری) و ستار اورکی (آهنگساز) از جمله عوامل حاضر در سالن بودند.

تهیه کننده «دربند» در ادامه به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اشاره کرد و گفت: آقای جنتی با حضورشان ما را غافلگیر کردند، همچنین آقای هاشمی که از سازمان بهزیستی آمدند، قول حمایت داده‌اند.

سمواتی همچنین با اشاره به معرفی ۱۲ نامزد معرفی به اسکار که «دربند» نیز در این فهرست قرار دارد،گفت: تاکنون دو فیلم «نفس عمیق» و«کافه ترانزیت» که تهیه آنها را برعهده داشته‌ام، به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شده‌اند، دعا کنید «دربند» هم این شانس را داشته باشد.

در ادامه‌ی مراسم افتتاحیه‌ی فیلم «دربند»، پشت صحنه‌ی کوتاهی از این فیلم که توسط علی مترصد ساخته شده بود‌، به نمایش درآمد.

افتتاح «دربند» با جنتی و چهره‌های مشهور

سپس سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سخنانی خطاب به مخاطبان اظهار امیدواری کرد که فیلم «دربند» را بپسندند و سخنانش را اینگونه ادامه داد: فیلم «دربند» از جمله آثاری بود که بنیاد سینمایی فارابی حمایت کرد. امروزه دوستان می‌گویند فارابی جلوی خصوصی سازی را می‌گیرد در حالی که من معتقدم فارابی وقتی به مسئولیتش جامع عمل خواهد پوشاند که هیچ فیلمی به حمایت نیاز نداشته باشد. وقتی عده‌ای فیلمساز دور هم جمع می‌شوند و می‌خواهند فیلم بسازند، دولت وظیفه دارد حمایت کند.

وی یادآور شد: فیلم «دربند» سفارش ما نبود بلکه فیلمنامه‌ی آن آمد و مورد مطالعه قرار گرفت و برای مشارکت انتخاب شد. همان‌طور که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آثار جشنواره‌ی فیلم فجر گذشته به نوعی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شد و سعی شد جذابیت در نظر گرفته شود تا مثل الان شاهد سالن‌های پر باشیم، چرا که سرمایه سینماهای کشور مخاطبین هستند.

مدیرعامل فارابی «دربند» را یکی از کاندیداهای معرفی به اسکار برشمرد و گفت: این فیلم آماده حضور در جشنواره‌های معتبر دنیاست و امیدوارم روزهای خوبی در انتظارش باشد.

میرعلایی همچنین گفت: امیدوارم بودجه سینمای ایران رشد بکند، چون معتقدم این بودجه در شان سینمای جهانی ما نیست.

افتتاح «دربند» با جنتی و چهره‌های مشهور

وی سخنانش را با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا به پایان برد.

از جمله حاضران در این مراسم می‌توان از عباس کیارستمی، پروز پرستویی، حمید فرخ‌نژاد،‌ کیانوش عیاری‌، محمد رحمانیان، سحر دولتشاهی، خسرو معصومی‌، هوشنگ گلمکانی‌، مهناز افضلی‌، لادن مستوفی ‌، مجید برزگر‌، جابر قاسمعلی‌، مصطفی زمانی، مستانه مهاجر، روح اله حجازی، جمیل رستمی‌، امیرشهاب رضویان‌، پژمان بازغی‌، اشکان خطیبی‌، محمد آفریده‌، محسن امیریوسفی‌، بهناز جعفری‌، بهاره افشاری، الناز شاکردوست، کامبیز دیرباز، هنگامه قاضیانی، عباس یاری، رضا یزدانی، حسین جعفریان‌، آنا نعمتی‌، سهیا گلستانی‌، حمیدرضا صدر،‌ محمدرضا دلپاک،‌ نازنین فراهانی‌، جعفر گودرزی و حسن نجاریان نام برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه خانواده‌اش تا پایان به تماشای این فیلم نشست.

به همراه کارت دعوت به مدعوین تمبر این فیلم نیز اهدا شد.

به دلیل حضور جمعیت زیادی در سالن، امیرسواتی خواست بعد از پایان مراسم افرادی که ایستاده‌اند برای تماشای فیلم به سالن شماره ۲ سینما «فرهنگ» بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج