جاباما
۶۹۰۰۶۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

شبکه جهانی وب ۲۹ ساله شد!

امروز ۲۹ سال است که شبکه جهانی وب (WWW) وجود دارد و این اولین بار در تاریخ است که بیش از نیمی از جمعیت جهان قادر به انجام استفاده از این شبکه‌ی جهانی هستند. شبکه‌ی جهانی وب از روز‌های اولیه با dial-up شروع شد و روز به روز بهبود یافت. در سال‌های اخیر مسائل جدید زیادی به بوجود آمد و نیاز ما به وب هر روز بیشتر شد.

سخت افزار: امروز ۲۹ سال است که شبکه جهانی وب (.WWW) وجود دارد و این اولین بار در تاریخ است که بیش از نیمی از جمعیت جهان قادر به انجام استفاده از این شبکه ی جهانی هستند. شبکه ی جهانی وب از روزهای اولیه با dial-up شروع شد و روز به روز بهبود یافت. در سال های اخیر مسائل جدید زیادی به بوجود آمد و نیاز ما به وب هر روز بیشتر شد.

در سال ۲۰۱۶، سازمان ملل متحد دسترسی به اینترنت را به عنوان یک حق انسانی مانند آب آشامیدنی و پناهگاه اعلام کرد و آن را یک نیاز اساسی دانست، اما یکی از مهمترین مشکلات در این راستا هزینه است. موضوع بعدی که در شبکه ی جهانی وب اهمیت زیادی دارد کنترل اطلاعات است. در واقع تعداد کمی از سایت های شناخته شده وجود دارند که می توانند اطلاعات صحیحی را سریعا منتشر کنند. در واقع به رسمیت شناختن وب سایت ها یک موضوع بسیار گسترده و دشوار است. از سوی دیگر برخی از از سایت ها به انتشار اخبار غلط می پردازند و معلومات غلطی را در اختیار کاربران قرار می دهند که این موضوع مشکل ساز خواهد بود. به همین دلیل شرکت ها در تلاش برای حل این مشکل هستند و به نظارت دقیق تر بر محتوا خواهند پرداخت.

شبکه ی جهانی وب از ابتدا تاکنون از نظر ظاهری و سازگاری شبکه تغییرات زیادی داشته است. در ابتدا مرورگر WorldWildWeb بود که بعدها به Nexus تغییر نام داد. پس از مدتی نیز Chrome و Firefox ظاهر شدند و تغییرات زیادی را با خود همراه کردند. از سوی دیگر ترویج فناوری ۵G که اتصال سریعتری را برای میلیاردها دستگاه جدید فراهم می کند، یکی از تغییرات بزرگ در شبکه جهانی وب محسوب می شود. در سال های آینده نیز شاهد تغییرات عظیمی در شبکه ی جهانی وب خواهیم بود و دنیای جدیدی از شبکه ی جهانی وب را تجربه خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهناز

      سلام
      منظورتون البته world wide web بود!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شبکه وحشی جهانی :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج