جاباما
۶۹۰۰۹۹
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

تماشاگران دیدار استقلال - العین، شایسته تقدیر

تماشاگرانی که در دیدار استقلال و العین در ورزشگاه حضور داشتند، شایسته تقدیر هستند.

خبرگزاری تسنیم: در دیدار استقلال و العین، یک نگرانی بزرگ وجود داشت. نگرانی از بابت اتفاقات روی سکوها که با حاشیه‌های چند سال اخیر بیشتر هم شده است و شرایطی وجود دارد که شاید با کوچک‌ترین اتفاق خارج از عرف برای فوتبال ایران محرومیت یا جریمه‌های سنگینی داشته باشد. عربستانی‌ها سه سال است به بهانه نبود امنیت در ایران، میزبانی را از باشگاه‌های ایرانی گرفته و بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری ثالث برگزار می‌شود، از این‌رو رقم زدن اتفاقاتی که حتی نشانی از کوچک‌ترین ناامنی روی سکوها را نشان دهد، می‌تواند به این مسئله دامن بزند.

برای دیدار استقلال و العین این نگرانی وجود داشت که مبادا تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌آیند سنگ، بطری و... به زمین پرتاب کنند یا اینکه به صورت بازیکنان حریف لیزر بیندازند؛ نگرانی بزرگتر این بود که در آستانه چهارشنبه سوری که ماهیت آن سال‌هاست تغییر کرده و این رسم کهن را تبدیل به شبی ناامن برای مردم ایران تبدیل کرده، هواداران ترقه یا بمب دست‌سازی را به زمین بیندازند. با این حال تماشاگران فهیم و با فرهنگی که به ورزشگاه رفته بودند هیچکدام از این اتفاقات تلخ را تکرار نکردند؛ حتی کوچکترین شعاری علیه تیم حریف یا داور مسابقه ندادند. فرهنگی که شایسته تقدیر و البته تبلیغ است. شاید نمونه چنین رفتارهایی باید آنقدر بزرگ جلوه داده شود تا در دیگر بازی‌ها نیز مشابه آن و حتی بهتر از آن را بارها و بارها ببینیم و آن وقت است که باید به فرهنگ غنی خود افتخار کنیم.

رفتار تماشاگران دیدار استقلال و العین از این جهت مهم و شایسته تقدیر است که همیشه رفتارهای ناشایست بزرگ جلوه داده می‌شود، همه آن را تقبیح می‌کنند و در نمونه‌های داخلی نیز کمیته انضباطی باشگاه‌ها و تماشاگران را با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌کند. با این حال کمتر موردی پیش آمده که رفتارهای خوب تماشاگران و تغییر فرهنگ سکوها به چشم بیاید و تماشاگرانی که در شب بازی استقلال و العین نمونه‌ای از رفتار تماشاگران حرفه‌ای اروپایی را به نمایش گذاشتند، اکنون مورد تقدیر هستند. باشد که در آینده نیز این رفتارها در تمام ورزشگاه‌های کشور به عنوان الگویی مناسب فراگیر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردمی

      پس معلوم شد ما هم میتونیم فرهنگ داشته باشیم فقط باید زور بالای سرمان باشد

    • سی سانیه

      فرهنگ باشگاه استقلال و هوادارانش همیشه زبان زد بوده

      پاسخ ها

      • مریم

        ولی جدا همیشه طرفداری استقلال قشر با فرهنگ و تحصیلکرده جامعه بودن،یجور شعور خاصی دارن کلا

    • هیس

      بعنوان یه استقلالی افتخار میکنم همچین هواداری با فرهنگ بالا داریم

    • بدون نام

      فرهنگ استقلال و استقلالی همینه

    • بدون نام

      از بس بی فرهنگی دیدیم یک بازی اینقدر مهم شده

    • حیدریزاده

      ولی این کثافتها تاوان آنالیز استقلال به مامیچ راکه معاویه را روسفید کردن را طوری میدن که ار سرطان بدتر ....دیگه نامردی وکثافت تر از این کار را در هیچ جای دنیا ندیده بودیم که افتخار دیدن آن نصیبمان شد لعنت خدا بر هر چی آدم ... باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج