۶۹۰۱۱۱
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شاد باشیم یا عبوس؟

به شادی نیاز مبرم داریم. این یک واقعیت است که نسل امروز بدون چهارچوب به دستش می آورد و با عبوس بودن ما نه تأخیر می افتد نه مسیرش را کج می کند.

روح الله صالحی در عصر ایران: انگار ابزار عزا کم آورده ایم و ناچار دست به دامن همسایه ها شده ایم تا بیایند و یاری کنند تا اشک بند نیاید و کم نیاورده باشیم.

خاک سردی می آورد و کم کم زخم ناسور دنا از لایک شدن می افتد ما به زندگی نشسته ایم. اما از گوشه، چشم دوخته ایم به این که کسی خبر عزا بیاورد و پابرهنه وسط کوچه بدویم .

این بار عدد یازده به یادمان خواهد ماند ،مثل سی و دو، مثل شصت و شش ،یا بیست و دو و این رشته سر دراز دارد.

چه قدر ما مقصریم؟ چه قدر جغرافیا؟ چه قدر میزها؟ و این چه قدر هم سر دراز دارد.

در عزا آموخته ایم گیس زن ها را از مچ دست ها باز نکنیم و سر سلامتی بدهیم چون برای بعدی لازم می شود.

به جای روبان کمی هم ادویه شادی بپاشیم بر این هوا و زهر کمتر بنوشیم.

جاذبه انرژی که سواد ندارد از بدش می ترسیم سرمان می آید ،نفرین می کنیم توی دل غمباد می شود و بلد نیستیم که سرنا را از سرگشادش نمی نوازند.

آن دختران که بد می کنند چون عرف و قانون می گوید و تغییرش در کف خیابان اتفاق نخواهد افتاد.

دختران استادیوم هم بد می کنند که هویت خدادادی را نادیده می گیرند و می روند که سیستم بزن زیرش و اتوبوسی فوتبال وطنی را ببیند.

این ها بد، حق با شماست. هنرمندان موسیقی چه گناهی کرده اند که باید از ترس بخزند توی زیر زمین و دیلیم دیمبول راه بیندازند.

امام جمعه رامسر می نویسد کن لم یکن شود هر اجازه ای که بابت موسیقی پاپ داده ایم در مقابل امام جمعه اسالم دستور می دهد مردم به غایت عزاداری کرده اند بگویید موسیقی عرفی و شرعی بنوازند.

از رامسر تا اسالم چند برگ درخت هست کسی نمی داند اما این فاصله ریتم هستی دارد دو ماژور شور حماسی هستی را می نوازد.

یک بار برای همیشه برگردیم و از نو شروع کنیم،چه اشکال دارد، از نو همه واژگان لازم اجرا را تعریف کنیم و بعد بنشینیم و صبر پیش بگیریم.

نمی شود با سیستم بزن زیرش و اتوبوسی نگذاشت نسل امروز پایش از گلیم ما دراز تر شود .او سبک زندگی اش را تعریف کرده و حتی ریشه زده است نمی شود با چهارتا چوب و تیرک درستش کرد.

شما موسیقی را منع کنید او زیر زمینی اش را می شنود غذایش را در رستوران زیر زمینی می خورد لباسش را در شو زیر زمینی می خرد مدل موهایش را هم...

«سطح نارضایتی آنچنان بالاست که با جرقه‌ای شعله ور می شود.

اصلی ترین عوامل نارضایتی، تغییرات در نسل و سبک زندگی است.

این تغییرات را در بچه‌های خودمان هم می توان دید» این ها را فلان روزنامه نگار و استاد دانشگاه و...نگفته، این ها جملات وزیر کشور است که با تحلیل آماری می دانند زیر پوست در حال تغییر این جغرافیای ناب چه می گذرد.اما ما چسبیده ایم به این سنگر و نمی توانیم تحلیل کنیم شادی را چطور توی این روش کاری جای دهیم.

گفتند موسیقی محلی نه، فقط در مراسمات دیپلماسی-توریستی اجرا شود. این شد که هر شلنگ تخته ای را به اسم رقص ایرانی در مجالس عروسی بهم تعارف کردیم لب ریز بی اصالتی و فهم جملات موسیقایی و کسی نگران این تهی شدن نشد.

کجاست شعور و شور سرچوپی و لزگی وپای واژیک و...که بزمی و رزمی مردان را به لحاظ روحی و بدنی مهیا مقابله با دشمن کند.

بهار چه دارد که این طور مورچه وار درهم می لولیم تا خودمان را به او برسانیم? چه دارد که رخت عزا از تن به در می کنیم؟

بهار(به) بهترین را آوردن (آر) است شبیه کردار که فعل انجام شده را پیش رو می نهد و به اکنون می کشاند.

بهترین را از سال گذشته جمع کردن و آوردن که اگر چنین اضافه شدنی اتفاق نیفتد دچار تکرار ملال آور و رخوت می شویم.

«به » در فرهنگ لغات چنین آمده است: خوب و نیک. (برهان ). خوب، نیک و پسندیده. (انجمن آرا) (آنندراج ). بهتر. نیکوتر. خوبتر و ما چه خوبی و بهتری را مهیای پیش کش به بهار کرده ایم?

سال ۹۶ گذشت به همین سادگی اما به تلخی رنج های که پوست مان را کند و خونابه اش به خاطرات مان چکید.

بهار مشتاق کت تک چهارخانه و زرق و برق کفش واکس زده هیچ کس نیست .بهار به هوای آویشنی که از زیر تکه سنگی در کوهی خواهد رویید می آید تا بیاموزیم رویش درد دارد اما جهانی به شگفتی وا می دارد به ریتم خنک دشت...

به شادی نیاز مبرم داریم. این یک واقعیت است که نسل امروز بدون چهارچوب به دستش می آورد و با عبوس بودن ما نه تأخیر می افتد نه مسیرش را کج می کند، چراغ خاموش از زیر شهر می گذرد تا به بهار پیش رو سلام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزا دار بهتره

    • حمید

      به شادی نیاز داریم؟؟؟؟ مگر کسی منکر این بوده؟؟؟؟ لاکن شادی حلال و بی گناه و معصیت ، نه بی بند و باری و فسق و گناه مانند آنچه در روز میلاد حضرت زهرا روی داد و قلب هر اهل دین و دیانت را آزرده نمود ،

      فرمودید جوانها ، قبول اما ما نباید هرگز اجازه دهیم جوانها هر عمل خلاف عفت ، خلاف قانون و خلاف شرع و خلاف دین را به نام جوانی انجام دهند ، نه ما هرگز به یک چنین شادی شیطانی نیاز نداشته و نداریم نیروهای انتظامی نیز هرگز اجازه آن را نخواهند داد

      در ضمن یادمان نرود که حزن و اندوه و ماتم به دلیل‌ تفکر و تعقل و معنویتی که دارد بیشتر با فطرت پاک و الهی انسان سازگاری دارد و‌ وجود یک اندوه و غم و حزن و ذکر مصیبت اگر باعث تفکر و تدبر و تذکر در جامعه شود بسیار لازم و ضروری است

      چشم گریان چشمه فیض خداست.....

    • بدون نام

      شاد باشید به افتخار اختلاسگران و دزدان و ....بزن کف قشنگه رو

    • بدون نام

      امامان جماعت مبارزه با فساد اقتصادی را کاش پیگیر میشدن ...

    • بدون نام

      والا اون نظر سنجی که مردم ایران غمگین ترینو عصبانی ترین مردم دنیا هستن چرته چرته.....
      خودتون یه نگاه بندازین تو اوج فقر و عدم رفاه و آسایش تو اوج اختلاس و کثافت و رانت و رشوه و تجاوز و ....زندگی میکنیم و هنوز بابت همینها جک مینویسیم و جک میگیم
      پس مردم ایران شادن اونی که میگه نه احمقه.....دوسش ندالممممممممم

    • بدون نام

      علت نهانی این است که شیاطین تاریکی و زندانی سلیمان غل وزنجیر پاره کرده اند که اینجا جای بحثش نیست..امادرعالم هنر هنرمندآگاه مجبورا قفل به دهان زده اند درفرهنگ آذربایجان بیش از19 نوع رقص وجود دارد لزگی مثل هندی بیان مفاهیم است وحدیث استواری درقبال دشمن و ارهاب است وحماسه.مثل قایتاغی که درکل منطقه رواج دارد از رقص شمشیر عربی تا افغانستان وپاکستان و آسیای میانه .مطمئن باشید خمیرمایه لزگی لیلی ومجنونی نیست و هورمن عشق مجازی ترشح نمیشود گرچه ممکن است تستسترون و آدرنالین را کمی بالا ببرد! لیکن خوب بود توسط پسرها اجرا میشد درکشورما.

    • حمید

      به شادی نیاز داریم؟؟؟؟ مگر کسی منکر این بوده؟؟؟؟ لاکن شادی حلال و بی گناه و معصیت ، نه بی بند و باری و فسق و گناه مانند آنچه در روز میلاد حضرت زهرا روی داد و قلب هر اهل دین و دیانت را آزرده نمود ،

      فرمودید جوانها ، قبول اما ما نباید هرگز اجازه دهیم جوانها هر عمل خلاف عفت ، خلاف قانون و خلاف شرع و خلاف دین را به نام جوانی انجام دهند ، نه ما هرگز به یک چنین شادی شیطانی نیاز نداشته و نداریم نیروهای انتظامی نیز هرگز اجازه آن را نخواهند داد

      در ضمن یادمان نرود که حزن و اندوه و ماتم به دلیل‌ تفکر و تعقل و معنویتی که دارد بیشتر با فطرت پاک و الهی انسان سازگاری دارد و‌ وجود یک اندوه و غم و حزن و ذکر مصیبت اگر باعث تفکر و تدبر و تذکر در جامعه شود بسیار لازم و ضروری است

      چشم گریان چشمه فیض خداست.....

      لطفا چاپ کن ناظر گرانقدر

    • بدون نام

      الحمدالله شادیم چرا غمگین باشیم مگه داعشیها کنارمونه تا سرمون رو ببرن......شادیم مگه جنگ وخونریزی تو کشورمون ......شادیم شکرخدا مگر نظر خدا ازما برگشته......بخدا شکر خدا رو بجا بیاریم دستی دستی خودمان را در دره ای که دشمن برامون حفر کرده پرت نکنیم ببینید این هواپیما ی ترکیه که افرادش با آن همه ثروت که آرزوی هر کسی هست چگونه در یک لحظه سقوط کرد یه مشت جوان سوختن حتی ثروت به کمک آنها نیومد فقط از خدا بخواهیم برامون بد نیاره دیگه اون پدر ومادر تمام دنیا براشون باشه ارزش داره

    • بدون نام

      همه باید لباس ماتم بپوشند.

    • بدون نام

      کابر 17.53از خشم خدا بترس کاری نکن تا عمر داری خدارخت عزا به تنت کند

    • ایرانی

      چطور شاد باشیم? بادشکم گرسنه. بالباسهای کهنه. بااین همه درموندگی. اگه یهتوک نگاه. به کشورهای دوروورمون کنیم. چقدر متفا وت. اونا کجان ماکجایم. وقتی. مردم نتونن. یه مسافرت کوچولو برن. یه تفریح درست وحسابی ندارن. هیچ گونه امیدی به اینده ندارن. دیگه شادی جایی نداره! خدا از مسئولین. بی مسولیت. نگذره! !!!!?گناه تک تک این مردم به گردن همتون. خدا لعنتتون کنه! !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج