جاباما
۶۹۰۲۷۰
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

دادگستری تهران:

بقایی، امشب یا فردا بازداشت می‌شود

براساس گفته رئیس کل دادگستری استان تهران حکم قطعی در خصوص بقایی از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شده و به احتمال زیاد متهم ظرف امشب و فردا برای اجرای حکم بازداشت خواهد شد.

خبرگزاری فارس: موضوع محاکمه حمید بقایی معاون رئیس جمهور در دولت نهم و دهم در سال نود و شش در رسانه‌ها و محافل خبری مطرح شد.

با توجه به این زمزمه‌ها دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده وی را آغاز کرد و سرانجام دادگاه‌های رسیدگی کننده به اتهامات وی به صورت غیرعلنی برگزار شد.

سرانجام دادگاه رأی مناسب با اعمال مجرمانه بقایی را صادر کرد که این حکم از سوی بقایی و وکیلش مورد اعتراض قرار گرفته و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت.

هرچند بقایی در مصاحبه با برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که دادگاه برای وی چندین دهه زندان در نظر گرفته شده است که پر واضح بود این موضوع تنها یک شوخی رسانه‌ای بوده و بیشتر بقایی تلاش دارد تا با استهزاء دستگاه قضایی به واسطه صدور چنین حکمی خود را مطلوم جلوه داده و بزه‌های انتسابی را غیرواقعی وانمود کند.

اواخر هفته گذشته بود که اسماعیلی رئیس دادگستری کل استان تهران در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرده بود که جلسات دادگاه تجدید نظر در پرونده بقایی به پایان رسیده است و حکم به زودی صادر خواهد شد.

عصر امروز برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که حمید بقایی با توجه به صدور حکم قطعی از سوی دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم بازداشت شده است.

صحت و سقم این خبر در دست بررسی بود که وکیل متهم در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد حکمی ابلاغ نشده و بقایی هنوز بازداشت نشده است.

دقایقی بعد یکی دیگر از رسانه‌ها تأکید داشت که بقایی بازداشت شده است در حالی که این بار خبرگزاری فارس در تماس با وکیل بقایی موفق شد با خود بقایی صحبت کرده و وی اعلام کرد که هنوز بازداشت نشده است.

این در حالی است که اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره شایعه بازداشت بقایی به یکی از رسانه‌ها، گفت: حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده و امروز برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شده است.

وی ادامه داد: اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده اطلاع ندارم اما دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد.

این در حالی است که شنیده شده دستگاه قضایی برای اجرای حکم صادر شده از سوی دادگاه تجدید نظر اهتمام داشته و به احتمال زیاد این حکم ظرف امشب و فردا به موعد اجرا درخواهد آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عجب با خبرهایی که اینجا خوندیم مفسد فی الارض هم به ایشون میاد.

    • علی

      سلام یعنی میشه ما یک حکم و اجرای قاطع از دستگاه قضا ببینم، لطفا ادعاهایی که رییس میراث فرهنگی در مورد بقایی مطرح کردند رو بررسی کنید فکر کنم خودش به تنهایی حکم سنگینی برای آقای بقایی و دولت دهم داشته باشه،، واگذاری هتل با قیمت یک دهم قیمت واقعی و خارج کردن اشیایی تاریخی از موزه و.... که مطرح کرده بود بررسی بشه لطفا...

    • بدون نام

      کاملا بیگناهه مسلمن خدا انتقام خواهد گرفت خدا راضی نمیشود یک بیگناه به زندان برود

    • میلاجردی

      خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ..اگه دولت نهم ودهم هم دزد بودند اینقدرسروصداواختلاف بروز نمی کرد

    • بدون نام

      ولی اینجوری درست نیست!

    • بدون نام

      چرا دادگاهش علنی برگزار نشد؟ این جزو قانون اساسی و حتی درخواست متهم بود

    • بدون نام

      خود سانسور یها باعث پیشرفت ظلم در جامعه میشود

    • بدون نام

      مردم کشورهای دموکراتیک به اتفاقاتی که در ایران رخ میده چی فکر میکنند؟ ........

    • مشیری

      آقای بقایی وسایلت یادت نره بذارش تو زنبیل قرمزی که با خودت به دادگاه میبردی.اونجا وقت داری راجب فرقه زنبیلیه هم کتاب بنویسی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج