جاباما
۶۹۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اپل دیگر بی رقیب نیست!

بررسی تبلت های موجود در بازار

شرکت اپل اولین تبلت به نام IPad را عرضه کرد و نبض بازار این محصول را در دست گرفت. اما دیگر برندها هم بیکار ننشستند و با عرضه تبلت‌های خود به سرعت وارد این بازار شدند.

بررسی تبلت های موجود در بازار

بررسی تبلت های موجود در بازار

سیب گاز زده همچنان می تازد

شرکت اپل اولین تبلت به نام IPad را عرضه کرد و نبض بازار این محصول را در دست گرفت. اما دیگر برندها هم بیکار ننشستند و با عرضه تبلت‌های خود به سرعت وارد این بازار شدند. با این حال، هنوز هم IPad حرف اول را در بازار تبلت می‌زد. این تازه اول ماجرا بود و اپل هنوز عرق سازندگان IPad خشک نشده، نسخه‌ کامل‌تری از آن را به نام iPad۲ عرضه کرد. این کارش هم توجه به خواست مشتریان خود و هم قدرت‌نمایی در برابر دیگر برندهایی بود که فکر رقابت با آن را در سر می‌پروراندند.

Ipad۲ با صفحه‌نمایشی همانند IPad یعنی ۹.۷"LED Capacitive وارد بازار شد. پردازنده آن Dual-core ARM cortex-A۹ ۱GHz است و از سیستم‌عامل Apple IOS۴ بهره می‌برد.

قدرت گرافيک، کيفيت بالاي صفحه‌نمايش، سيستم لمسي قوي و اپلیکیشن‌هاي زياد و کاربردي از جمله عواملي هستند که میزان فروش آن را بالا برده‌اند.

iPad۲ از نظر گرافيک قدرت بيشتري نسبت به IPad و نیز تبلت‌هاي ساير برند‌ها دارد. وزن آن ۶۰۱ گرم است که نسبت به IPad و اغلب تبلت‌های دیگر بازار، کم و خوب محسوب می‌شود.

این تبلت Bluetooth و Wifi هم دارد و حافظه‌ ۵۱۲ مگابایتش آن را بیش از پیش برای کاربران جذاب کرده است.

دوربین ۵ مگاپیکسل پشت و ۷/۰ مگاپیکسل جلوی این دستگاه برای کسانی که IPad را کامل‌ترین تبلت می‌دانستند، تیر خلاص بود؛ به خصوص که با دوربین فیلم‌برداری ۷۲۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه هم کامل می‌شدند. البته بیشتر کاربران از کیفیت این دوربین‌ها می‌نالند.

Ipad۲ به حسگرهای Three-Axis Gyro و حرکتی مجهز است و سیستم GPS آن هم به خوبی عمل می‌کند.

باتری این دستگاه که با USB شارژ می‌شود تا ۱۰ ساعت کار می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این تبلت کاورش است که با آهن‌ربایی کوچک به آن می‌چسبد. با گذاشتن کاور فوق روی دستگاه، سیستم به حالت استراحت می‌رود و با برداشتن آن، روشن می‌شود.

این تبلت نسبت به دیگر همتایان خود اندازه بزرگی دارد که یکی از معایبش به شمار می‌رود چون تبلت نباید این‌قدر بزرگ باشد.

Ipad۲ ۶۴ گیگابایت با قیمت حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار ایران فروخته می‌شود.


بررسی تبلت های موجود در بازار

تبلت کهکشانی موتورولا

Motorola یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی است که در زمینه ساخت سخت‌افزار، ریزپردازنده، تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطی فعالیت دارد. این شرکت بعد از محکم کردن جای پایش در بازار گوشی موبایل، حالا آمده است که در بازار تبلت‌ها هم خودی نشان دهد. تبلت Xoom آن در دنیا و از جمله ایران با استقبال روبه‌رو شده است.

موتورولا به تازگی تبلت خود را با سيستم‌عامل (Google Android ۳) به بازار عرضه کرده است. این شرکت در تيزر تبليغاتي‌اش از Samsung Galaxy Tab انتقاد کرده بود که سيستم‌عامل آن مخصوص موبايل است بنابراين خودش بايد از سيستم‌عامل ديگري استفاده مي‌کرد. پس استفاده از نسخه ۳ آندروید می‌توانست تبلت آن را به یک محصول خاص تبدیل کند که این کار را هم انجام داد.

اين تبلت صفحه‌نمایش ۱۰.۱"LED Capacitive و پردازنده‌ Nvidia Tegra ۲ Dual Core ۱GHz دارد. رزولوشن صفحه‌نمایش آن نیز ۱۲۸۰ x ۸۰۰ است.

Xoom دوربين‌های ۵ مگاپيکسل با فوکوس خودکار و فلاش LED در پشت و ۲ مگاپیکسل با کيفيت متوسط در جلو دارد که تقزیبا ناامیدکننده است.

قابليت ضبط ۷۲۰p و پخش فيلم با رزولوشن ۱۰۸۰p به همراه Wifi ۸۰۲.۱۱n ، Bluetooth۲.۱ و ۳۲ گيگابايت حافظه onboard از ديگر مشخصات اين تبلت هستند. با وجود باتري قدرتمند آن هم مي‌توانيد ۱۰ ساعت ويدئو تماشا کنيد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به GPS با پشتیبانی از AGPS در همه مدل‌ها، سنسورهای شتاب‌سنج، قطب‌نمای دیجیتال، سنسور هواسنج، خروجی تلویزیون HD با استفاده از پورت MicroHDMI، پورت microUSB با قابلیت اتصال حافظه‌های جانبی و مرورگر وب با پشتیبانی از فایل‌های فلش اشاره کرد.

این تبلت قابلیت انجام چند کار هم‍‌زمان را دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که به جای حالت عمودی، بیشتر باید در حالت افقی از آن استفاده کرد.

Xoom ابعاد ۱۳ x ۱۶۷ x ۲۴۹ (میلی‌متر) و ۷۳۰ گرم وزن دارد که برای یک تبلت بالاست. البته باید بدانید کند بودن دستگاه، بازتاب بیش از حد صفحه‌نمایش، نبود پایه، باتری غیرقابل تعویض، عدم امکان شارژ از طریق USB و نصب نبودن ویرایشگر و حتی مرورگر اسناد آفیس هم دیگر معایب آن هستند.قيمت مدل ۳۲ گیگابایت اين تبلت در بازار ایران حدود یک میلیون تومان است.


بررسی تبلت های موجود در بازار

تمشک می خواهید یا سیب ؟

بلک‌بری نام تجاری تلفن‌های همراه هوشمند و نیز مجهز به سیستم اینترنت و پست الکترونیک است که توسط شرکت کانادایی Research in Motion یا همان «ریم» از سال ۱۹۹۹ تولید می‌شوند.

بلک‌بری نخست به دلیل داشتن امکان فرستادن و دریافت نامه‌های الکترونیک (Email) در محدوده شبکه خدمات تلفن همراه مشهور شد. اما با گذشت زمان، این شرکت به بازارهای جهانی پا گذاشت و در آخرین کار خود هم به بازار تبلت وارد شد. این برند در ایران موفق نبوده اما تبلت آن نسبت به دیگر محصولاتش بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

Play Book از تبلت‌های پرفروشی به ‌شمار می‌آید که امکانات بسیاری دارد و از کیفیت ساخت عالی برخوردار است. اين تبلت از نمايشگر ۷"LED Capacitive و پردازنده dual-core Cortex-A۹GHz بهره می‌برد. دوربين و يک لوگوي کلاسيک BlackBerry هم پشت آن ديده مي‌شود.
4 کلید در قسمت لبه‌ بالای Play Book وجود دارد؛ کلیدهای قطع و وصل تصویر و کم و زیاد کردن صدا. در لبه پاييني آن هم پورت‌هاي mini-HDMI و micro USB و پورت مخصوص شارژ تبلت به چشم می‌آیند. روی این تبلت سیستم‌عامل BlackBerry Tablet OS نصب شده است و Bluetooth، Wifi و HDMI دارد. دو دوربین 5 مگاپیکسل در عقب و 3 مگاپیکسل در جلو از دیگر امکانات آن هستند و با 1080p HD هم فیلم‌برداری می‌کند.

روي دستگاه فوق هیچ دکمه يا کنترلگری وجود ندارد. جای بيشتر کنترلگر‌های آن در ديواره‌هاي کناري‌اش است.

صفحه‌نمايش Play Book کيفيت بسيار خوبي دارد. نور آن زياد است و رنگ‌ها بسيار خوب نمايش داده مي‌شوند. زاويه ديدش نيز مانند iPad و حتي بهتر از آن است. رزولوشن اين تبلت 1024 x 600 پيکسل و حساسيت صفحه‌‌لمسي آن بي‌نظير است.

حافظه‌ محصول مورد نظر یک گیگابایت است و با USB شارژ می‌شود.

این تبلت از طراحی زیبایی برخوردار است و همه‌ تنظیمات و کارهای آن را می‌توان از طریق نمایشگر لمسی انجام داد. البته باید بدانید که بعضی از نرم‌افزارها عملکرد ضعیفی رویش دارند.

وزن Play Book 425 گرم و ابعاد آن 1/10 x 130 x 193 (میلی‌متر) است.

قيمت اين تبلت با حافظه 64 گيگابايت در بازار ایران حدود یک ميليون و صد هزار تومان است.


بررسی تبلت های موجود در بازار

کهکشان در دست شماست

سامسونگ سال‌هاست که به دنیای دیجیتال علاقه‌مند شده است و در آن فعالیت می‌کند. این شرکت کره‌ای نشان داده که توانایی پیشرفت سریع را دارد و موفق شده است طرفداران خود را در بازار شلوغ موبایل پیدا کند.

سامسونگ هر روز خبرهای خوبی برای مشتریانش دارد اما کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی رقیب اپل شود. این شرکت با ساختن گلکسی‌تب، ورود باشکوهی را به بازار تبلت‌ها برای خود ترتیب داد. این تبلت که با سیستم‌عامل گوگل (آندروید) همراه است، در بازار تبلت‌ها غوغا به پا کرد. گوگل مدتی بود که روی سیستم‌عامل خود کار می‌کرد و با این کار می‌خواست درس خوبی به مایکروسافت و اپل و خیلی‌های دیگر بدهد که با این تبلت به آرزوی خود رسید.

Galaxy Tab سامسونگ اولين تبلت آندرويد بود که توانست با iPad رقابت کند و فروش قابل‌ملاحظه‌اي داشته باشد. این تبلت بسیار کوچک‌تر از iPad است اما صفحه‌نمايش ۷ اينچ آن وضوح تصوير يکسانی با صفحه‌نمايش ۹/۷ اينچ iPad دارد. نرم‌افزارهاي بسيار متنوع آندرويد، دوربين، قابليت استفاده به عنوان تلفن همراه و امکان اتصال کارت microSD از برتري‌هاي Galaxy Tab نسبت به iPad هستند. ۲ ماه پس از عرضه Galaxy Tab به بازار، يک ميليون دستگاه از آن به فروش رسيد. اين دستگاه هم‌چنين به عنوان يکي از ۱۰ گجت برتر سال ۲۰۱۰ شناخته شده است.

Tab Galaxy سامسونگ در دو سایز به بازار عرضه شده؛ ۷ و ۱/۱۰ اينچ که هنوز در بازار ايران موجود است.

Galaxy با صفحه‌نمایش ۷"LED Capacitive و پردازنده‌ ARM Cortex A۸ یکی از پرطرفدارترین تبلت‌ها به حساب می‌آید. سیستم‌عامل این دستگاه همان Google Android ۲. ۲ است که از زمان ورودش به بازار چشم‌ها را خیره کرده و طرفدارانش هر روز بیشتر شیفته‌ آن می‌شوند. این دستگاه ابعاد x۱۲ ۱۲۰ ۱۹۰x دارد و از دوربین ۲/۳ مگاپیکسل بهره می‌برد. دوربین فیلم‌برداری آن ۷۲۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه دقیقا با ipad۲ هم‌خوانی دارد.

این تبلت از حافظه‌ ۵۱۲ مگابایت و سیستم‌های Bluetooth و Wifi نیز برخوردار است.

وزن Galaxy Tab ۳۸۰ گرم است و با توجه به اندازه و وزنش می‌توان از آن به جای تلفن همراه نیز استفاده کرد.

قيمت مدل ۳۲ گیگابایت آن در بازار ایران حدود ۶۵۰ هزار تومان است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بررسی تبلت های موجود در بازار


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج