جاباما
۶۹۰۳۸۰
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

ساخت بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق

منبعی امنیتی اعلام کرد که آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی القیاره واقع در جنوب موصل را به بزرگترین پایگاه‌های خود در عراق تبدیل کند.

خبرگزاری فارس: ایالات متحده آمریکا در حال ساخت بزرگترین پایگاه نظامی خود در عراق است.

منبعی امنیتی روز سه‌شنبه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که نیروهای آمریکا کار ساخت این پایگاه را در پایگاه هوایی «القیاره» واقع در جنوب شهر موصل را آغاز کرده‌اند.

به گفته این منبع، این پایگاه قبل از آنکه آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج کند، از این پایگاه استفاده می‌کرد.

بنابر اعلام وبگاه خبری «اباء»، منبع امنیتی مذکور افزود: «آمریکا تعداد زیادی از تجهیزات نظامی در این پایگاه را مستقر و کار بازسازی و ترمیم آن را شروع کرده است».

عناصر گروه تروریستی داعش قبل از عقب نشینی از پایگاه هوایی القیاره، آن را به طور کامل منهدم و نابوده کرده بودند.

منبع امنیتی عراق در این ارتباط افزود: «نیروهای آمریکایی در چندین منطقه استان نینوی از جمله فرودگاه شهر موصل، منطقه حمام العلیل و غرب این شهر حضور خواهند داشت».

این منبع ادامه داد، قرار است نیروهای ارتش عراق در این پایگاه آموزش دیده و مجهز به برخی سلاح‌ها و تجهیزات آمریکایی شوند.

پایگاه هوایی القیاره با توجه به اهمیت راهبردی و موقعیت مهم آن بین جاده موصل و بغداد و فاصله ۶۵ کیلومتری آن با شهر موصل، یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامی عراق به شمار می رود.

مسئله حضور نیروهای آمریکایی بعد از شکست داعش به یکی از موضوعات داغ محافل سیاسی عراق در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور بدل شده است.

مخالفان حضور نظامی آمریکا می‌گویند دیگر داعشی در کار نیست بنابراین حضور این نیروها در عراق توجیهی ندارد و باید هرچه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند.

با این حال حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق ماه گذشته در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی از حضور نظامیان آمریکایی در این کشور حمایت کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قطع به یقین هم اینه که پاشو محکمتر میکنه تا بتونه راحتر به ایران حمله کنه نابود کنه کی ما از دست این آمریکا راحت میشیم خدا میدونه قطعا راحت نمیشیم با این نوع کاراش که محاصره کردن ایرانه امثال بلج دادن به ترکیه بودن سربازاش تو افغانسان ساخت پایگاه هسته ایی تو عربستان الانم ساخت بزرگترین پایگاه نظامیش تو عراق قطعا عزمشو جذب کرده تا نابودی ایران هرچی سریعتر رقم بزنه

    • بدون نام

      تبریک آمدند بغل گوش ما پایگاه میزنند این هم از دولت عراق

      پاسخ ها

      • صولت قاسمی

        العبادی بیشرف نمک بحرام تف بشرفت امرکای کثیف را گذاشتی توعراق پایگاه بزنه پس بدونکه فردا زنتا ودختزتا میبره برای خودش خا توسرت صدر توهم کثیفی رفتی شترچرونها جیبتا پرکردن ...

    • کارمند

      آمریکا فقط برای کاهش قدرت ایران در منطقه داره اینکار را انجام میده.البته با چراغ سبز عراق.یعنی حتی با اینهمه کمک ایران به عراق بازهم عراق بیشتر به سمت آمریکا تمایل دارد

    • بهروز

      همان طرح که اسراییل به دنبالش بود,که خط حایل بین ایران تا قذس را با تشکیل دولت وابسطه در عراق زیر نظر امریکا واروپا وهممینطور سوریه زیر نظرروسیه وکوتاه کردن نفوذ ایران پس باید دولت مردان ما متوجه شوند که العبادی نوکر امریکائیها می باشذ واسد هم بقای خود رامرهون روسیه میداند وکشور ما باید به مردم کشور خودش بیشتر از گذشته توجه کند چون در زمان خطر امیدی به هیچ کسی نیست وفقط قدرت مردم خودمان از همه کشور های منطقه بیشتر است وجلو هر متجاوزی را میگیریم

      پاسخ ها

      • صولت قاسمی

        آفرین هموطن عزیزم خوب حرفی زدی العبا ی با امریکاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج