۶۹۰۴۴۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کي‌روش، اولين صدتايي نيمکت ايران

کارلوس کي‌روش رکورددار حضور روي نيمکت ايران اين فرصت را خواهد داشت تا پس از جام جهاني هم با تيم ملي ادامه دهد.

روزنامه شرق: کارلوس کي‌روش رکورددار حضور روي نيمکت ايران اين فرصت را خواهد داشت تا پس از جام جهاني هم با تيم ملي ادامه دهد. کارلوس کي‌روش در ١٥ فروردين ١٣٩٠ رسما سرمربي ايران شد و چند روز ديگر وارد هشتمين سال حضورش در ايران مي‌شود. در روزهاي اخير خبرهايي منتشر شده مبني بر اينکه قرارداد کي‌روش با فدراسيون فوتبال ايران تمديد مي‌شود. قرارداد کنوني اين مربي ٦٥ساله پرتغالي با فدراسيون ايران تا پايان جام جهاني ٢٠١٨ روسيه اعتبار دارد اما با توجه به اينکه جام ملت‌هاي آسياي ٢٠١٩ امارات تنها چند ماه پس از جام جهاني برگزار مي‌شود. فدراسيون فوتبال تمايل دارد براي حفظ ثبات در تيم ملي قرارداد کي‌روش را تا سال ٢٠١٩ تمديد کند. مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال دراين‌باره گفته بود: «ما دو ماه بعد از جام جهاني، جام ملت‌هاي آسيا را داريم. يعني اگر بخواهيم تغييري روي نيمکت تيم ملي انجام دهيم، بايد به مردم توضيح دهيم که اين کار منطقي است يا نه. بايد بگوييم که چطور به نتيجه تغيير رسيديم. ما بايد از وجود آقاي کي‌روش استفاده کنيم. حضور او مفيد است. با کي‌روش صحبت‌هايي در زمينه تمديد قرارداد شده است».

فوتبال ايران ٤٣ سال است قهرمان آسيا نشده و فدراسيون فوتبال اميدوار است با حفظ کي‌روش به اين موفقيت برسد. خبرگزاري فارس ديروز گزارش داد که مذاکرات اوليه بين کي‌روش و تاج انجام شده و دو طرف به توافقاتي رسيده‌اند. کي‌روش هفت سال است که هدايت ايران را برعهده دارد و در اين مدت در ٧٩ بازي رسمي سرمربي ايران بوده البته با احتساب چند بازي تدارکاتي پشت در‌هاي بسته تعداد بازي‌هاي کي‌روش با ايران به ٨١ بازي خواهد رسيد. او در اين مدت حدود ٦١ درصد بازي‌هاي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته است. پس از جدايي برانکو ايوانکوويچ از تيم ملي در پايان جام جهاني ٢٠٠٦، تيم ملي وارد دوران افول خود شد. امير قلعه‌نويي، منصور ابراهيم‌زاده، علي دايي، اريش روته مولر، محمد مايلي‌کهن، افشين قطبي و عليرضا منصوريان سرمربيان دائم و موقت ايران بين سال‌هاي ١٣٨٥ تا ١٣٩٠ بودند که هيچ‌کدام نتوانستند موفقيت‌هاي قبلي را تکرار کنند. کي‌روش براي رساندن ايران به جام جهاني وارد تهران شد و با وجود کسب چند شکست در ديدارهاي انتخابي جام جهاني ٢٠١٤ در نهايت با چند برد تاريخي ايران را به برزيل رساند.

قرارداد ايران پس از جام جهاني به پايان مي‌رسيد، نمايش خوب ايران در جام جهاني ٢٠١٤ اين خواسته عمومي را به وجود آورد که کي‌روش حفظ شود. جام ملت‌هاي ٢٠١٥ چند ماه پس از جام جهاني ٢٠١٤ بود و فدراسيون ترجيح داد براي موفقيت در استراليا کي‌روش را حفظ کند. دوره دوم کي‌روش در ايران به مراتب از دوره اول موفق‌تر بود. صعود مقتدرانه به جام جهاني و ايجاد تغيير در نسل در تيم ملي باعث شد تا حتي منتقدان خلق‌و‌خوي کي‌روش هم به عملکرد او نمره مثبت دهند. تيم ملي ايران در تاريخ خود همواره با تغيير مداوم سرمربي روبه‌رو بوده است. حسين صدقياني اولين سرمربي رسمي تيم ملي محسوب مي‌شود که در دهه ٣٠ سرمربي ايران بود. صدقياني ١٠ سال مربي ايران بود اما تنها در سه بازي رسمي شرکت کرد. اگر صدقياني را کنار بگذاريم، کي‌روش هم‌اکنون با هفت سال باثبات‌ترين سرمربي تاريخ ايران است. علي پروين و برانکو ايوانکوويچ تنها مربيان باثبات ايران پس از انقلاب بودند و سرمربيان ديگر روي نيمکت ايران دوام نياوردند؛ کي‌روش به اين رويه پايان داد. از نظر تعداد بازي هم کي‌روش يک رکورد جاودانه در فوتبال ايران ثبت کرده است. او ٧٩ بازي سرمربي ايران بوده است و با احتساب بازي‌هاي تدارکاتي ايران و بازي‌هاي جام جهاني به ٩٠ بازي مي‌رسد. برانکو ايوانکوويچ با ٥٢ بازي بيشترين حضور را روي نيمکت ايران داشت که کي‌روش از اين رکورد عبور کرد.

قرارداد کي‌روش اگر تا سال ٢٠١٩ تمديد شود، او مي‌تواند دومين جام ملت‌هايش را هم با ايران تجربه کند؛ ضمن اينکه به اولين سرمربي ايران تبديل مي‌شود که مي‌تواند خود را به صد بازي ملي برساند. در تاريخ فوتبال جهان مربيان کمي پيدا مي‌شوند که با يک تيم ملي صد بازي داشته‌‌اند و کي‌روش با تمديد قراردادش اين فرصت را پيدا مي‌کند تا وارد باشگاه صدتايي‌ها شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندبادکیروش بزرگ بهترین مربی تاریخ ایران بایدتمدیدبش باکیروش قهرمان آسیا میشیم وجام جهانی جزو۸تامیشیم اگه تدارکاتی قوی بندازیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج