۶۹۰۵۰۶
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

ماجرای مرگ برادر «ترانه علیدوستی»

اگر روزی تصمیم بگیرم تنها پیام اخلاقی زندگی ام را به جوان‌ها بدهم می‌گویم تا جایی که می‌توانید خوش بگذرانید شلوغ کنید. الان وقتش است...، اما با آتش بازی نکنید.

عصر ایران: ترانه علیدوستی بازیگر مطرح سینمای ایران که چند سال پیش (۱۳۸۳) و همزمان با بازی در فیلم "چهارشنبه سوری" اصغرفرهادی برادر خود را به خاطر منفجر شدن مواد محترقه در "روز چهارشنبه سوری" از دست داد با انتشار یادداشتی، به تشریح این اتفاق پرداخت.

ماجرای مرگ برادر «ترانه علیدوستی»

ترانه علیدوستی نوشت:

خیلی سخت بود که در فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی مشغول بازی بودم، کل ماجرا‌های فیلم در این روز می‌گذشت، آن وقت خبر دادند که در دل چهارشنبه سوری واقعی برادرم به خاطر حادثه ناگواری که همان منفجر شدن مواد محترقه است، درگذشته است. هر وقت این خاطره تلخ را مرور می‌کنم، یاد آن لحظه‌ای می‌افتم که خبر فوت برادرم را سر صحنه فیلمبرداری دادند. همه شوکه شده بودیم.

بابا و مامان همیشه نگران برادرم بودند و در آخر هم زورشان به او نرسید. پویان پسر سر سخت و شیطانی بود، مثل خیلی از پسر‌های نوجوان. اصلا پسر ساده‌ای نبود؛ کنترلی که من نمی‌شدم او می‌شد، اما جوابی که از او نمی‌گرفتند را از من می‌گرفتند. همین کار‌های او هم در آخر به این‌جا ختم شد که این بلا را سر ما و خودش بیاورد.

هنوز باورم نمی‌شود. ماجرای آن روز چهارشنبه سوری هنوز کابوس من و خانواده‌ام است. آخر سال ۸۳ و عید ۸۴ روز‌های بد و سنگینی را من و خانواده‌ام پشت سر گذاشتیم. هر روز برای ما نبودن پویان سخت بود و همچنان هم سخت است.

زمان مرگ پویان من سر فیلمبرداری چهارشنبه‌سوری بودم و دقیقا در همان روز چهارشنبه‌سوری، یعنی ۲۵ اسفند سال ۸۳ فوت کرد. وقتی خبر را دادند نمی‌دانم چطور تا خانه رفتم. اما بعد از آن و وقتی مراسم تمام شد، دوست داشتم که خیلی سریع و به طورخود خواسته سر خودم را با بازی در فیلم گرم کنم و دوباره به گروه پیوستم.

در حقیقت یک هفته سر کار نرفتم که سه روز آن، سه روز اول عید بود که در هر صورت و بدون هیچ اتفاقی هم آن سه روز تعطیل بود. در واقع من به خاطر این حادثه فقط ۴ روز کار را متوقف کردم. بعد از اینکه به کار بازگشتم حس کردم این یک هفته برای من حکم چهل روز را داشته و خیلی دیر گذشته.

خوشبختانه هیچ‌کس با من مثل عزادار‌ها صحبت نمی‌کرد و فضا هم سنگین نبود، مثل قبل دوستانه بود، شاید، چون بچه‌ها هم در این یک هفته مدام با من همراه بودند و در تمام مراسم حضور داشتند. امیدوارم برای هیچ خانواده‌ای این اتفاق نیفتد. چون اینگونه اتفاقات واقعا وحشتناک است و هیچ وقت هم هضم نمی‌شود.

شاید کسی که هیچ وقت نتواند با این مسئله کنار بیاید مادرم است. البته نمی‌توان گفت که این اتفاق برای چه‌کسی سخت‌تر بوده! اگر روزی تصمیم بگیرم تنها پیام اخلاقی زندگی ام را به جوان‌ها بدهم (چون از پیام دادن خوشم نمی‌آید) می‌گویم تا جایی که می‌توانید خوش بگذرانید شلوغ کنید. الان وقتش است...، اما با آتش بازی نکنید، با خطر. نه به خاطر خودتان، به خاطر ما، خواهرها.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا متاسفم به خاطر این چنین خطر کردنهایی که به قیمت جان آدم تموم میشه.البته جوان ها و نوجوانان چه تفریحی دارن ؟!واقعا در این جامعه سرکوب شدیم هممون.منظورم بی بندوباری نیست منظورم شادی هست.جشن و سرور.ماها اینقدر بی پول شدیم که فقط فکر مادیات هستیم و بس .در ایران قدیم حتی روزهایی که عددش با ماه یکی بود رو هم جشن میگرفتن‌.اما الان داره از عیدهامون کم میشه و البته شده.نمیدونم جامعه شناس ها بهتر میدونن که چرا جوونامون اینطوری باید خطر کنن

    • ترانه

      عزیزم...روحش شاد باشه

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه روحش شاد خدابه خانواده اش صبر بده واقعا سخته سخت

    • بدون نام

      خانم ترانه علیدوستی واقعا متاثر شدم ولی بدان باش نوجوان شادیهایش خطرناک است همه جورش خطر ناک است نوجوان باید انرژی اش مهار شود به اون کارگردانی که باهاش کار میکنی بگو بجای اینکه بری بغل ملک مطیعی بایستی وجوان رو احساساتی دروغین کنی یه فیلمی بساز که جوان روبه ارزشها نزدیک کنی شایداز اونور ابی ها جایزه نگیری ولی این رو بدان باش از خدا جایزه میگیری جایگاه خوبی نصیبت میشه اینقدر جوان ها رو بطرف غرب وغرب زدگی سوق ندهید وانها رو نسبت به دولت ومملکت ودین وشرف وانسانیت دوروناامید نکنید به خدا بد میبینید هر قطره اشک پدرومادرهادریا میشه ودراین دریای پرتلاطم غرق میشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلاخره دراین دوره وزمانه هرکاری تاوان خودش راداره برادر خانوم علیدوستی هيجان رادوست داشت وبلاخره تاوان هيجان راهم داد ولی چند نفر راداغ دار کرد شاید اگر کسی پيدا ميشد وميتوانست جلو این حرکات رابکيره الان احدی داغ دار نمی شد

    • ز

      مقصر کشته شدن جوونا اون نهاد ی هست که مواد منفجره در اختیار بعضی اشخاص قرار میده واوناهم دردسترس بچه های مردم قرارمیدن..وگرنه چهارشنبه سوری چه ارتباطی با ترقه بازی داره ؟خدا ازشون نگذره و آتیش به زندگیشون بیفته .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج