جاباما
۶۹۰۵۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سرفیس ۲، سلطان جدید دنیای رایانه‌ها!

تبلت جدید مایکروسافت از ۹۵ درصد رایانه‌های شخصی موجود در بازار قدرتمندتر است.

سرفیس 2، سلطان جدید دنیای رایانه‌ها!

روزنامه هفت صبح: تبلت جدید مایکروسافت از 95 درصد رایانه‌های شخصی موجود در بازار قدرتمندتر است.

از همان روزی که درگیری‌های اپل و مایکروسافت بر سر سیستم عامل شرکت ردموندی به اوج خود رسید؛ بیل گیتس و همکارانش یک رویای بزرگ را در سر می‌پروراندند. طی سال‌ها آنها تقریبا به همه چیز رسیدند. منبع نخست تولید کننده نرم‌افزار، مبدل شدن به ارزشمندترین شرکت جهان، تاسیس شعبه در اکثر نقاط دنيا. با این همه هنوز مایکروسافت از رسیدن به رویای دیرینه‌اش باز مانده بود. رویایی که برای شرکت رقیب آنها چیزی بیشتر از یک خاطره نیست! آنها مدت‌هاست دوست دارد همانند اپل دارای یک فرهنگ اختصاصی باشد. فرهنگی که در آن طرفداران حاضرند برای خرید محصولات غول ردموند ساعت‌ها در صف منتظر بمانند و طرفداران‌شان چشم بسته ساخته مایکروسافت را تهیه کنند. وقتی مسئولان بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا نسخه‌های جدید سرفیس را معرفی کردند، مطمئن شدیم که آنها هنوز هم به دنبال تحقق آن رويا هستند. شاید بهتر است بگوییم مراسم دوشنبه شب، اپلی‌ترین مراسم معرفی تاریخ مایکروسافت بود !

سرفیس 2، سلطان جدید دنیای رایانه‌ها!

بهترین بهترین‌ها

سرفیس پرو ۲، نخستین محصولی بود که مایکروسافت در مراسم نیویورک از آن رونمایی کرد. یک تبلت ۱۰/۶ با وضوح تصویر تمام HD که دقت رنگ آن ۴۶ درصد بهتر از نسخه پیشین است. همانطور که انتظار داشتیم سرفیس ۲ میزبان پردازنده‌های کم مصرف اینتل، هسول خواهد بود. جالب اینجاست که مایکروسافت ادعا کرده به لطف این پردازنده، تبلت جدیدش از ۹۵ درصد رایانه‌های شخصی حال حاضر جهان قدرتمندتر است. البته این تنها بخشی از هنرهای هسول است زیرا گفته می‌شود استفاده از آن نه‌تنها باعث شده سرفیس ۲، ۲۰ درصد از برادرش سریع‌تر باشد بلکه عمر باتری آن هم ۷۵ درصد بهبود یافته است. سرفیس ۲ برای تسریع کارهایش از رم چهار گیگابایتی استفاده کرده و در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. مانند نسل پیش باز هم شاهد تاچ کاور مخصوص مایکروسافت هستیم که این بار Power Cover نام دارد. PC به دلیل حضور باتری مجزا سنگین‌تر از تاچ کاور پیشین است. البته گفته می‌شود کار کردن با آن هم راحت‌تر از گذشته خواهد بود. البته این همه مشخصات جذاب چندان هم ارزان نیست و برای داشتنش باید ۸۹۹ دلار بپردازید !

سرفیس 2، سلطان جدید دنیای رایانه‌ها!

از فرش تا عرش

اگر بخواهیم فهرستی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ مایکروسافت تهیه کنیم، قطعا نام سرفیس RT را هم در آن قرار می‌دهیم. محصولی که به تنهایی ۹۰۰ میلیون ضرر روی دست استیو بالمر و دیگر مسئولان شركت گذاشت. اکنون سرفیس ۲ آمده تا شاید بتواند آن خاطره تلخ را پاک کند. وضوح تصویر این تبلت هم تمام HD بوده؛ هرچند نکته جالب استفاده از چیپ تگرا ۴ در آن است. می‌دانیم که نسل پیش سرفیس از تگرا ۳ استفاده می‌کرد. عملکرد نسل پیش و ویژگی‌های اسنپ دراگون ۸۰۰ باعث شده بود تا مدتي از نام این چیپ به عنوان هسته قدرت اصلی RT ۲ یاد شود .به نظر می‌رسد انویدیا با دادن پیشنهادی چرب و نرم مایکروسافت را برای استفاده از تگرا ۴ راضی کرده است. گفته شده که به لطف چیپ جدید قدرت دستگاه چهار برابر افزایش و عمر باتری آن هم ۲۵ درصد بهبود یافته است (احتمالا چیزی در حدود ۱۰ ساعت.)

سرفیس 2، سلطان جدید دنیای رایانه‌ها!

از دو مدل سرفیس که فاکتور بگیریم، کنفرانس مایکروسافت پر شده بود از نکات جالب و منحصر به فرد. شاید یکی از جالب‌ترین آنها تمرکز مایکروسافت روی درصد‌ها جای اعداد بود. سیاستی که تنها اپل از آن استفاده می‌کند و جالب است که می‌بینیم مایکروسافت هم دست به دامن آن شده. این در حالی بود که تا پیش از این مایکروسافت و گوگل بیشتر روی اعداد تمرکز می‌کردند. پردازنده چهار هسته‌ای، ۱۲ هسته‌ای، پردازشگر ۷۲ هسته‌ای یا شش ساعت عمر باتری. این بخش به صورت کامل از کنفرانس مایکروسافت پاك شده بود. البته مشخص نیست مایکروسافت بر اساس کدام آمار قدرت سرفیس ۲ را ۹۵ درصد بهتر از دیگر رایانه‌های شخصی خوانده؛ اما آنچه مشخص است کارایی بیشتر این آمار نسبت به اعداد دهان پر کن است. طی سال‌ها به جز ایکس باکس، مایکروسافت هیچ محصولی را تولید نکرده که طرفداران تنها به دلیل برندش آن را خریداری کنند. شاید سرفیس ۲ این رویه را در آینده نه چندان دور تغییر دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج