۶۹۰۵۷۰
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

میزان رشد اقتصادی ایران در ۹ ماهه سال جاری

مرکز آمار ایران اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه امسال ۴.۴ درصد و بدون احتساب نفت ۴.۷ درصد بوده است و همچنین در زیربخش‌ها رشد بخش‌های کشاورزی یک درصد، صنعت ۳.۱ درصد و خدمات ۷ درصد محاسبه شده است.

خبرگزاری فارس: مرکز آمار ایران اعلام کرد: محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در نه ماهه نخست سال جاری به رقم ۵۰۶ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان و بدون احتساب نفت ۴۳۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۵۳۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بدون نفت ۴۱۶ هزار و ۷۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که نشان از رشد ۴.۴ درصدی محصول ناخالص داخلی با احتساب نفت و ۴.۷ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در ۹ ماهه نخست سال جاری رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ١، گروه صنعت ٣,١ و گروه خدمات ٧ درصد نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل، رشد داشته است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ١٥ بخش اصلی متشکل از ٤٢ رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی ISIC.Rev۴ انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیتهای مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی می‌شود.

لازم به ذکر است اطلاعات تفصیلی در زمینه حساب‌های ملی ۹ ماه نخست سال ١٣٩٦، از طریق درگاه ملی آمار در قسمت اطلاعات آماری/حساب‌های ملی / جدول‌ها و سری زمانی/ زیر گروه حساب‌های ملی فصلی، قابل دسترسی است.

مرکز آمار ایران بخش نفت و معادن را به عنوان زیرگروه بخش صنعت محسوب کرده و با همه این احوال رشد بخش صنعت ۳.۱ درصد محاسبه شده است. مرکز آمار ایران رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه اول امسال را ۶.۵ درصد اعلام کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رشششششد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خخخ ملتو خر فرض کردید واقعا که

    • رسول

      قبلا از احمدی نژاد بدم میومد چون همش آمار دروغ میداد ماشالا روحانی روی احمدی نژآد رو سفید کرد با این آمار دادنش. .... اینطوری که شما آمار میدید رشد اقتصادی ایران با اینهمه ورشکستی و تعطیلی کارخانه جات و رشد قیمت دلار بالاتر از کشور آمریکاست. ...

    • بدون نام

      اگر عضو سازمان تجارت آزاد جهانی شویم،رشد اقتصادی بیشتر از این ها خواهد شد.

    • ناشناس

      آخه رشد هم داشته که میزان داشته باشه؟

    • بدون نام

      رشد اقتصادی که مبناش فروش نفته و سودش را دولت میبره رشد اقتصادی به این نمیگن تولید و درامد زایی در بخش خصوصی را میگن ببم جان

    • بدون نام

      رشد اقتصادی ایران منفی صددرصد

    • بدون نام

      خداوکیلی خودتون نمیخندید به این آمار هاتون؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج