۶۹۰۶۷۱
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

اگر کنجکاو شده‌اید با خودروهای گرانِ دنیا که از ما بهتران سوار می‌شوند آشنا شوید، شما را در ادامه به مطالعه فهرستی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا دعوت می‌کنیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: صنعت خودروسازی بیشتر از یک قرن سابقه دارد و به لطف پیشرفت فناوری این روزها خودروهای بسیار مجهزی را در بازار شاهد هستیم، این امر باعث شده تا تنوع زیادی بربازار خودروها حکم‌فرما باشد و هزارو‌یک مدل خودروی مختلف در سراسر دنیا تولید شود. اصول استاندارد ساخت خودرو در بیشتر این خودروها رعایت شده است اما گاهی اوقات نیز با خودروهایی طرف هستیم که حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند و طبیعاً قیمت آن‌ها نیز گران‌تر است. با این حساب اگر کنجکاو شده‌اید با خودروهای گرانِ دنیا که از ما بهتران سوار می‌شوند آشنا شوید، شما را در ادامه به مطالعه فهرستی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا دعوت می‌کنیم.

۱. خودروی KOENIGSEGG CCXR TREVITA قیمت: ۴.۸ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

گران‌بودن قیمت این خودرو بی‌جهت نیست و جالب است بدانید با خودرویی طرف هستیم که بدنه آن از الماس پوشانده شده است. این خودروی گران‌قیمت و اشرافی به لحاظ قدرت وسرعت نیز حرف‌‌های زیادی برای گفتن دارد و یک پیشرانه دوگانه سوپرشارژ V۸ از نوع ۴.۸ لیتری را در این خودرو شاهد هستیم که ۱،۰۰۴ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف این موتور قدرتمند بعید به‌نظر می‌رسد خودروی دیگری در خیابان به گرد این خودرو برسد. در حال حاضر در تمامی دنیا تنها ۳ دستگاه از این خودرو موجود است.

۲. لامبورگینی وِنِِنو (Lamborghini Veneno) قیمت:‌۴.۵ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

به احتمال زیاد ظاهر این خودرو برای طرفداران لامبورگینی آشنا به نظر میرسد، لامبورگینی دستی برسروروی لامبورگینی آوِنتادور رودستر کشیده تا شاهد لامبورگینی وننو باشیم، جالب است بدانید نام وننو ریشه اسپانیایی دارد و به معنای زهر است. این خوردرو به مناسبت ۵۰ سالگی برند لامبورگینی ساخته شده و از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید ابهتش شما را جذب خود می‌‌کند. لامبورگینی وننو در کنار قیمت گزافی که دارد از قدرت و سرعت بسیار خوبی برخوردار است و به لطف حضور پیشرانه ۶.۵ لیتری V۱۲ این خودرو میزان ۷۴۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید لامبورگینی وننو در عرض ۲.۹ ثانیه به شتابی برابر با ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

۳. خودروی W MOTORS LYKAN HYPERSPORT قیمت ۳.۴ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

اگر از طرفداران سرعت و سینما هستید به احتمال زیاد فیلم Furious ۷ را دید‌ه‌اید، در قسمتی از این فیلم، هنرپیشه‌های نقش اول با خودروی Lykan Hypersport از بین سه آسمان‌خراش عبور کردند. ویژگی‌های این خودرو تنها به سرعت بالای آن ختم نمی‌شود و با خودروی اشرافی طرف هستیم که قسمت‌های مختلف بدنه آن از طلا ساخته شده‌ است. تودوزی و تجهیزات داخل این خودرو نیز کاملاً آینده‌نگرانه و تجملاتی است. در این خودرو یک پیشرانه ۳.۷ لیتری دوگانه تعبیه شده که ۷۷۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید خودروی Lykan Hypersport در عرض ۲.۸ ثانیه چیزی معادل ۹۹ کیلومتر شتاب می‌گیرد و قادر به سرعتی برابر با ۳۹۴ کیلومتر دست پیدا کند.

۴. خودروی LIMITED EDITION BUGATTI VEYRON BY MANSORY VIVERE قیمت: ۳.۴ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

محالِ ممکن است اگر فهرستی از خودروهای گران‌قیمت و سریع دنیا پیش‌رو داشته باشید و یکی از مدل‌های بوگاتی ویرون در این فهرست به چشم شما نخورد. در این قسمت نیز به یکی از مدل‌های بوگاتی ویرون اشاره می‌کنیم که یکی از سریع‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا به‌حساب می‌آید. این خودرو که توسط برند آلمانی Mansory بهینه‌سازی شده قدرتی معادل ۱۲۰۰ اسب‌بخار دارد و الیافت کربن در بدنه آن استفاده شده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی و کابین خودرو نیز در این نسخه کاملاً بهینه‌سازی شده و تغییرات محسوسی را در جلو پنجره خودرو نسبت به مدل اصلی آن شاهد هستیم. این خودروی گران‌‌قیمت در یک چشم به هم زدن به سرعتی معادل ۴۰۸ کیلومتر دست‌ پیدا می‌کند.

۵. خودروی فراری پینین‌فارینا سرجیو (PININFARINA SERGIO)، قیمت: ۳ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

در این قسمت به خودرویی رسیدیم که تنها ۶ دستگاه از آن تاکنون ساخته شده است، فراری پینین‌فارینا سرجیو در‌واقع همان فراری ۴۵۸ اسپایدر است که بدنه آن کاملاً تغییر کرده است. نیروی یک پیشرانه ۴.۵ لیتری از نوع V۸ در این خودرو مقدار ۵۶۲ اسب‌بخار نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این خودرو با توجه به وزن سبکی که دارد تجربه‌ای شیرین از هندلینگ و رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد و اصول آیرودینامیک با تمام دقت در این خودروی گران‌قیمت لحاظ شده است. جالب اینجاست که مشتری‌ها قادر به سفارش این خودرو نیستند و درواقع این فراری است که بنا به صلاحدید خود مشتری را انتخاب و یک مدل از این خودرو را به وی به فروش می‌رساند.

۶. خودروی پاگانی هویرا بی‌سی (PAGANI HUAYRA BC) قیمت: ۲.۶ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

این خودرو که نام آن از خدای باد در فرهنگ اینکاها گرفته شده است نسبت به مدل اصلی خود وزن بسیار کمتری دارد و تنها ۲۰ دستگاه از پاگانی هویرا بی‌سی تاکنون ساخته شده است. این خودروی گران‌قیمت پاگانی سرعت بسیار زیادی دارد و پیشرانه توربو شارژ این خودرو میزان ۷۸۹ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

۷. مرسدس MERCEDES-AMG PROJECT ONE قیمت: ۲.۵ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

در جشن ۵۰ سالگی واحد AMG مرسدس بنز شاهد معرفی مرسدس AMG PROJECT ONE بودیم. در ساخت این خودرو از قطعات خودروهای فرمول یک کمک گرفته شده است و یک موتور ۱.۶ لیتری با شش سیلندر از نوع V۶ به همراه چهار موتور الکتریکی در مجموع ۱۰۰۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده این مرسدس بزرگ گران‌‌قیمت قرار می‌دهد. اصول طراحی آیرودینامیک در این خودرو کاملاً رعایت شده است اما در داخل خودرو خبری از تجهیزات راحت و امکانات خاص نیست و تنها با دوصندلی طرف هستیم که در جلوی آن‌ها دو صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی تعبیه شده است.

۸. استون مارتین والکری (ASTON MARTIN VALKYRIE) قیمت: حدود ۲.۶ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

این خودروی اشرافی و سریع قرار است سال ۲۰۱۹ راهی بازار شود و استون مارتین تاکنون سخنی در خصوص قیمت والکری به میان نیاورده است اما پیش‌بینی می‌شود چیزی حدود ۲.۶ میلیون دلار قیمت داشته باشد. جالب است بدانید استون مارتین مالکری ماحصل همکاری استون‌ مارتین و تیم مسابقه فرمول یک ردبول (RedBull)، است. بدنه این خودرو از الیاف کربن ساخته شده و با خودرویی بسیار سبک‌وزن طرف هستیم که از یک پیشرانه هیبریدی از نوع V۱۲ بهره گرفته است. این‌گونه که پیداست استون مارتین برنامه دارد تا این خودرو را در دو نسخه مختلف برای سواری در خیابان‌های شهر و حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی عرضه کند. در نهایت قرار است تنها ۱۵۰ دستگاه استون مارتین والکری ساخته شود که ۲۵ دستگاه از این تعداد راهی مسابقه‌های جهانی خواهند شد.

۹. مک‌لارن P1 GTR قیمت: ۲ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

در مک‌لارن GTR شاهد حضور پیشرانه دوقولو و هیبریدی V۸ از نوع ۳.۵ لیتری هستیم، این موتور بهینه‌سازی شده است تا ۹۸۶ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار دهد. از آنجایی که این خودرو برای سرعت و جولان دادن طراحی شده است در داخل مک‌لارن P۱ GTR خبری از تجهیزات پیشرفته و امکانات رفاهی نیست اما به لحاظ سرعت کمتر خودرویی پیدا می‌شود که یارای رقابت با مک‌لارن GTR P۱ را داشته باشد.

۱۰ هِنِسی وِنوم اف ۵، قیمت ۱.۶ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا

اگر نگاهی به گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا داشته باشید متوجه خواهید شد که تقریباً تمامی این خودروها به لحاظ سرعت نیز در رده سریع‌ترین خودروهای دنیا قرار دارند، هنسی ونوم اف ۵ نیز ممکن است گران‌قیمت‌ترین خودروی دنیا نباشد اما افتخار لقب سریع‌ترین خودروی دنیا را دارد. در این خودروی سریع شاهد حضور یک پیشرانه دوقولوی توربو V۸ با ظرفیت ۷.۴ لیتر هستیم. این موتور قدرتمند نیرویی معادل ۱۶۰۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با این حساب هنسی ونوم اف ۵ در یک چشم به‌هم زدن به سرعت برق‌آسای ۴۸۴ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. ویژگی‌های این خودروی گران‌قیمت و سریع به همین‌جا ختم نمی‌شود و با خودرویی بسیار سبک‌وزن طرف هستیم که تجربه خوبی از رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هنسی ونوم اف ۵ نیز مانند بسیاری دیگر از خودروهای گران‌قیمت این فهرست، تنها به تعداد کم و محدود ساخته شده است و در حال حاضر چیزی حدود ۲۴ دستگاه از این خودرو وجود دارد.

در این قسمت به پایان فهرست گران‌‌ترین خودروهای دنیا رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم علاقه‌ زیادی به خودروهای گران‌قیمت و سریع دارید و خودرویی را می‌شناسید که در این فهرست به آن اشاره‌ای نشده، نام این خودرو را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      نامردها، چرا پراید توی لیست نیست؟!

    • علی

      مگه رولزرویس ارزونه که ننوشتینش

    • amin

      عکس آخری که اشتباه بود. عکس مکلارن پی وان بود

    • محمد رضا

      فراری وس چرا نیست

    • امین

      وای خدایا شکرت دیشب بلاخره تونستم یه لامبورگینی وننو سفارش بدم بعد از مدتها البته نمیدونم چرا موقع سفارش همه چی سیاه سفید بود رنگی نبود مثل زمانی ک ادم خواب میبینه ،آدما، حتی خوده ماشین، همه چی سیاه سفید بود دلیلشو نمیدونم اصلا شماها دلیلشو میدونین دوستان آیا؟ یعنی ماشینم سیاه سفید تحویلم میدم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج