جاباما
۶۹۰۶۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عقب‌گرد ۷۸۸ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام همزمان با بازگشایی نماد بانک‌های صادرات و پارسیان بودند. بی‌انگیزگی فعالان بازار در کنار تنش در بازار موازی ارز باعث شده تا دورنمای جالبی برای بازار وجود نداشته باشد.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه ۹۶ با کاهش ۷۸۸ واحدی روی رقم ۹۵ هزار و ۵۲۵ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۵۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۱۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۰۳۳ واحدی به رقم ۱۰۲ هزار و ۳۶ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۹۰۹ واحدی به رقم ۶۷ هزار و ۴۳۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۵۰ واحدی عدد ۲۰۵ هزار و ۶۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲ واحدی روی رقم یک هزار و ۸۰ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های بانک صادرات با ۷۱۷ واحد ، پارس خودرو با ۶۹ واحد و بانک ملت با ۳۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۵۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر و ایران خودرو هر یک تا ۲۴واحد و کشتیرانی با ۲۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازیک میلیارد و ۳۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۷ هزار و ۵۷۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، حق تقدم خرید سهام داروسازی سبحان انکولوژی، حق تقدم خرید سهام لعابیران، سرمایه‌گذاری سپه، بانک پارسیان، ایران خودرو دیزل، الکتریک خودروی شرق، بانک صادرات، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، عمران و توسعه شاهد، حق تقدم خرید سهام بیمه سرمد، مدیریت انرژی امید تابان هور، بیمه سرمد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توریستی و رفاهی آبادگران ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ملی سرب و روی ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، گروه صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری پارس آریان، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، صنعتی آما، اوراق اختیار خرید و فروش تبعی فولاد خوزستان، فولاد خوزستان، حق تقدم خرید سهام نیرو کلر متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در راستای ماده ۱۹ مکرر و ماده ۱.۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر حداکثر تا تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه ۹۷ تعلیق شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، اندکی بیش از ۶۵ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامداران عمده مواجه بود.

در ایران خودرو نیز ۵۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱۴ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. همچنین کمتر از ۳۵ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۹.۵ میلیارد تومان با تجمیع سهام از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی مواجه بود.

در تاپیکو نیز ۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کد به کد شد و همین وضعیت در میدکو با کد به کد شدن ۲۴ میلیون سهم تجربه شد.

گفتنی است امروز اندکی بیش از ۱۵ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از ۶.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو بود.

در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت.

بیش از ۱۰ میلیون سهم دوده صنعتی پارس به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کد به کد شد همین وضعیت در کارت اعتباری ایران‌کیش با کد به کد شدن ۱۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان تکرار شد. بیش از ۷ میلیون سهم بانک انصار به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامداران عمده مواجه شد، در سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز ۷ میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در نماد نهادهای مالی بورس کالای ایران نیز بیش از ۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد، همچنین بیش از ۵.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون تومان کد به کد شد در نهایت بیش از ۴ میلیون معادن منگنز ایران به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران همراه بود.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی همراه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود که بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌های صادرات و پارسیان پس از مدت‌ها دوری از تابلوی معاملات بورس شوک دیگری را به بازار وارد کرد.

در نماد بانک صادرات ایران امروز با کشف قیمت ۵۰ تومانی معامله‌گران بازار سهام شاهد تبخیر ارزش بازار این سهم معادل ۲ هزار و ۸۷۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان نسبت به آخرین ارزش بازار محاسبه شده در روز توقف نماد بودند.

در نماد بانک پارسیان نیز در حالی بازارگردانی سهام مانع از سنگین‌تر شدن صف فروش این بانک خصوصی شد که با افت ۱۴ درصدی قیمت پایانی سهام نسبت به آخرین معامله صورت گرفته بر روی این سهم در روز توقف نماد معاملاتی، کار خود را با صف فروش ۳۷ میلیون سهمی در روز جاری پایان داد.

در نماد معاملاتی پرحاشیه «های‌وب» نیز انتشار انعقاد قرارداد این شرکت برای اجرای طرح خدمات عمومی اجباری روستایی «USO» سال ۱۳۹۵ در آخرین روزهای باقیمانده تا پایان سال در حالی افکار عمومی سهامداران را تحت تأثیر خود قرار داده که آخرین خبرها حاکی از ارسال گزارش جامعه حسابداران رسمی در مورد لزوم تعدیل سنواتی گزارش‌های مالی این شرکت حکایت دارد.

انتشار پرشائبه قرارداد کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومانی که در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال به بازار سهام اعلام شده دوباره حرف و حدیق‌های بسیاری را بر سر اقدام این ناشر و همچنین سازمان بورس برای مهندسی افکار عمومی به منظور بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت در شب عید ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، بازار سهام در حالی در شرایط بی‌انگیزگی و سردرگمی به سر می‌برد که نوسان‌های کاذب در بازارهای موازی از جمله بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن باعث شده تا دورنمای بازار سهام همچنان برای سهامداران بازار سرمایه به عنوان سرمایه‌گذاران تعریف شده در اقتصاد ایران، خاکستری بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج