جاباما
۶۹۰۸۵۷
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

نامجومطلق: استقلالِ شفر شخصیت قهرمانی دارد

پیشکسوت استقلال معتقد است استقلال با هدایت شفر سال ۹۶ را با کیفیت بالایی به اتمام رساند.

ورزش سه: مجید نامجومطلق پیشکسوت استقلال در خصوص عملکرد این تیم در سال ۹۶ گفت: استقلال امسال دو عملکرد متفاوت داشت. اواخر لیگ شانزدهم و آغاز لیگ هفدهم شاهد تیمی بودیم که نه خوب بازی می کرد و نه نتیجه لازم را می گرفت. همین باعث شد در نیمه اول سال ۹۶ حواشی بسیاری دامن گیر تیم شود و برخی اتفاقات تلخ روی دهد.

نامجومطلق در تشریح علل ناکامی های استقلال اضافه کرد: به نظرم استقلال علی رغم اینکه خیلی زود بسته شد و تمریناتش را هم زود شروع کرد اما در ابتدای فصل به لحاظ بدنی دچار مشکلات زیادی بود. علاوه بر اینها تیم نتایج لازم را نیز نمی گرفت و فشار و استرس زیادی از جانب سکوها به تیم وارد می شد.

او ادامه داد: استقلال توسط منصوریان خوب بسته نشده بود به طوریکه در برخی پست ها فقر بازیکن داشتیم و در برخی پست ها نیز با ترافیک بازیکن مواجه بودیم. در کنار اینها کادر فنی هم نتوانست ارنج ایده آل خودش را پیدا کند.

پیشکسوت استقلال با اشاره به تبعات انتقادهایی که از کادر فنی در آن زمان می شد، گفت: منصوریان تصور می کرد همه منتقدان دشمن او هستند و نمی خواهند موفقیتش را ببینند. اوج این توهمات در برنامه ۹۰ بود که اعتبار باشگاه خدشه دار شد. کادر فنی و کادر مدیریتی مقابل هم ایستادند و شاهد اتفاقات تلخی بودیم.

وی افزود: هیچ مربی استقلال تاکنون به اندازه منصوریان حمایت سکوها را نداشت؛ اما او نتوانست از محبوبیت خود بهره برداری لازم را کند. همه ما از شکست منصوریان به عنوان یکی از سرمایه های با ارزش استقلال ناراحت شدیم؛ اما در آن مقطع چاره ای نبود جز رفتن منصوریان.

نامجومطلق از حضور شفر در استقلال به عنوان نقطه عطف این تیم در نیمه دوم سال ۹۶ یاد کرد و گفت: شفر در گام اول توانست نظم، هویت و اعتماد را به بازیکنان بازگرداند و با همان بازیکنان تیم جدیدی را بسازد که به لحاظ تاکتیکی تنوع زیادی در برنامه های خود داشت.

او ادامه داد: بازی خوب و با کیفیت استقلال سکوها را راضی کرد و همه تغییرات را در تیم می دیدند. این تغییرات با نتایج خوبی هم همراه شد تا مورد حمایت افکار عمومی قرار بگیرد. سبک بازی، تغییر در روند حرکتی، برنامه های متنوع تاکتیکی، ارائه بازی مالکانه و انگیزه بالای بازیکنان باعث شد استقلال روزهای خوبی را نیمه دوم سال ۹۶ تجربه کند.

پیشکسوت استقلال برد دربی ۸۶ شیرین ترین اتفاق سال ۹۶ برای آبی پوشان دانست و تصریح کرد: در دربی ۸۶ شاهد یک تیم کاملا حرفه ای بودیم. استقلال نیمه اول به خوبی حمله کرد و توانست گل برتری اش را هم بزند و در نیمه دوم به خوبی بازی را مدیریت کردند. شفر با شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت پرسپولیس، آنها را کنترل کرد و در نهایت یک برد دلچسب را به ارمغان آورد.

وی از برانکو به عنوان موفق ترین مربی در سال ۹۶ یاد کرد و گفت: بی شک او در یکی دو سال اخیر عمکلرد فوق العاده ای داشته و با نتایجی که کسب کرد توانست برای دو بار متوالی سرخپوشان را قهرمان لیگ کند. ضمن اینکه او تیمش را تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم برد.

او ادامه داد: در بین بازیکنان هم به نظرم امید ابراهیمی یک سر و گردن بالاتر از دیگران بود و عملکردش نشان داد که تاثیری گذاری و اثربخشی او غیرقابل انکار است. البته علی علیپور را هم می توان از بازیکنان موفق سال ۹۶ دانست. بازیکنی که توانسته عنوان آقای گلی لیگ را از آن خود کند و امتیازات زیادی را برای پرسپولیس به دست بیاورد.

نامجومطلق از استقلال به عنوان مدعی اصلی کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ هفدهم یاد کرد و گفت: سال ۹۷ با عنوان دومی برای استقلال همراه می شود و امیدوارم تیم در آسیا هم عملکرد خوبی داشته باشد و از این گروه سخت موفق به صعود شده و در مرحله بعد نیز شاهد بازی های خوبی باشیم.

وی در پایان در مورد فعالیت های خود در سال ۹۶ گفت: من چند سالی را در تیم های شهرستانی فعالیت کردم و ترجیح دادم امسال کمی به استراحت بپردازم و کنار خانواده باشم. برنامه ریزی کرده ام که در سال ۹۷ کار مربیگری را ادامه داده و به صحنه فوتبال برگردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلامعلی

      خیلی ببخشید..آلان استقلال درکدام لیگ شخصیت قهرمان شدن رادارد..؟!!!!!!!داخلی یاآسیایی!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • موسوی

        دوست عزیز منظورش تو دسته سه هستش .

    • بدون نام

      حرف موفت نزن کرگدن

      پاسخ ها

      • موسوی

        حرف مفت را پیشکسوت شما زد آقای گاو .با کدوم منطق تیم کیسه شخصیت قهرمانی داره !!!! اره تیم کیسه میتونه دست سه قهرمان بشه .

      • بدون نام

        ایول

    • م ح

      واقعا راسته میگن استقلالی6ا همیشه در توهم زندگی میکنند اقای نامجوطلق پارسال هم ششطقلال با منصوریان اخر فصل هن دکم شد وپیشرفتش از امسال بیشتر بود حداقل با پرسپولیس لیست امتیاز اختلاف نداشت پس همیشه راست گفتن مرغ همسایه غازه

    • بدون نام

      لطفاً بگو چرکپولیس بی شخصیت ترین تیم فوتباله که بجز آبرو بردن چیز دیگری نداره خیال کردن یه تیم لیگ دو امارات رو بردن ...غول رو شکوندن
      چرتپولیسها هنوز جای سختش مونده اوسکولها

      پاسخ ها

      • موسوی

        بد جوری سوختین!!!! تیم کیسه هیچی برا فوتبال نداره اونوقت طرفدار هاش آنالیز بازی های پرسپولیس را میکنن.دوست عزیز العین مثل پرسپوایس سابقه ۶تایی به استقلال را داره ،اونوقت کدوم تیم آبروی فوتبال ایرانه!!!!؟

      • بدون نام

        آقای موسوی به اصطلاح محترم.ما یه بار ۶ تا با اون وضع بی بازیکنی خوردیم.شما که راحت الحلقوم تیمای عربی هستین ‌.همش ۴ تا ۵ تا خوردین

    • وحید

      دوست عزیز م ح ازت خالصانه و عاجزانه تقاضا میکنم اول نوشتن یاد بگیر بعد نظر بده ممنون دوست لنگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تو اسیا جایگاه ه نداری لطفا سکوت

    • بدون نام

      هر موقع دو تا ستاره ی آسیا رو گرفتید بعدا بیاید شاخ بشید واسه ما آقایان لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج