جاباما
۶۹۰۹۶۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

گام نخست خبرگان برای انجام مأموریت رهبری

مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف با هدف جبران توقف‌ها و پسرفت‌ها در مسیر تحقق اهداف انقلاب رویکردی است که مجلس خبرگان از این به بعد در قالب هیأت اندیشه‌ورز به طور مستمر دنبال خواهد کرد.

خبرآنلاین: مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف با هدف جبران توقف‌ها و پسرفت‌ها در مسیر تحقق اهداف انقلاب رویکردی است که مجلس خبرگان از این به بعد در قالب هیأت اندیشه‌ورز به طور مستمر دنبال خواهد کرد.

وقتی سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید، رئیس و اعضا به سیاق اجلاسیه های گذشته به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند تا از رهنمودهای ایشان بهره مند شوند. سخنان مقام معظم رهبری در جمع رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری واجد نکات جدید و بدیعی بود. رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «این مجلس باید با تشکیل یک هیأت اندیشه ورز که دارای نگاه کلان و راهبردی و عمیق باشد، به بررسی چگونگی حرکت انقلاب اسلامی در ۳۸ سال گذشته به سمت اهداف اصلی خود همچون «مجذوب، ملحق و مطیع نشدن و تحت‌تأثیر قرار نگرفتن از غرب»، «اقتدار اقتصادی»، «عدالت، مبارزه با فقر و تقسیم صحیح ثروت»، «حفظ و حراست از روحیه و انگیزه‌های انقلابی» و «تدیّن مردم» و پیشرفت‎ها، توقف‌ها و پسرفت‌ها در این مسیر بپردازد و براساس جمع بندی خود از دستگاه‏‎های مختلف مطالبه‌گری کند.»

بعد از این دیدار هیأت رئیسه مجلس خبرگان نیز دست به کار شد و اعلام کرد جامه عمل پوشاندن به ایده تشکیل هیأت اندیشه ورز را در دستورکار خود قرار داده است و آيت الله حسيني بوشهری آن را مأموريت جديد رهبر انقلاب برای مجلس خبرگان توصیف کرد.

هیأت اندیشه ورز مقدمه ای برای آغاز یک راه است، نه نقطه نهایی و غایی یک هدف عالی. آیت‌الله سیدرحیم توکل نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: «تشکیل فرمایشی هیأت اندیشه ورز کاربرد ندارد؛ قطعا منظور رهبري اين نبود که افرادی تحت این عنوان جلسه‌ای بگذارند، حرفی بزنند و والسلام. این هیأت باید وارد شود اوضاع را بررسی کند، آسیب ها را ببیند و برای رفع آسیب ها طرح درستی را مطرح و بعد اقدام کند.»

تحقق این هدف والا ملزوماتی دارد و از مهمترین آن ملزومات دوری جستن از روزمرگی است. تجربه نشان می دهد افتادن در وادی روزمرگی از جمله آفاتی است که هر مجموعه ای با اهداف عالی در آن قرار بگیرد بعد مدتی فقط نام و عنوانی از آن باقی خواهد ماند. آیت الله حسن عالمی رئیس کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری راهکار دورماندن هیأت اندیشه ورز از روزمرگی را در گرو آن می داند که واقعا نیاز کشور را در حوزه احصاشده مورد اذعان و تصدیق قرار دهند. در این صورت کار مشمول مرور زمان نمی شود.

اما وقتی مجلس خبرگان در قالب هیأت اندیشه ورز به نتایجی رسید که در کدام حوزه ها نسبت به اهداف انقلاب پسرفت و توقف وجود دارد باید به طور جد پیگیری کند، آیت الله محسن حیدری نایب رئیس کمیسیون بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت مجلس خبرگان رهبری معقتد است: « وقتی اولویت ها مشخص شد باید پیگیری شوند تا اقدامات هیأت اندیشه ورز حالت فرمالیته و ظاهری پیدا نکند.»

موضوعی که آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری هم به آن اشاره کرده و معتقد است: «تشکیل هیأت اندیشه ورز و تبدیل کردن مسائل انقلاب به مطالبه عمومی ضامن تحقق ارزش ها، اهداف و مقاصد بلند انقلاب و نظام اسلامی است.

بالاخره بر اساس اهمیت و ضرورت های یادشده، در چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان طرح دوفوریتی تشکیل هیئت اندیشه ورز به تصویب رسید و در جلسه چهارشنبه ۲۳ اسفند این مجلس، آیات و حجج اسلام عباس کعبی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سیدابراهیم رئیسی، عبدالمحمود عبداللهی، محسن قمی، محمود محمدی عراقی، محسن محمدی اراکی، قربانعلی دری نجف آبادی، محمدهادی عبدخدایی و ابوالقاسم وافی به عنوان اعضای این هیات با رأی اعضای خبرگان انتخاب شدند.

آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان نیز ریاست هیئت اندیشه ورز را بر عهده خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      پست جدید آیت الله جنتی را تبریک عرض می نمایم

    • محمد

      درود
      امان از تعدد سازمان یا تشکیلات تصمیم گیر

    • بدون نام

      ایران وایرانی دارتوبهترین شرایط اقتصادی زندگی میکنه واینجاازاروپاهم جلوتر وهمه چیزاروم ماهمه خوشبختیم ا!!!!وافغانیابیکارن وتوسختی زندگی میکنن وماایرانیااصلا توهرخانه۱تا۲نفربیکارنداریم واصلابیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکاروفقیرنیستن وماخوشحال ترین کشوردنیاییم بعدازعراق واصلا روانی توکشورنداریم عینکتون عوض نکنید عاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج