۶۹۰۹۶۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

چه کسی جای نجفی به بهشت می‌رود؟

استعفای پرحاشیه شهردار تهران روی میز پارلمان پایتخت است و اگر این استعفا منجر به خروج او از بهشت شود وقت آن رسیده که به گزینه‌های جایگزین فکر شود.

روزنامه اعتماد نوشت: استعفای پرحاشیه شهردار تهران روی میز پارلمان پایتخت است و اگر این استعفا منجر به خروج او از بهشت شود وقت آن رسیده که به گزینه‌های جایگزین فکر شود.

گمانه‌زني‌ها در‌اين‌باره اما خيلي‌زودتر از اينها شروع شده بود و محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران اگرچه مي‌گويد به فكر شهردار شدن نيست؛ در صدر فهرست قرار دارد. همين چند هفته قبل بود كه روزنامه وابسته به حزب كارگزاران از اختلافات ميان اين حزب و آقاي شهردار پرده برداشت. قبل از آن نيز واكنش نجفي نسبت به اظهارات مرعشي كه مي‌گفت نقش اتاق فكر شهردار را بازي مي‌كند شمه‌اي از اين اختلافات را به نمايش گذاشته بود. «سازندگي» عنوان كرده بود كه زعماي اين حزب از ابتدا موافق نجفي نبودند.

گفته شده بود كه گزينه اول كارگزاراني‌ها محسن هاشمي و گزينه دوم آنها نيز حسين مرعشي بوده است اما به شهردار شدن نجفي رضايت دادند تا اجماعي حاصل شده و احتمال راهيابي مهدي چمران به بهشت از ميان رود. حالا كه آن نگراني رفع شده و نجفي نيز به خاطر بيماري يا هر عامل ديگري رفتني است، يك بار ديگر محسن هاشمي گزينه اول است. برخي منابع خبري به صورت غيررسمي مي‌گويند محسن هاشمي طرفداراني در ميان اصولگرايان هم دارد و لابي‌هاي مهمي در اين مورد صورت گرفته است.

مرعشي نيز گزينه دوم است و برخي مدعي هستند او بيش از گزينه‌هاي حزب اتحاد ملت و ديگر طيف‌هاي اصلاح‌طلب شانس پيروزي دارد. با اين حال اصلاح‌طلبان گزينه‌هايي همچون حبيب‌الله بي‌طرف، پيروز حناچي و محمد‌علي افشاني دارند و به نظر نمي‌رسد كه مايل باشند يك بار ديگر عرصه را به ديگران واگذار كنند. براي رسيدن به اين هدف اما بايد از گزينه قَدَري همچون اسحاق جهانگيري عبور كنند. هر‌چه باشد حكايت اصلاح‌طلبان و جهانگيري حكايت رستم است و يكدست اسلحه. جهانگيري كه تاكنون به عنوان گزينه اصلاح‌طلبان در انتخابات ٩٨ و ١٤٠٠ مطرح بود از ديروز دوباره به يكي از گزينه‌هاي شهرداري تهران تبديل شده است. از قضا حضور او در قامت شهردار تهران محتمل‌تر و كاربردي‌تر از فرستادن او به مجلس است. با همه اين حرف‌ها بايد منتظر ماند و ديد كه تعامل اصلاح‌طلبان و بزرگان اين جريان در نهايت چه خروجي‌اي خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت گل و بلبل

    • تبریز

      توصیف بهشت در قرآن کریم:خوردن انواع میوه،تکیه بر درختان زیر نهرهای روان،حوریهای چشم درشت،وهرچه بخواهی درآنجاست!!!پس در شهرداری همچین چیزهایی وجود داره...

    • بدون نام

      محسن هاشمی ..اولش گفت من رئیس شورای شهر نمی شوم..دیروز هم گفت بنا ندارم شهردار شوم...ولی تمام برنامه ریزی برای محسن هاشمی که صددرصد کاندیدای ریاست جمهوری است داره مهیا می شود.خدایی یک سفره تو این مملکت وا شده برای آقایان و آقا زاده ها فقط هرچند وقت جای این بندگان عوض میشه...راستی کسی از برادر آقای هاشمی که میگه انقلاب مال خانواده ماست..خبر داره.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج