جاباما
۶۹۱۱۰۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

تاکسی پرنده خودران موسس گوگل را ببینید

تاکسی‌های پرنده خودران از کتاب‌های علمی-تخیلی بیرون آمده و یک گام به واقعیت نزدیک شدند؛ البته این امر را مدیون «لری پیج» از موسسین گوگل و کمپانی معروفش، Kitty Hawk هستیم.

خبرآنلاین: تاکسی‌های پرنده خودران از کتاب‌های علمی-تخیلی بیرون آمده و یک گام به واقعیت نزدیک شدند؛ البته این امر را مدیون «لری پیج» از موسسین گوگل و کمپانی معروفش، Kitty Hawk هستیم.

میلیاردر معروف تایید کرد که برای فرایند پرواز تاکسی پرنده جدیدی که طراحی کرده‌اند، به زودی از مقامات اداره هوانوردی نیوزیلند اجازه رسمی پرواز می‌گیرند.

آنچه «لری پیج» و همکاران ساخته‌اند، هواپیمای دو نفره ۱۲ ملخه هیبریدی به نام کورا/ Cora است که قادر است مانند پهپاد به صورت عمودی تیک آف کشیده و با سرعت ۱۱۰ مایل بر ساعت به اندازه ۶۲ مایل پرواز کند. سقف پروازی این تاکسی پرنده ۹۱۴ متر از سطح زمین معادل ۳ هزار فوت است. طول بالها ۱۱ متر و برای ساخت آن ۸ سال وقت صرف شده است.

مدیران «کیتی هاک» می‌گویند طراحی تاکسی پرنده برای زندگی روزمره به معنای آوردن فرودگاه به درب خانه شماست و به همین دلیل کورا می‌تواند بدون نیاز به فرودگاه از فضای پارکینگ یا پشت‌بام برای تیک‌آف و فرود استفاده کند.

مدیر سابق بخش خودروی خودران در گوگل، «سباستین ترون» مسوول کمپانی«کیتی هاک» است که با سرمایه‌گذاری مستقیم لری پیج مدیریت می‌شود تا رقبای خود، Elevate متعلق به اوبر و Ehang چین را در بخش تاکسی هوایی از میدان به در کند.

کورا از طریق نرم‌افزار و سوپروایزر انسانی با سه سیستم مستقل پروازی کنترل شده که در مواقع بحرانی پاراشوت شده و چتر نجات فعال می‌شود.

تاکسی پرنده خودران موسس گوگل را ببینید

تاکسی پرنده خودران موسس گوگل را ببینید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوشحالم از اول سال بخشی از یارانه م کنار میزارم تا بتونم اخر سال اینده یه دونه شو بخرم‌‌
      صبا برای رفتن نانوایی موتور اذیت میکنه
      شاطر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج