جاباما
۶۹۱۳۰۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار؛ آب‌های بطری به پلاستیک آلوده هستند

- تحقیقات جدید نشان می‌دهند که آب‌های بطری‌ به پلاستیک آلوده هستند.

خبرگزاری ایسنا: تحقیقات جدید نشان می‌دهند که آب‌های بطری‌ به پلاستیک آلوده هستند.

بعد از اینکه تحقیق جدیدی روی بطری‌های چند شرکت معروف تولیدکننده آب بسته‌بندی شده نشان داد که بیش ۹۰درصد آنها شامل اجزای ریز پلاستیک بودند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که قرار است خطرات نوشیدن آب از بطری را بررسی کنند.

در این تحقیق ۲۵۹ بطری آب ۱۱ مارک مختلف در ۹ کشور بررسی شده‌اند و مشخص شده به ازای هر لیتر آب ۳۲۵ نوع پلاستیک مختلف در بطری وجود دارد که تعداد این پلاستیک‌ها در برخی مواقع به ۱۰۰۰ پلاستیک در لیتر هم می‌رسید.

از ۲۵۹ بطری که آزمایش شدند فقط ۱۷ بطری اصلا پلاستیک نداشتند.

در این تحقیق که به سفارش یک تیم دانشگاهی به دانشگاه نیویورک انجام شده دانشمندان متوجه شدند که ۲ برابر میزان مشاهده شده در تحقیقات قبلی در آب بطری پلاستیک وجود دارد. پلی پروپیلن همان پلاستیکی که برای ساخت در بطری‌ها استفاده می‌شود به بیشترین میزان در آب‌های بسته‌بندی شده وجود دارد.

نام برندهای آب معدنی که در این تحقیق بررسی شد به این شکل بود: آکوآ، آکوآفینا (پپسی)، بیسلری، داسانی( کوکا کولا)، اپورا (پپسی)، اویان، گرولشتاینر، میبالا، نستله، سن پلگرینو و واهاها.

یکی از سخنگویان سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت که با اینکه هنوز مدرکی از آسیب واردن شدن به بدن انسان توسط بطری‌های پلاستیکی وجود ندارد اما جای نگرانی وجود دارد. قرار است سازمان جهانی بهداشت روی این تحقیقات یک ارزیابی ریسک انجام دهد.

در همین زمینه تحقیق دیگری هم درباره بطری‌های پلاستیکی در آمریکا انجام شد که تحقیقات مشابهی هم داشت. یکی از محققان اصلی این تحقیق در این رابطه گفت: میکروفیبرهای پلاستیکی به راحتی در هوا جابه‌جا می‌شوند، قطعا این اتفاق هم نه تنها بیرونکارخانه‌ها بلکه داخل کارخانه‌ها رخ می‌دهد.

یکی دیگر از اجرا کننده‌های این تحقیق هم گفت که آلوده بودن آب بطری به دلیل اینکه مردم به خاطر آنها پول بیشتری می‌دهند درست نیست.

برخی شرکت‌های تولیدکننده آب بسته‌بندی هم به نتایج این تحقیقات واکنش نشان دادند، شرکت‌های نستله و دانونه از نوع انجام آزمایش انتقاد کردند، کوکاکولا به بی بی سی گفت که روش‌های سختگیرانه‌ای برای تمیز کردن آب دارد اما فیبرها می‌توانند در هر صورتی وارد آب شوند و سخنگوی شرکت گرولشتاینر هم اعلام کرد که نمی‌تواند این را رد کند که از شیوه بسته‌بندی یا هوا پلاستیکها وارد آب بسته‌بندی شده بشوند.‌‌‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      در اصل به هیچ برندی اشاره نشده بود ولی مثل باقی کارا در ایران نویسنده چندتا اسم هم بهش اصافه کرده برای خودشیرینی.

    • بدون نام

      مخصوصا که درایران شرایط حمل ونگهداری هم رعایت نمیشود اینجانب شخصا سالهاست در مواقعی که حوصله بحث دارم به بزرگواران مغازه دار اشکال نگهداری در معرض نور را توضیح میدهم ولی کو گوش شنوا،چون اینمورد نیز از شرایط نگهداری است

    • بدون نام

      خدا به داد ما برسه تو خارج با اون برندهای معروف این جوری از اب در اومدن وای به حال ما که یک مشت برندهای در پیتی میخوان اب سالم بدن مردم بخورن خدا اخر عاقبتمون رو خیر کنه دیگه نمیدونیم چی بخوریم که سالم باشه

    • بدون نام

      مطلب کاملا ساختگیه. چرا که منبع خبر اعلام نشده . اسم دقیقی از مرکز تحقیقاتی آورده نشده . اسم هیچ محقق یا تیم تحقیقاتی نوشته نشده . دروغگو نباشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج