۶۹۱۴۹۹
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

بیمارستان‌های کشور ۵۰ هزار تخت کم دارند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حدود ۴۰ هزار تخت موجود در بیمارستان های کشور گفت:برای رسیدن به استاندارد بین المللی ۵۰ هزار تخت دیگر در این مراکز درمانی نیاز است.

ایرنا: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حدود ۴۰ هزار تخت موجود در بیمارستان های کشور گفت:برای رسیدن به استاندارد بین المللی ۵۰ هزار تخت دیگر در این مراکز درمانی نیاز است.

قاسم جان بابایی روز جمعه در حاشیه افتتاح بخش تخصصی بیمارستان ولایت دامغان افزود : اکنون ۴۰ هزار تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی و دولتی در حال ساخت است.


وی در بخش دیگری طرح تحول نظام سلامت را طرح اجتماعی بزرگ و پر خیر و برکت کشور دانست و گفت : این طرح به بررسی نقاط ضعف و قوت بیشتری نیاز دارد و تحکیم و تقویت آن در نقاط پربهره و موردنیاز مردم از مواردی است که این وزارتخانه بر آن تاکید دارد.


وی خاطرنشان کرد : در آغاز اجرای طرح تحول سلامت، ساخت حدود ۲۵۰ کلینیک در کشور جزو برنامه ها بود که بخش اعظم آن بهره برداری شد و تعداد اندک باقیمانده در سال ۹۷ راه اندازی می شوند.


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ویزیت 100 میلیون بیمار در کلینیک های ویژه سراسر کشور در سال جاری، خبر داد و گفت : حدود 90 درصد ویزیت در این مراکز ، سرپایی و کمتر از 10 درصد خدمات بستری بوده است.


وی یکی از موضوعات مهم طرح تحول سلامت را بدهی بیمه ها به مراکز بهداشتی برشمرد و اظهارداشت: مبلغ بدهی سازمان های بیمه به این وزارتخانه بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است که امیدواریم تا پایان سال و در سال آینده این مبلغ را پرداخت کنند.


جان بابایی به توسعه اورژانس های بیمارستانی اشاره و اضافه کرد : توسعه اورژانس های بیمارستانی از دیگر برنامه های وزارتخانه است که با برنامه ریزی های انجام شده، امیدواریم که ناوگان اورژانس بتواند تا سه سال آینده، آمار حال حاضر خود را به 2 برابر افزایش دهد.


وی تصریح کرد : ساخت مراکز سرطان گروه سه با ارایه خدمات تجمیع شده سرطان از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در حوزه درمان است که در سال آینده به این امر توجه ویژه می شود.


جان بابایی کمبود پرستار را از مهم ترین مشکلات حوزه درمان این نهاد اعلام و اضافه کرد : برای رسیدن به استانداردهای جهانی، باید شمار پرستاران کشور به 2 برابر تعداد فعلی افزایش یابد.


وی ادامه داد : ایجاد تشکیلات و ردیف بودجه ای در سازمان برنامه و بودجه می تواند نیاز کمبود نیرو را حل کند که امیدواریم این سازمان بتواند در سال جاری و سال های آینده تشکیلات بیشتری در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که با این اقدام، به طور قطع شاهد رشد خدمات درمانی و پرستاری خواهیم بود.


جان بابایی بیان داشت : در زمان حاضر بیش از 90 درصد از بودجه وزارت بهداشت صرف حقوق نیروی انسانی می شود و در بحث طرح تحول سلامت ، یک درصد از ارزش افزوده و 10 درصد از بودجه هدفمندی یارانه ها به این امر اختصاص دارد.


در سفر یکروزه جان بابایی به استان سمنان هفت طرح بهداشتی و درمانی در شهرهای دامغان و سمنان به بهره برداری رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این که مهم نیست. باید ببینیم بیمارستانهای سوریه و عراق و یمن چقدر تخت کم دارند تا در اسرع وقت آنها را تامین کنیم

    • بدون نام

      بس‌کی‌بره‌عراق‌بیمارستان‌دوهزارتختی‌بسازه

    • جانباز

      درعوض بیمارستانهای سوریه عراق وکشورهای زیر حمایت مالی ایران طبق استانداردجهانی است انهاهم اسنانهای ما است حالاچه اشکال داردقسمتی ازخاک ما۴۰هزارتخت درمان نداردروی زمین هم میشوددرمان شدجناب معاون اینقدرغصه نخور شیرخشک گران میشود

    • بدون نام

      بعد میرید برای عراق وافریقا و...بیمارستان میسازید ای خائنای بدبخت

    • بدون نام

      اگه بودجا ندارین چطورشغل وکارمنابع کم وگرانقدرکشوروبودجه۱۶ملیون افغانی میدین ۲۰۰سال بودجه کشورونتیجش همین بدبختی ایران وایرانی میش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج