جاباما
۶۹۱۶۹۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

درگذشت نویسنده مطرح آثار علمی-تخیلی

«کیت ویلهلم» نویسنده آمریکایی مشهور در زمینه آثار علمی ـ تخیلی درگذشت.

خبرگزاری ایسنا به نقل از «نیویورک تایمز»: «کیت ویلهِلم» رمان‌نویس برنده جوایز «هیوگو» و «نبیولا» که برای نگارش رمان‌های علمی ـ تخیلی و رازآلود شهرت داشت، در سن ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

او علاوه بر نویسندگی، به برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های ادبی به همراه همسر ویراستارش «دیمن نایت» و تربیت نسلی از نویسندگان مبادرت داشت.

درگذشت نویسنده مطرح آثار علمی-تخیلی

«ویلهلم» از معدود نویسندگان زنی بود که در دهه ۱۹۶۰ کتاب‌ها را با نام خودش منتشر می‌کرد و آثارش خیلی سریع مورد توجه قرار گرفتند و شایسته جوایز ادبی شناخته شدند. او خود را تنها به ژانر علمی ـ تخیلی محدود نمی‌کرد و رمان‌های رازآلود و معمایی هم می‌نوشت. رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او متاثر از موضوعات روز اجتماعی بود.

«خیلی تلخ‌تر از مرگ» اولین رمانی بود که از «ویلهلم» به چاپ رسید و اولین رمان علمی ـ تخیلی او، «تولید مثل» نام داشت. او در طول عمر خود حدود ۵۰ کتاب در حوزه علمی ـ تخیلی و ۳۰ رمان معمایی به نگارش درآورد.

داستان‌های کوتاه و بلند این نویسنده بارها برنده جایزه «نبیولا» شده و رمان «جایی که پرندگان خوش‌الحان می‌خوانند» او در سال ۲۰۰۵ موفق به دریافت جایزه «هیوگو» شد.

«بهترین دفاع»، «در تاریک»، «تله هملت»، «دفاع از شیطان»، «مدرک روشن و قانع‌کننده»، «بهشت بالاست»، «آینه آینه»، «هفت نوع مرگ» و «نامش را زمزمه کن» از دیگر آثار این نویسنده آمریکایی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج