جاباما
۶۹۱۶۹۹
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

بازی با سیرالئون و چند سؤال و ابهام

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف سیرالئون می‌رود که نه‌تنها تا روز گذشته برگزاری این بازی در هاله‌ای از ابهام بود بلکه همچنان ابهامات زیادی پیرامون آن وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی فوتبال ایران امروز یکی از پرحاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین بازی‌های دوستانه خود را برگزار می‌کند. «تیم اول آسیا» و «دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۱۸» کارش به جایی رسیده که بازی تدارکاتی‌اش در آخرین لحظه هماهنگ می‌شود آن هم با تیمی که نه لیگ دارد و نه تیم ملی. حالا که دیگر در دقیقه ۹۰ به جام جهانی نمی‌رویم، بازی‌ دوستانه‌مان را در دقیقه ۹۰ نهایی می‌کنیم تا نشان دهیم همیشه دقیقه نودی هستیم. فدراسیون فوتبال هم تنها به یک بیانیه اکتفا می‌کند که «بازی با سیرالئون برگزار می‌شود.»، چه افتخار بزرگی! بازی با تیمی که لیگ ندارد و فیفا اجازه بازی ملی به آنها نداده، سرانجام «ok» شد تا سیرالئون بعد از ۸ ماه بالاخره یک حریف تدارکاتی پیدا کند.

طبق آمار منتشرشده در سایت فیفا آخرین بازی ملی سیرالئون ۱۵ جولای ۲۰۱۷ (۲۴ تیر ۹۶) یعنی ۸ ماه پیش با سنگال برگزار شد. اینکه چگونه کی‌روش و دستیارانش طبق گفته اوسیانو کروز با «تفکر» این تیم را انتخاب کرده‌اند را باید خودشان توضیح دهند. کی‌روش طبق روال گذشته از صحبت با رسانه‌های داخلی خودداری می‌کند و دستیارانش را جلو می‌فرستد و ترجیح می‌دهد با رسانه‌های خارجی حرف بزند، اما شاید امروز بعد از بازی در نشست خبری بگوید چه تفکری باعث انتخاب تیمی شده که از سال ۲۰۱۴ لیگ ندارد و تیم ملی‌اش هم شبیه تیم ملی نیست. هرچند انتخاب حریف تدارکاتی حق مسلم یک مربی است اما دلیل انتخاب حریفان هم موضوعی است که دانستن آن حق مردم و رسانه‌هاست.

ابهام بعدی درباره فدراسیون فوتبال است. معمولاً برای هماهنگی چنین مواردی همه جوانب در نظر گرفته می‌شود. روابط بین الملل فدراسیون فوتبال نمی‌دانست فدراسیون سیرالئون دچار مشکلاتی است؟ یعنی بررسی این موارد جزو وظایف آنها نیست؟ مسئولان فدراسیون فوتبال چطور؟ آنها هم چیزی به گوش‌شان نخورده بود؟ چرا فدراسیون فوتبال دیروز و امروز هیچ‌گونه واکنشی به این موضوع نشان نداده است؟ چرا فدراسیون درباره هزینه‌های این سفر شفاف‌سازی نکرده و نمی‌کند؟ چرا فدراسیون فوتبال درباره اینکه این بازی توسط چه‌کسی یا چه‌کسانی یا چه‌گروهی و شرکتی هماهنگ شده چیزی نمی‌گوید؟ چرا فدراسیون فوتبال دیروز تاکنون در این باره سکوت کرده و ابهامات را بی‌پاسخ گذاشته است؟

به‌طور قطع اظهار نظر رسمی فدراسیون فوتبال می‌تواند جلوی بسیاری از حاشیه‌ها را بگیرد و ابهامات را برطرف کند. حالا که فدراسیون درها را برای پاسخگویی بسته و حرفی نمی‌زند شایعات هم قوت گرفته است؛ شایعات بازی با تیمی که عکسی از آن منتشر شد و نشان داد با بازیکنان «دمپایی‌پوش» بازی داریم. حال سؤال این است که؛ فدراسیون فوتبال تا چه‌زمانی می‌خواهد به سکوتش ادامه دهد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hadi

      حقمونه. از این بدترش هم به سرمون میاد. برید واسه رستگاری دعا کنید.

    • تیراختور

      یا قمر بنی هااااشم
      بعدش هم میگن بیرانوند لایی خور کلین شیت کرد خخخ

    • میلاد خسروی

      من نمیدونم چرا تاج برای بازیهای بی ارزش هزینه میکنه!!! خداشاهده تیم ملی با بچه محل های ما دیدار تدارکاتی برگزار میکرد بهتر بود!!!! هزینه ای هم ازشون نمیگرفتیم!!! تا زمانی که دله دزدی و سیاست تو فوتبال ایران هست به هیچ جا نمیرسیم!!!!الان بجای اینکه با تیمهای مثل ایتالیا. هلند. ساحل عاج دیدار تدارکاتی برگزار کنیم که کاملا آماده و بدون ترس به بازی با قدرتهای جهان بریم میام با لیبی. سیرالئون و گینه دیدار تدارکاتی میزاریم. با این برنامه که در نظر گرفتن برا تیم ملی فک کنم جام محلات بازی کنن خیلی بهتره!!!!

    • بدون نام

      دزدی از ببت المال و انکار مدیران و تبانی در مملکت سازماندهی شده است ، قبلا یک نفر میخورد و می برد ، الان چون همه دزد و زرنگ شده اند ، جلسه می گذارند که بودجه امسال را چگونه بدزدیم که مردم کمتر شک کنند ، مسئولین و بازرسان همه خبر دارند فقط می خواهند حساسیت مردم بیشتر نشود ، تا فبل از گوشی های هوشمند و کانالهای تلگرامی می خوردند و اگر کسی متوجه می شود یا سرش را زیر آب می کردند یا مقداری پول بهش می دادند که گند کار در نیاید ، اما از روزی که کانالهای تلگرام و اینترنت مد شده است از هر سوی مملکت فسادی آشکار و اختلاسی بر ملا می شود ، در این زمینه مسئولین محترم از سال دیگر قرار شده که تلگرام را برای همیشه فیلتر کنند ، تا با خیال راحت و مثل گذشته بی سر و صدا مشغول چپاول شوند و هر کسی از مسئولی بپرسد که در حساب بانکی چقدر موجودی داری بگوید شب عیدی شرمنده خانواده ام هستم .
      اگر شما مسئولین با این همه امکانات و در آمد شرمنده هستید یه کارگر در مقابل خانواده اش چه بگوید ؟؟ تا کی به مردم دروغ تحویل می دهید .

    • بدون نام

      هدف کی روش ازاین بازی ها اینه تیم های ضعیف روگل بارون کنه که خودی نشون بده مثل بازی بامالدیو یافلسطین.این بازی ها هیچ کمکی نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج