جاباما
۶۹۱۷۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مسکو سفیر انگلیس را فراخواند

در پی اتهامات انگلیس علیه روسیه در خصوص نقش مسکو در مسموم کردن جاسوس دو جانبه روسیه، وزارت خارجه مسکو، سفیر انگلیس را فراخواند.

خبرگزاری فارس: به دنبال اقدامات ضد روسی انگلیس در خصوص جاسوس دوجانبه روس که ظاهراً مسموم شده است، روسیه سفیر انگلیس در مسکو را فراخواند.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرده بود که مسکو در هر لحظه از زمان ممکن است با اقدامات تنبیهی خود، پاسخ اقدامات ضدروسی انگلیس را بدهد.

روسیه در حالی سفیر انگلیس را فراخوانده است که بریتانیا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که قصد اخراج ۲۳ دیپلمات روس از انگلیس را در واکنش به مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه که اخیراً در انگلیس دچار حادثه شده است، دارد.

هفته گذشته این جاسوس دوجانبه روسی‌تبار به همراه دختر ۳۳ ساله‌‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بییهوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرده بود که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI۶ در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

انگلیس این اتفاق را اقدامی از جانب روسیه دانسته اما روسیه در مقابل این اتهامات را رد کرده و گفته است انگلیس با این اتهامات قصد در انحراف جامعه جهانی دارد.

از طرف دیگر، در یک بیانیه مشترک نادر، رهبران انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، حمله به «سرگئی اسکریپال» و «یولیا» دختر وی را بعنوان «حمله به حاکمیت انگلیس» محکوم کردند.

روسیه نیز اوایل هفته اعلام کرد که دیپلمات‌های انگلیسی را در واکنش به اقدام لندن در اخراج دیپلمات‌های روس، اخراج می‌کند و اقدامات دیگری را علیه بریتانیا در پیش خواهد گرفت که این اقدام «به بهترین شکل در راستای منافع مسکو خواهد بود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج