۶۹۱۸۵۰
۲ نظر
۵۰۶۷
۲ نظر
۵۰۶۷
پ

بهترین بازی‌های ایرانی موبایل در سال ۹۶

حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تغییرات گوناگونی همراه بود. حوزه بازی‌های رایانه‌ای و البته بیشتر اپلیکشن‌های بازی نیز در سال ۹۶ با تغییرات و رشد قابل توجهی همراه بوده است.

روزنامه ایران - مانی آشتیانی: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تغییرات گوناگونی همراه بود. حوزه بازی‌های رایانه‌ای و البته بیشتر اپلیکشن‌های بازی نیز در سال ۹۶ با تغییرات و رشد قابل توجهی همراه بوده است. تا جایی که اخیراً وزیر ارتباطات در توئیتر خود اعلام کرد که ۳۰ درصد درآمد تولید اپلیکیشن‌های موبایلی کشور در اختیار توسعه دهندگان نرم‌افزارهای بازی (گیم) است. همچنین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای بازی‌سازی اعلام کرد: ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است. اگر در افق ۲۰ ساله در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه نرسیده‌ایم اما در بازی‌سازی رتبه اول منطقه شده‌ایم و این نشان می‌دهد می‌توانیم این مسیر را در رقابتی گسترده‌تر و جدی‌تر دنبال کنیم.

درحال حاضر بخش قابل توجهی از فروشگاه‌های آنلاین فروش اپلیکیشن را بازی‌های موبایلی ایرانی به خود اختصاص داده‌اند که به خاطر بالا بودن کیفیت و گیم پلی‌شان از سوی کاربران مورد استقبال هم قرار گرفته‌اند. به همین بهانه و با توجه به پایان سال ۹۶، بهترین اپلیکیشن‌های بازی در این سال را معرفی می‌کنیم. البته یک نکته منفی دراین بازی‌ها دیده می‌شود و آن اینکه تمامی این بازی‌ها تنها برای پلتفرم اندروید طراحی شده‌اند.

خروس جنگی

یکی از بازی‌هایی که در چند سال اخیر سرو صدای زیادی به پا کرد و نام آن زیاد شنیده شد بازی «خروس جنگی» بود. بعد از موفقیت نسخه اول این بازی سازندگان آن به فکر ساخت نسخه دوم آن افتادند. در نهایت نیز نسخه دوم بازی خروس جنگی با عنوان «تاج و تخت» به بازار عرضه شد. این بازی در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه ای(اسفند ۹۶) هم در بخش جوایز اصلی موفق به دریافت غزال زرین بهترین بازی در ژانر اکشن شد. آن‌طور که طراحان این بازی می‌گویند مبارزات خروس‌جنگی جدید کاملاً بر مبنای مهارت بازیکنان طراحی شده و تمام قواعد خروس‌جنگی اصلی دستخوش تغییر شده است. برای نمونه مبارزات آنلاین کاملاً تعاملی با سلاح‌ها و فنون متفاوت تغییر یافته یا کاربران به صدها سلاح و زره مختلف با قابلیت ارتقا دسترسی دارند. اما داستان در این بازی چیست؟

بهترین بازی‌های ایرانی موبایل در سال ۹۶

بعد از ماجراهای خروس‌جنگی، این‌بار شاه‌خروس که خورشید عمرش در حال غروب است دنبال جانشینی شایسته است تا پادشاهی سرزمین خروس‌ها را به او بسپارد اما برای تعیین جانشین لایق شرطی گذاشته که آن هم نابودی غولروس‌هاست. غولروس‌ها هزاران سال پیش علیه خروس‌ها شورش کرده بودند اما جد شاه‌خروس با کمک فنون جیفون آنها را شکست داد و زیر کوه باستانی به‌بند کشید. اکنون پس‌ از سال‌ها غولروس‌ها به طرز مشکوکی از بند اسارت گریخته و بار دیگر مایه وحشت اهالی سرزمین‌خروس نشین شده‌اند. آخرین خواسته و شرط شاه‌خروس برای تعیین صاحب بعدی تاج و تختش، نابودی غولروس‌هاست. این بازی به‌صورت رایگان با پرداخت از درون برنامه در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

بال‌های تاریکی

بیراه نیست اگر بگوییم بازی‌های موفق امسال نسخه دوم بازی‌هایی بوده‌اند که در سال‌های گذشته توانسته بودند نظر بسیاری از کاربران و منتقدان بازی را به خود جذب کنند. یکی دیگر از بازی‌های برتر سال ۹۶ «بال‌های تاریکی ۲» است. بازی که توانست در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در بخش اصلی غزال زرین بهترین بازی در ژانر ماجرایی را به دست بیاورد. براساس تحلیل‌های موجود این بازی هم مانند نسخه اول خود تمام ویژگی‌های خوب از جمله گرافیک بالا، گیم پلی قابل توجه، موسیقی خوب و... را دارد و در کنار آن چند ویژگی مثبت نیز به آن اضافه شده است. در این بازی ماجراجویی شما با داستان‌های غافلگیر‌کننده و هیجانی روبه رو هستید.

بهترین بازی‌های ایرانی موبایل در سال ۹۶

طراحان بازی توازن خوبی بین ایجاد گره در بازی و دادن سرنخ برای حل معماها در اختیار کاربرانشان گذاشته‌اند. در واقع شما در مراحل بازی به وقتش نسبت به اوضاع پیش رو آگاه می‌شوید و درست در سر بزنگاه گره‌های داستانی جدید شما را برای ادامه حل معماهای بازی کنجکاو می‌کند. در قسمت اول این بازی با دو کاراکتر اصلی روبه رو بودید یعنی سام و آرمان. در این قسمت از دید سام و آرمان داستان را دنبال می‌کردید، در نقش سام باید می‌گریختید و هنگامی که دوربین روی آرمان می‌آمد به ادامه بررسی پرونده می‌پرداختید. در بال‌های تاریک ۲ دیگر کنترل آرمان را ندارید و باید ماجراجویی سام برای فرار از تیمارستان را ادامه دهید. بنابراین اگر قسمت اول را بازی نکرده اید حتماً آن را دانلود و امتحان کنید. این بازی نیز رایگان با پرداخت از درون برنامه در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است.

مزرعه بهاری

بهترین بازی‌های ایرانی موبایل در سال ۹۶

از جمله بازی‌های موبایلی که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته بازی‌های مراقبت از یک مزرعه، باغ، شهر یا... است. این بازی‌ها که به بازی‌های مدیریتی هم معروف هستند میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارند. از جمله معروف‌ترین بازی‌ها در این زمینه Hay Day یا Township است. شاید همین استقبال به این نوع بازی‌ها هم باعث شده بازی‌های مدیریتی ایرانی گوناگونی ساخته شود. اما از موفق‌ترین نمونه بازی‌های ایرانی مدیریتی «باغ بهاری» نام دارد. گرافیک این بازی قابل قبول است. شما در این بازی در نقش بهار دختر مریضی که از شهر به مزرعه عمویش آمده تا استراحت کند قرار دارید. مزرعه‌ای با محیطی سرسبز، مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و فضایی دلنشین که هر بازیکنی را به بازی ترغیب می‌کند. همه چیز به صورت فانتزی و کارتونی طراحی شده است. در این بازی باید به مزرعه خود سر وسامان بدهید. محصولات متفاوت بکارید و برداشت کنید تا با گرفتن امتیاز بیشتر و رفتن به مراحل بالاتر بتوانید با خرید تجهیزات بیشتر مزرعه خود را مجهز کنید. این بازی هم به صورت رایگان اما پرداخت از درون برنامه در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است.

هزار مشتان

بهترین بازی‌های ایرانی موبایل در سال ۹۶

یکی دیگر از بازی‌های باکیفیت موبایلی ایرانی «هزارمشتان» است. بازی که نه در آن تمی از تقلید بازی‌های خارجی دیده می‌شود و نه داستان تکراری دارد. این بازی نامزد بهترین بازی در ژانر اکشن و نامزد بهترین طراحی بازی از جشنواره گیم تهران ۹۶ هم شده است. در این بازی شما باید تکلیف قویترین قهرمان شهر را مشخص کنید. داستان بازی بسیار جالب است. بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی آن یعنی آقای مشتان و همسرش اقدس بعد از تماشای فیلم بروسلی در سینما دیاموند و خروج از سینما با نوچه‌های چنگیز که در حال حمله به آنها هستند مواجه می‌شوند. اما مشتان، بی‌دلیل به هزارمشتان معروف نشده است و او فنی را آموخته تا به کمک آن توانایی وارد کردن هزار مشت همزمان را داشته باشد. او با این قدرت خارق‌العاده تلاش می‌کند تا این نوچه‌ها را سر جایشان بنشاند. بازی از مراحل مختلف تشکیل شده که هر مرحله آن با مرحله دیگر فرق دارد. دشمنان از مکان‌های مختلف به سمت شما حمله می‌کنند و این شما هستید که باید با تمرکز و هوش خود راهی پیدا کنید تا با مشتتان آنها را سر جایشان بنشانید. این بازی هم رایگان با پرداخت از درون برنامه برای کاربران اندرویدی طراحی شده است.

فیشیمو

بهترین بازی‌های ایرانی موبایل در سال ۹۶

بعضی از بازیسازان موبایلی تنها بازار ایران را مبنای عرضه و موفقیت خود قرار نداده و به بازارهای بین‌المللی هم فکر کرده‌اند. تاکنون بازی‌های موبایلی و البته رایانه‌ای کمی توانسته‌اند در رسانه‌های خارجی معرفی و مورد توجه قرار بگیرند اما این شرایط باعث نشده تا بازی سازان ایرانی دست از تلاش بکشند. یکی از بازی‌های موبایلی که در سال‌جاری ابتدا نسخه انگلیسی و بعد فارسی آن طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت بازی «فیشیمو» است. در این بازی شما راهی یک سفر دریایی خواهید شد. هدف شما هم ازاین سفر دریایی صید ماهی در دریاهای دور و فروش آن به تاجران است. این بازی یک بازی رقابتی است که قبل از هرچیز باید در آن ثبت‌نام کنید تا امتیازتان در مراحل مختلف در جدول رتبه‌بندی ثبت شود. بعد از ثبت‌نام دکمه play را بزنید و سفر پرهیجانتان را در قلب دریا شروع کنید. صید کردن ماهی هدف اصلی شما در این بازی است اما صید ماهی به این راحتی‌ها که فکر می‌کنید نیست. چرا که در زمانی که ماهی به قلاب شما گیر کند کوسه‌ها و دیگر موجودات دریایی به صید شما حمله می‌کنند تا آن را بدزدند و این عکس‌العمل سریع شماست که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند. این بازی دارای ۳۰۰ مرحله در ۱۰ سطح مختلف است. این بازی هم برای کاربران اندرویدی به‌صورت رایگان از طریق پرداخت درون برنامه طراحی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ariya

      با سلام
      بنظرم منچرز هم عضو بهترین بازی های ایرانیه

    • ندا

      پس زیرسوال کو؟! بازی ایرانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج