جاباما
۶۹۲۰۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تابستان کنار نیمکت بارسا، سیزده بدر مقابل استقلال

ایجنت سرمربی حریف بعدی استقلال در آسیا، او را گزینه اصلی هدایت بارسا در ابتدای فصل معرفی می کند.

ورزش سه: تیم فوتبال استقلال ایران پس از اینکه لیگ هفدهم را به شکلی ناامیدکننده آغاز کرد و چند هفته در قعر جدول رده بندی جای داشت، با تغییر سرمربی خود و آوردن وینفرد شفر آلمانی به تدریج روزگار بهتری پیدا کرد و روندی رو به رشد را با این سرمربی کهنه کار در پیش گرفت.

استقلالی ها در لیگ آرام آرام خود را بالا کشیدند تا جایی که الان برای نایب قهرمانی می جنگند و از گزینه های مهم این مقام هستند. در جام حذفی هم این تیم به دیدار فینال رسیده و در آستانه گرفتن جشن قهرمانی است. آبی ها با شفر در زمینه دفاعی بسیار مستحکم تر شدند و در گلزنی هم شرایطی به مراتب بهتر از قبل پیدا کردند.

اما یکی از نقاط عطف کارنامه استقلال با شفر، حضور شجاعانه و پرقدرت در آسیا بوده است. آبی های پایتخت در زمان قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در شرایط خیلی مناسبی نبودند و به نظر می رسید در مواجهه با حریفان قدرتمندی مثل الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر دچار مشکلات زیادی شوند؛ اما پس از اوج گیری استقلال، شروع رقابت های آسیایی هم باعث نشد تیم سازمان یافته شفر از هم بپاشد. استقلالِ شفر با تساوی ارزشمند در خانه الریان کار خود را در آسیا آغاز کرد. پس از آن یک برد بسیار مهم مقابل الهلال در عمان و دو تساوی در برابر العین امارات حاصل کار آبی ها در لیگ قهرمانان تا به اینجا بوده است.

حریف بعدی استقلال در آسیا، تیم الریان است. قطری ها که با ۶ امتیاز مثل استقلال در گروه مرگ بالانشین هستند، یک دیدار تعیین کننده را در تهران مقابل صدرنشین گروه برگزار می کنند. این بازی که در روز سیزدهم فروردین ماه سال ۹۷ انجام می شود، احتمالا بسیاری از معادلات گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا را حل می کند.

حالا در فاصله کمتر از ۲۰ روز مانده به این بازی حساس، ایجنت سرمربی دانمارکی تیم الریان قطر، موضوع جالبی را در خصوص موکل خود مطرح کرده است. بیارام توتوملو در روزهای اخیر گفته که مایکل لادروپ در تابستان گذشته یکی از اصلی ترین گزینه های مدیریت باشگاه بارسلونا برای هدایت این تیم بزرگ پس از لوئیز انریکه بوده است.

باشگاه کاتالانی چند نفر را برای جانشینی انریکه مشخص کرد که یکی از آنها، خوان کارلوس اونزوئه، دستیار انریکه در بارسا و یکی هم ارنستو والورده بود. طبق ادعای بیارام توتوملو، والورده در حالی توانست سرمربیگری بارسا را به دست آورد که لادروپ از حمایت ماریا بارتومئو برخوردار بود.

ایجنت مایکل لادروپ در ادامه گفت: در ماه می سال ۲۰۱۷ من به همراه اورن شاهین و یان پیچ اندرسون، مالک باشگاه بروندبی دانمارک، برای دیدار با دوست عزیزم جوزپ ماریا بارتومئو در بارسلون دعوت شدیم و او در آنجا به من گفت که لادروپ اصلی ترین گزینه باشگاه برای سرمربیگری پس از انریکه است. اما آنها در نهایت والورده را انتخاب کردند.

این مربی ۵۳ ساله در فصل ۲۰۰۹/۱۰ هم از اتلتیکومادرید پیشنهاد داشت و زمانی که در سوانزی کار می کرد، از پاریسن ژرمن درخواست همکاری دریافت کرده بود اما به هیچ کدام از این تیم ها نرفت. حالا توتوملو معتقد است لادروپ برای فصل آتی شانس کار در اروپا را دارد. او در پایان صحبت هایش از پایان قریب الوقوع قرارداد مربی دانمارکی با الریان گفت و همچنین تماس هایی که تیم های مختلف از انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا برای به خدمت گرفتن او داشته اند.

بدین ترتیب جدایی مایکل لادروپ از الریان قطر را باید جدی دانست و احتمالا شاهد حضور او روی نیمکت یکی از تیم های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپا خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج