۶۹۲۱۲۲
۱۱ نظر
۵۰۳۰
۱۱ نظر
۵۰۳۰
پ

یک نماینده مجلس برای شب عید چقدر هزینه می‌کند؟

در این گزارش، ما از نمایندگان مردم در مجلس سؤال کردیم تا مردم نیز بدانند که نمایندگانشان در خانه ملت چه فرقی با آنها دارند و هزینه یک خانوار چهار نفره یک نماینده مجلس چقدر است. همچنین این را هم پرسیدیم، آیا از قیمت های بازار خبر دارند و می دانند، هزینه سفره شب عید یک خانواده چهار نفره چقدر است.

تابناک: یک نماینده مجلس برای شب عید چقدر هزینه می کند؟در آستانه عید باستانی ایرانیان، بازار فروش اقلام مصرفی حسابی داغ است و گزارش میدانی حاکی از آن است که قیمت آجیل مخلوط در هر نقطه از شهر متفاوت است، به گونه ای که از ۴۰ هزار تومان شروع شده و به ۶۵ هزار تومان می رسد. همچنین قیمت تخمه ژاپنی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، پسته اکبری ۸۰ هزار تومان، بادام هندی ۷۰ هزار تومان، تخمه کدو گوشتی ۳۵ هزار تومان، بادام زمینی ۳۵ هزارتومان، فندوق ۳۵ هزار تومان و آجیل چهار مغز ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

در کنار آجیل، بازار شیرینی و قنادی ها حسابی داغ است، به گونه ای که می توان گفت شیرینی و شکلات هم یکی دیگر از آداب دیرینه ایرانیان در سفره های نوروز شده و اگر بخواهیم شیرینی آردنخودچی و مخصوص این ایام را تهیه کنیم، دست کم باید جعبه ای ۲۵ هزارتومان و برای مصرف یک کیلو شیرینی گل محمدی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان ناقابل پرداخت کنیم.

سبزی پلو با ماهی، یکی دیگر از اقلام اصلی سنت دیرینه ایرانیان است که در شب عید پخته می شود و ناگفته نماند، قیمت انواع ماهی پرطرفدار این شب از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شروع و به ۲۶ هزار تومان در بازار می رسد.

با این حساب اگر از خریدهای میلیونی پوشاک، سفرهای خارجی و مهمانی های اعیانی و اشرافی این ایام فاکتور بگیریم، یک خانواده چهار نفره در شب عید بدون در نظر گرفتن دیدوبازدیدهای عید، با احتساب یک کیلو شیرینی به قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان، یک کیلو سیب به قیمت ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، متوسط یک کیلو پرتغال به قیمت سه هزار تومان و یک کیلو موز به قیمت چهار هزارتومان، یک کیلو نارنگی با قیمت ۲۲ هزار تومان و یک کیلو آجیل به قیمت ۴۰ هزار تومان و یک بسته کاکائو به قیمت ۱۵ هزار تومان و یک کیلو ماهی با قیمت حداقل ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در جمع باید حداقل ۱۰۳ هزارتومان برای یک شب هزینه کنند.

اما در این گزارش، ما از نمایندگان مردم در مجلس سؤال کردیم تا مردم نیز بدانند که نمایندگانشان در خانه ملت چه فرقی با آنها دارند و هزینه یک خانوار چهار نفره یک نماینده مجلس چقدر است. همچنین این را هم پرسیدیم، آیا از قیمت های بازار خبر دارند و می دانند، هزینه سفره شب عید یک خانواده چهار نفره چقدر است.

در زیر پاسخ نمایندگان به این پرسش ها را بخوانید.

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در گفت وگو با تابناک در پاسخ به اینکه شما برای شب عید چه میزان هزینه کرده اید، گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم، باید گفت، بخش زیادی از هزینه ها را همسرم مدیریت می کند و من اطلاعی از هزینه ها ندارم.

این نماینده گفت: از آنجا که همسر بنده شاغل هستند، این گونه امورات را ایشان رسیدگی می کنند و من زیاد از ریزهزینه ها خبر ندارم.

نماینده شازند در پاسخ به اینکه فکر می کنید هزینه سفره شب عید یک خانواده چهار نفره چقدر می شود، گفت: اگر بخواهیم سرجمع تمام هزینه ها مانند خوراک و لباس و مسائل دیگر را در نظر بگیریم، فکر می کنم، حداقل چیزی حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان نیاز است.

سید علی ادیانی، نماینده قائمشهر در گفت وگو با تابناک در پاسخ به اینکه شما برای شب عید چه میزان هزینه کرده اید، گفت: شما فکر می کنید، لازم هست، از امور شخصی مردم بپرسید و دیگران نیز به آن پاسخ دهند؟
این سؤالات امروز مسائل مردم نیست. طوری از نماینده سؤال بپرسید که مسأله ای را روشن یا فرایند کار را تشریح کند، اینکه جنابعالی چقدر در شب عید هزینه می کنید، سؤال نیست.

وی ادامه داد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی از ذیل تا صدر در شب عید آن گونه عمل می کنند که قشر متوسط و متوسط به پایین عمل می کنند. ننگ بر مدیری باد که در این نظام، زندگی اشرافی داشته باشد، این مرام هیچ سنخیتی با نظام و منش جمهوری اسلامی ندارد.

محمد مهدی افتخاری، دیگر نماینده ای که به سؤالات تابناک پاسخ داد، در این باره گفت: با این وضعیت اقتصادی که کشور دارد، می شود به راحتی حدس بزنید. الان مردم ما در سخت ترین شرایط اقتصادی به سر می برند.
از نظر آماری نمی توانم رقم دقیقی برای هزینه ها به شما بگویم؛ اما بعید می دانم خانواری با حقوق اندک کارگری، سفره عید رنگینی داشته باشد.

وی در پاسخ به این که به نظر شما هزینه پوشاک همین خانوار چقدر می شود، گفت: اگر یک خانواده بخواهد هزینه بسیار کمی داشته باشد و خیلی طبیعی وارد بازار شود و خرید کند، بالای ۲ میلیون تومان لازم است تا مایحتاج ضروری خود را تهیه کنند.

افتخاری در پاسخ به این که شما برای شب عید چه میزان هزینه کرده اید، گفت: زمانی که فرد اطراف خود را نگاه می کند و شاهد یک محیط پر از فقر و نداری را می بیند، رغبتی برای خرید ندارد اما مجموعه خانواده یک امر جداگانه است و فعلا تا این لحظه خانواده چهار و پنج نفره ما چیزی در حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان هزینه کرده اند.

نظر افضلی نیز در پاسخ به این که هزینه سفره شب عید یک خانوار ۴ نفره به نظر شما چقدر می شود گفت: بستگی به منطقه آن دارد. برای ما که در یک منطقه عشایری هستیم، درآمد سالانه خیلی پایین است.

وی گفت: البته بستگی به تعداد افراد خانواده دارد و اگر بخواهیم کفش و لباس و برخی تنقلات دیگر را در نظر بگیریم، چیزی حدود ۳ تا چهار میلیون هزینه دارد؛ البته نه لباس آنچنان و باقیمت بالا اما به هر حال یک نفر بخواهد گوسفندی بگیرد و بکشد و بچه های خود را دور خود جمع کند، همین حدود ها باید هزینه کند.

وی در پاسخ به اینکه شما برای شب عید چه میزان هزینه کرده‌اید، گفت: ما خیلی هزینه نکردیم و واقعیت این است که خیلی برای عید در منطقه ما هزینه نمی کنند و احتمالا هزینه های عمده ما صرف مسافرت می شود که شاید به همراه خانواده انجام می دهیم و مبلغ آن حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان می شود.

وی گفت: ما چند سال در هندوستان زندگی کردیم و چون در آنجا نوروز جرم محسوب می شد ما زیاد این عادت را نداریم و اهمیت عید قربان و فطر در منطقه ما بیشتر است و هزینه های مردم نیز قطعا در این عیدها بیشتر می شود.

سلام امینی نماینده مردم ایلام نیز در پاسخ به اینکه هزینه سفره شب عید یک خانوار ۴ نفره به نظر شما چقدر می شود، گفت: هزینه سفره یک خانواده ۴ نفره، حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می شود.

وی در پاسخ به این که هزینه های پوشاک این خانواده چقدر می شود نیز گفت: بستگی دارد که بخواهی کت و شلوار بدوزی یا نه و یا اینکه از چه جنس پارچه استفاده کنی. این مهم است. تقریبا اگر بخواهیم خیلی معمولی حساب کنیم و برای هر فرد متوسط ۲۰۰ تومان در نظر بگیریم، حدود یک میلیون هزینه خواهد داشت.

وی در ادامه و در پاسخ به این که شما برای شب عید چه میزان هزینه کرده اید، گفت: کمی خرید کرده ایم، ولی مقداری از خریدها هنوز مانده است، ولی فکر می کنم تا کنون یک میلیون تومان هزینه کرده ایم و فکر می کنم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هم هزینه می کنیم.

شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز در پاسخ به اینکه هزینه سفره شب عید یک خانوار ۴ نفره به نظر شما چقدر می شود، گفت: بستگی به جیب افراد دارد، ولی حساب کتاب نکرده ام هر کس هر چقدر دارد خرج می کند؛ مثلا من خودم هیچ لباسی نخریده ام.
فکر می کنم در حالت متوسط حدود دو میلیون تومان نیاز هست تا حداقل های لازم را برای شب عید تهیه کنند.

وی گفت: اما متأسفانه هزینه های سفر خیلی زیاد است، الان هزینه سفر به چابهار بیشتر از هزینه سفر به کوش آداسی ترکیه است، من از یکی از آژانس ها پرسیدم الان هزینه سفر به چابهار 2300 هزار تومان بود، در حالی که سفر به کوش آداسی 2200 هزار هزینه لازم دارد.

وی گفت: دلیل آن این است که هتل ها و همین طور هواپیمایی های ترکیه به مسافران تخفیف می دهند و مردم هم رغبت زیادی برای سفر به این کشور دارند.

وی در پاسخ به این که شما برای شب عید چه میزان هزینه کرده اید، گفت: من تا حالا هیچ هزینه ای نکرده ام و تنها حدود 200 هزار تومان آجیل خریداری کرده ام؛ اما گفته ام که دو میلیون تومان پول نقد برای عیدی به بچه ها بدهم، از آنجایی هم که دوست آشنا و فامیل زیادی داریم، فکر می کنم همین حدودها باید عیدی بدهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • واقعیت

      بالاتراز۲۰میلیون

    • محمدرضا بختیار

      خوب این آقایانی که خبر از بطن جامعه ندارند چگونه به اسم یک نماینده وظایف خود را دنبال می کنند فقط صرف خبر گرفتن از نزدیکان و دفاتر خود یا متوسل شدن به فضای مجازی و حزبی خود !!!

    • زهره

      خداشاهده که دروغ پشت دروغ ما یک خانواده دونفره هستیم هنوز نتوانستیم حتی یه جوراب بخریم چون باید باسیلی صورتتمون راسرخ کنیم اول تدارک پذیرایی رادیدیم تااگر پولی باقی ماند خرج رخت ولباس کنیم ازاون جناب نماینده بپرسید ماهی کیلو ۱۲/۵۰۰کجاس ماهی کیلویی ۲۰تا۳۰هزاررتومان کجاس کاشکی صادق بودید

    • بدون نام

      راست ودروغ مخارج شب عید نمایندهای مجلسو خودشون میدونند با خدای بالای سر فقط من اینو میدونم که شب عید امسال ما به دلیل بیکاری هیچ فرقی با ماه عزا نداره چون هیچ خبری از این حرفها نیست پس شب عید بی معناست

    • بدون نام

      یک نماینده مجلس اینقدر هستن افرادی که گونی گونی پسته براش بیارن فقط کافیه یه خط به یارو بده

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور در رفاه وافراد فقیر در امن وامان / مدیران نادان= کشور در تنگنا وافراد فقیر محتاج به خدا

    • بدون نام

      ماکه نمی خوریم مسعولین بخورند

    • بدون نام

      نماینده محترم قائم شهر جانماز آب نکشید

    • بدون نام

      اره شما وقتی میگین خرج ۱و۵بعدا ازمردم چه انتطاری دارین هدا نیامرزه شما که خون به جگرمیکنید مردم پدرهمه مارادرمیارن

    • حمیدرضا

      شماها که راست میگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ما که هیچی نداریم برای عیدمون..‌‌‌‌ یه هزار تومن هم نداریم. یه دونه شیرینی بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج