جاباما
۶۹۲۱۲۳
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

بیکاری دختران تحصیل‌کرده، ۳ برابر مردان است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمار بیکاری در بین دختران تحصیلکرده دانشگاهی دو تا سه برابر آقایان است و امیدواریم آنها مهارت‌های کاری را نیز فراگیرند.

خبرگزاری مهر: معصومه ابتکار در جلسه امضای تفاهم نامه این معاونت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حضور زنان در مراتب مختلف آموزش عالی رو به رشد بوده و هم اکنون ۲۷ درصد اعضای هیات علمی دانشگاهها را زنان تشکیل می دهند. در چهار دهه گذشته زمینه‌های پیشرفت زنان به ویژه در زمینه آموزش مانند کاهش نرخ بی سوادی با شتاب بیشتری نسبت به مردان پیش رفته است.

وی افزود: اگرچه در مورد دختران بازمانده از تحصیل نسبت به نرم جهانی وضعیت بهتری داریم، اما باید در این زمینه به طور جدی کار کنیم. بهترین رشد را در حوزه آموزش عالی برای دختران داشته ایم که این نشانگر تامین زمینه‌های آموزشی در تمام نقاط کشور و همت و تلاش زن و دختر ایرانی برای جبران عقب‌ ماندگی‌ هاست.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نگاه متعادل جنسیتی و فرصت‌های برابر در مشاغل و مسئولیت‌های مرتبط با مدیریت پژوهش، آموزش فناوری باید فراهم شود و تلاش می‌کنیم ابعاد عدالت جنسیتی در جامعه محقق شود. مطالعات حوزه زنان، جنسیت و خانواده باید بیشتر جنبه کاربردی پیدا کند و به یک بسته سیاستی برسد.

وی گفت: تحقق برنامه‌های دولت در حوزه علوم و فناوری، بهبود و ارتقای وضعیت زنان را ایجاب می‌کند که این تفاهم‌نامه می‌تواند در این زمینه‌ها کمک کند. وزارت علوم سرمایه اجتماعی خوبی از بانوان را داراست. معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آمادگی همکاری‌های بیشتر با وزارت علوم است. آمار بیکاری در بین دختران تحصیلکرده دانشگاهی دو تا سه برابر آقایان است و امیدواریم آنها مهارت‌های کاری را نیز فراگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      چیزی که من دیدم این نیست که استخدام نشن،اتفاقا راحت تر استخدام میشن چون حقوق کم رو می پذیرن که خود این مسئله باعث بدبختی پسرها شده.برو بگو ماهی یک تومن می خوام میگه خوش اومدی،اما یه دختر 500 تومن رو قبول می کنه.پسرها هم مجبورن 500 رو قبول کنن.نرخ گذاری ها با ورود خانم ها به بازار برای مردها خیلی بد بوده.بعد میگن چرا اینقدر مجرد داریم.این سیاست به هر دو آسیب میزنه.دخترها نباید حقوق پایین رو قبول کنن.هم برای حق خودشون و هم برای حق پسرها.
      مسئله دیگه این هست که دخترا درس رو برای هدف ،یعنی کار نمی خونن و خیلیشون وقتی مدرک می گیرن حتی اقدام به کار هم نمی کنن.
      این تجربه ی من بود که قطعا میتونه اشتباه هم باشه.

    • بدون نام

      خانوما بفرمایین برین سرکار .خانوم مجردی که الان سرکاره 2،3 میلیون حقوق میگیره خدارو بنده هست آیا؟؟؟؟!!!!!!حاضره با یه پسر بیکار ازدواج کنه؟؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره دیگه همینو میخواین
        همیشه مونث تو سطح پایین تر باشه
        تا قانع باشه با هرکی از راه رسید ازدواج کنه

    • بدون نام

      نبایدحتما دختران همه سرکا ربروندکه پسران ومردان آینده بیکاروسرخورده شوندازدواج کنندازسوادشان هم درراستای اداره کردن خانواده وتربیت فرزندان استفاده کننداگه اینهابخاطرسرکاررفتن منتظربمانندسنشان بالاترکه رفت تشکیل خانواده برایشان مشکل شده واین امرموجب ایجاد مشکلات اخلاقی درجامعه خواهدشد

    • بدون نام

      مرگ بر فتنه گر عامل تحریک زنان و ایجاد احساس مطالبه گری و بالا بردن توقعات انها و در نتیجه زوال جامعه و واژگونی اوضاع بر وفق مراد دشمنان...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمعش کن بابا
        چرا انقدر بی منطقید؟
        هم زن هم مرد احتیاج به شغل داره
        هیچ فرقی نیست

    • بدون نام

      خوبه افتخار کنید

    • فاطمه

      و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج