جاباما
۶۹۲۱۲۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تدبیر سازمان منطقه آزاد کیش در نوروز۹۷

محدودیت‌ ورود خودرو به کیش در ایام نوروز

جزیره کیش با توجه به محدودیت‌هایی مانند تامین سوخت خودروها باید به رضایت مردم از شرایط توجه کند. همانگونه که اشاره شد در طول سال هم آزادی ورود خودرو وجود دارد و این قوانین تنها مربوط به ایام نوروز است.

عصر ایران: جزیره کیش با توجه به محدودیت‌هایی مانند تامین سوخت خودروها باید به رضایت مردم از شرایط توجه کند. همانگونه که اشاره شد در طول سال هم آزادی ورود خودرو وجود دارد و این قوانین تنها مربوط به ایام نوروز است.

سازمان منطقه آزاد کیش برای ایام تعطیلات نوروز شرایط جدیدی برای ورود خودروها به این منطقه اتخاذ کرده است. طبق این تصمیم، خودروهای ساخت داخل که سال تولید آنها بعد از ۱۳۹۰ است، همراه با معاینه فنی و نیز خودروهای خارجی که سال ساخت آنها از ۱۳۸۵ هجری شمسی به بعد بوده، به همراه داشتن معاینه فنی مجوز ورود به جزیره کیش را در ایام نوروز به مدت پنج روز دریافت خواهند کرد.

این تصمیم با اعتراض امام جمعه بندر لنگه روبرو شد. به همین بهانه به سراغ علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر ستاد نوروزی رفتیم تا نظر او را در این خصوص جویا شویم.

قائدیان در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: ضمن توجه به نظر بزرگان به ویژه امام جمعه محترم بندر لنگه به جزیره کیش به استحضار مردم ایران می‌رساند که تصمیمات و تدابیری که در ستاد سفرهای نوروری اخذ شده براساس تجربیات سال های گذشته و کارشناسی های تخصصی انجام یافته به ویژه در حوزه موضوعات زیست محیطی ، موضوعات ترافيكى و تامین و پشتیبانی نيازهاى خودروها ومسافران به جزیره كيش تجارب و نظرات کارشناسی مدنظرقرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: از این جهت با دستور دكترانصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به منظور امکان حضور حداكثرى گردشگران در جزیره و ایجاد امنیت خاطرو آسایش شهروندان ومسافران ، سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری شهرداری بندر چارک نسبت به آماده سازی وافزایش اماکن استقرار خودرو از هزار و هفتصد دستگاه در سال گذشته به سه هزار دستگاه در سال جاری اقدام نموده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به پيش بيني هاى سازمان‌های هواشناسی و دستگاه‌های ذیربط در خصوص احتمال مشکلات جوی در طول تعطیلات مقرر شد که به منظور جلوگیری از نگرانی‌های مسافران ، گردشگرانی که با خودرو به بنادر پشتیبان جزیره کیش مراجعه می‌کنند امکان استقرار خودروهای آنها در اين توقفگاه ها فراهم شده ومسافران می توانند با استفاده از شناورهاي پيش بيني شده در بنادربه جزیره کیش سفر کنند.

قائدیان تصریح کرد: ۱۳ فروند شناور حمل مسافر امکان جا به جایی سریع و، ایمن و آسان گردشگران به جزیره کیش را فراهم می کنند كو درصورت لزوم تا ٢٠ فروند افزايش این شناورها نیز پيش بينى شده است. همچنین با استقرار نزدیک به۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس جدید ويژه ايام نوروز، علاوه بر ظرفيتهاي حمل ونقل موجوددر كيش، امكان جا به جایی سهل و مطمئن مسافران از محل اسکان و در سطح جزيره فراهم شده است.

دبیر ستاد نوروزی كيش خاطر نشان کرد: در ادامه برنامه ريزيهاى انجام شده، برای اولین بار به سلایق و بودجه‌های سفر خانواده‌های مختلف جهت اقامت در ايام نوروز توجه شده است. به گونه اى كه علاوه بر ظرفیت هتل‌ها، واحدهای اقامتی واستيجارى موقت ، كمپهاي استقرار چادرهاي خانوادگى و مجردى، کمپی نیز به صورت مجموعه استقرار کانکس به ظرفیت روزانه نزدیک به سه هزار نفر بصورت واحدهاي دو تخته و چهار تخته با تجهيز محوطه به سرويسهاي بهداشتي و حمام نيز مهیا شده كه به قابلیت‌های های اقامتي جزیره در اين ايام اضافه شده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به موارد اشاره شده، اطلاعات جامع و كاملي از روند تصميمات اخذ شده و اثرات آن ، در اختيار امام جمعه محترم بندرلنگه قرار نگرفته است تا تحلیل دقیق تری نسبت به اين تصمیمات داشته باشند.

وی ادامه داد: قطعا رویکرد سازمان امکان حضور حداکثری مردم در جزیره بدون مواجهه با نارضایتی و تبعات منفی ناشی از ازدحام خودرو در جزیره است.

قائدیان تصریح کرد: جزیره کیش با توجه به محدودیت‌هایی مانند تامین سوخت خودروها باید به رضایت مردم از شرایط توجه کند. همانگونه که اشاره شد در طول سال هم آزادی ورود خودرو وجود دارد و این قوانین تنها مربوط به ایام نوروز است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در پایان گفت: تصمیم سازمان برای ماندگاری مسافران در دوره ۵ روزه حکایت از این دارد که سازمان منطقه آزاد كيش علاقه مند است تعداد بیشتری از مسافران و گردشگران جزیره کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنندو با پيش بيني هاي انجام يافته امسال امكان حضور بيش از پيش مسافران نوروزى را فراهم آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج