۶۹۲۱۵۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار «فرید زکریا» به آمریکا

تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی در یادداشتی به دولت آمریکا هشدار داده در صورت عهدشکنی در برجام در مذاکره با کره شمالی موفق نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: «فرید زکریا»، تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی و نویسنده در آمریکا با نگارش یادداشتی در واشنگتن‌پست از «مایک پامپئو»، گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا خواسته از توافق هسته‌ای با ایران خارج نشود.

او نوشته است: «فوری‌ترین چالش پیش روی پامپئو، بازسازی وزارت خارجه و بازگرداندن روحیه به آن نخواهد بود، بلکه او باید به یک بحران حاد در زمینه سیاست خارجی رسیدگی کند که تا اندازه زیادی خود رئیس‌جمهور آن را ایجاد کرده است، یعنی توافق هسته‌ای ایران.»

زکریا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نوشته رئیس‌جمهور آمریکا بایستی قبل از این برنامه‌ریزی‌ها، = درباره توافق هسته‌ای با تهران تصمیم بگیرد.

وی نوشته است: «برای درک مزیت‌های توافق ایران، به یاد داشته باشید که ربع قرن پیش، ایالات متحده در حال مذاکره بر سر توافق هسته‌ای با پیونگ‌یانگ بود. در آن مقطع، کره شمالی برنامه هسته‌ای داشت، اما سلاح هسته‌ای نداشت. دولت بیل کلینتون سعی می‌کرد حکومت این کشور را به متوقف کردن برنامه هسته‌ایش، پذیرش برخی محدودیت‌ها و بازرسی‌های سر زده وادار کند. اما در نهایت، توافقی که آنها به آن دست یافتند، محدودتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتند.»

او در ادامه آورده است: «ایرانی‌ها در سال ۲۰۱۵ سلاح هسته‌ای نداشتند (و اصرار دارند که قصدی هم برای این کار ندارند.) علِی‌رغم این، توافق هسته‌ای آنها را ملزم به عقب راندن بخش‌های مهی از برنامه هسته‌ایشان کرد.»

زکریا با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران، «کامل نیست» درباره خطرات ابطال آن به ترامپ هشدار داده است. او نوشته در صورتی که این توافق باطل شود، منطقه‌ای که همین حالا مستعد تنش است، ممکن است پرآشوب‌تر شود.

این تحلیلگر ارشد بین‌المللی خاطرنشان کرده تمامی این اتفاقات در زمانی رخ خواهند داد که ترامپ در تلاش است کره شمالی را به متوقف کردن برنامه‌ هسته‌ایش ترغیب کند. او می‌نویسد: «وقتی رهبر کره شمالی می‌بیند آمریکا در توافق قبلی‌اش عهدشکنی کرده چرا باید باز با این کشور توافق امضا کند؟»

او خطاب به گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا هم نوشته است: «پامپئو بایستی درک کند که وظیفه او به عنوان وزیر خارجه آمریکا حل کردن مشکلات خواهد بود نه ایجاد کردن آنها و او باید ضمن حفظ توافق هسته‌ای وقتش را صرف کره شمالی کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      " کلا" فیلمه "حالت برزخ رو حفظ خواهند کرد چون بهترین گزینه برای انها خواهد بود , تازه یاد گرفتن چطوری بدوشن , چه ارادی و چه غیر ارادی , ما هم که از اول گوزینه ای نداشتیم چه برسه به حالا و بعدا" .

    • بدون نام

      بشه بهتره.شما حرص نزن نان به نرخ روز خور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج