جاباما
۶۹۲۲۴۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

هزینه - فرصت‌های انتخاب مایک پمپئو

افشار سلیمانی می گوید: در صورتی که فرانسه، انگلیس و آلمان به آمریکا دربارۀ خروج از برجام چراغ سبز نشان دهند، احتمال کنار گذاشته شدن برجام از سوی ترامپ جدی تر خواهد شد.

خبرآنلاین: افشار سلیمانی می گوید: در صورتی که فرانسه، انگلیس و آلمان به آمریکا دربارۀ خروج از برجام چراغ سبز نشان دهند، احتمال کنار گذاشته شدن برجام از سوی ترامپ جدی تر خواهد شد.

افشار سلیمانی، سفیر اسبق ایران در آذربایجان دربارۀ تغییرات اخیر در دولت ترامپ به گفت: به نظر میرسد با انتصاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا مثلث ضد جمهوری اسلامی ایران و ضد برجام با حضور ترامپ و نیکی هيلي تکمیل شد.

در شرایطی که آینده توافق هسته‌ای ایران پس از اولتیماتوم ترامپ به اروپا و کنگره برای اصلاح برجام نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اینک با انتصاب مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا که به داشتن مواضع ضد ايران شهره است،‌ ترامپ پیام واضح‌تری به ایران و جامعه بین المللی داده است مبنی بر اینکه آمادگی دارد تا موضع سرسختانه‌تری در رابطه با برجام در ۱۲ می اتخاذ نماید. البته با توجه به اینکه کنگره باید پمپئو را مورد تایید قرار دهد و این پروسه پرسش و پاسخ برای نهایی شدن حدود دو ماه طول میکشد احتمال دارد قبل از شروع فعالیت وزیرخارجه جدید امریکا، ترامپ نسبت به کنار گذاشتن برجام از طریق عدم تمدید تعلیق تحریمها یا شیوه های دیگر اقدام نماید.

به نظر میرسد با تکمیل مثلث ضد ایرانی و ضد برجامي اشاره شده در صورتی که فرانسه، انگلیس و آلمان به آمریکا در رابطه با خروج از برجام چراغ سبز نشان دهند، احتمال کنار گذاشته شدن برجام از سوی ترامپ جدی تر خواهد شد بویژه آنکه مذاکرات اخیر وزیر خارجه فرانسه در تهران با چالشها و اصطکاکاتي همراه بود.

در صورت همراهی اروپا و امریکا در موضوعات موشکی و منطقه ای، چالشهای ایران افزایش خواهد یافت و تلاشهای صرفا سیاسی و نسبی چین و روسیه نیز برای حفظ برجام با نتایج امیدوار کننده ای مواجه نخواهد شد هرچند با توجه به تنشهای اخیر آمریکا و روسیه پس از اعلام استراتژي جدید هسته ای آمریکا و واکنشهای روسیه از احتمال افزایش برخوردار است.

نهایت اینکه بروز شرایط پدیدار شده در دوره پسا تيلرسون در ارتباط با ایران، موجب خوشحالی اسرائیل و عربستان و متحدين عربی این کشور و تقویت جبهه، آمریکایی، عربی و عبری (که پیشتر بنیانش نهاده شده) علیه ایران خواهدشد و تنشها در خاورمیانه بویژه سوریه را افزایش خواهد داد و مجموعه التهابات، نگراني کشورهای دیگر را برای همکاری اقتصادی با ايران فزونتر خواهد کرد و هزینه های امنیتی و نظامی ایران را افزایش خواهد داد که این امر نیز تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد بحرانی ایران خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این تاکتیکی پوچ و بازی جدید است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج