جاباما
۶۹۲۲۵۱
۳۶ نظر
۵۰۰۴
۳۶ نظر
۵۰۰۴
پ

ضرغامی: برای روحانی همان چهارسال کافی بود

من و خیلی های دیگر برای عاقبت بخیری احمدی نژاد دعا می کنیم.اوباید قدر حمایت های نیروهای انقلابی و ولایی را بیشتر از اینها بداند و صبر و تحمل خود را نسبت به آنچه که ظلم می پنداردبیشتر کند

بخشی از گفت‌وگوی «فرهیختگان» با «عزت‌ا... ضرغامی»

*فضایی ایجاد کردیم که مردم در بخش‌هایی ناامید شدند و امروز تصور می‌شود مردم از اسلام خسته هستند. حواس دشمن هم به همه این اتفاقات هست. نمونه بارز آن طرح ری‌استارت کاریکاتوری است که امروزه توسط عوامل‌شان ارائه می‌شود. دلقکی بالای سر این طرح گمارده‌اند که با پرتاب کوکتل مولوتوف در چهار نقطه می‌خواهد این تصور را ایجاد ‌کند که مردم اسلام را قبول ندارند و بگویند مردم از همه چیز زده شده‌اند، در صورتی‌که تا به امروز نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند.

*بحثی که آقای کروبی در نامه به مقام معظم رهبری درباره وضعیت کنونی جامعه تصویر کردند، کاملا نادرست بود، هرچند همه جناح‌ها با همه سوءگیری‌های بین خود، موضع انتقادی به این متن داشتند. نکته جالب این انتقادها به نامه آقای کروبی مطلب یکی از شخصیت‌هایی بود که در خارج از کشور ساکن است. او خطاب به آقای کروبی گفته بود: «شما تمام تلاش‌ خود را می‌کنید که بگویید دوره خمینی خوب بود، الان دوره خامنه‌ای این همه اشکال وجود دارد و باید برطرف شود و ای‌کاش ارزش‌های دوره خمینی بیاید. اشکال شما این است که متوجه نیستید خامنه‌ای کاملا راه خمینی را رفته و انتقاد ما این است و بزرگ‌ترین مشکل خامنه‌ای این بوده که راه خمینی را رفته است. حرف ما این است که اصلا حکومت دینی جواب نمی‌دهد. حکومت ولایت فقیه جواب نمی‌دهد.» خود آن فرد روحانی است، ولی می‌گوید حکومت سکولار باید داشته باشیم و دین از سیاست جدا شود. او می‌گوید رهبر معظم پیرو امام (ره) بوده است.

*امروز در کشور چه کردیم؟ در کشور عده‌ای زراندوزی کردند و عده‌ای به جان بیت‌المال افتادند و عده‌ای به این تظاهر هم کردند. این خیلی بد است و مردم را ناراحت و مایوس می‌کند. رفتار برخی مسئولان و آقایان را دیده‌ام، سبک زندگی آنها عوض شد. فکر کردند اگر با ۲۰ محافظ و نگهبان به کیش بروند و تفریح کنند، اشکالی ندارد. این عادی شد. محافظ‌ها و همراه‌ها می‌بینند و می‌گویند همه چیز عوض شد.

*با محافظ میان مردم بیایند اثر عکس دارد. کسی با اینها کار ندارد، ولی سبک زندگی شده است. یک زمانی مراسم می‌رفتیم شاهد بودم قسمتی که برای مسئولان است پرده ویژه قرار می‌دهند و هر کسی ماشین مدل بالاتری دارد و اگر سه ماشین داشته باشد، مشخص می‌شود که رده حفاظتی او بالاتر است، او را عزت و احترام بیشتری می‌دهند. متاسفانه بیرون دیگران را و داخل خودمان را گرفته است.

*آیا زمانی که فیلم آقای فرمان‌آرا هشت جایزه گرفت واقعا شایستگی داشت؟ فیلم «بوی کافور، عطر یاس» در اولین دوره ارشاد دولت اصلاحات هشت جایزه گرفت. به یاد دارم بازیگر نقش دوم زن که رویا نونهالی بود سکانس کوچکی دارد که چادر بر سر دارد و می‌خواهد تاکسی سوار شود و سیمرغ بلورین را گرفت که خودش تعجب کرد چنین جایزه‌ای گرفته، چون اصلا نقشی بازی نکرده است. معلوم است جریانی خواسته جریان غرب‌زده وابسته را برجسته کند و در آن زمان هفت، هشت جایزه به این فیلم دادند.

*ایشان دوبار زمانی که رئیس‌جمهور بود با من ملاقات کرد و درباره سینما با ایشان صحبت کردم. رفتار آقای خاتمی با آقای روحانی متفاوت است. آقای روحانی زمانی که رئیس صداوسیما بودیم یک تلفن هم جواب نمی‌داد و یک ملاقات نمی‌‌گذاشت. اول گمان کردم آقای روحانی با من چنین رفتاری دارد و بعد متوجه شدم با همه این‌ چنین است. فقط با افراد و تیپ‌های خاصی ارتباط دارد. برخی مواقع در جلسه دولت وزرا می‌آیند و در نوبت هستند ۹۰ درصد حواس به وزرایی است که کنار ایشان می‌نشینند. این را آقای ناطق بیان می‌کرد.

*آقای ناطق اذعان دارد من اگر جای آقای روحانی بودم به جای اینکه ساعت ۹ سرکار بروم ۶ صبح می‌رفتم. همچنین به آقای روحانی می‌گوید کار وزرا را راه بیندازید. خیلی از وزرا نمی‌توانند شما را ببینند. به یاد دارم برخی مواقع شوخی می‌شد و یک وزیر یک بار به شوخی گفت حواس شما به حرف ما نیست. رفتار خاتمی با روحانی کاملا متفاوت بود، آقای خاتمی وقتی می‌دید درباره سینما کارشناس هستم و حرف دارم دوبار به من وقت ملاقات داد، همین حرف‌ها را بیان کردم، در بسیاری از موارد آقای خاتمی با من هم‌نظر بود، وی ناراحت می‌شد و تذکر می‌داد.

*واقعا اعتقادم این است باید مسیر را عوض کرد. اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به این معنا درست نیست.

*از آن تاریخ تا روز انتخابات مطالبی که نسبت به آقای روحانی و دولت نقد کردم از اکثر آقایان مدعی غنی‌تر و قوی‌تر بود. برخی حرف‌های من برد زیادی داشت چون براساس منطق خاصی نقد می‌کردم. معتقد بودم آقای روحانی از نظر سیاسی برای چهار سال کافی بود. البته الان که رئیس‌جمهور هستند باید کمک کنیم تا کار خود را انجام دهند.

*آقای روحانی توانست در مناظره‌ها بدل‌های خوبی بزند و از مزیت‌های نسبی خود استفاده و تمام ظرفیت خود را باانگیزه کند که رای دهند و درنهایت انتخابات را پیروز شد و حقش بود چون کار سیاسی خوبی کرد و هراسی در دل بخشی از جامعه انداخت که اگر این جریان بیاید این کارها را می‌کند و دوستان نتوانستند از زیربار این هراسی که ایجاد شد خود را خارج کنند و نهایتا انتخابات را واگذار کردند.

*من دوست آقای رئیسی هستم و ایشان را قبول دارم و به او رای دادم و کار هم کردم. همان روز هم که درخصوص حضور آقای رئیسی در جمنا بیانیه دادم شب به مجلس ایشان رفتم. خیلی‌ها به من حمله کردند. من به مسجد ایشان رفتم تا به نیروهای انقلاب بگویم من با فرد مشکل ندارم. همان‌طور که در مسجد سلیمان شخصا با مردم حرف زدم اینجا هم شخصا بین بچه حزب‌اللهی‌ها رفتم و گفتم آقای رئیسی را قبول دارم، ولی اگر جمنا را قبول ندارد نباید جمنا ایشان را به‌عنوان نامزد اعلام کند.

*من و خیلی های دیگر برای عاقبت بخیری احمدی نژاد دعا می کنیم.اوباید قدر حمایت های نیروهای انقلابی و ولایی را بیشتر از اینها بداند و صبر و تحمل خود را نسبت به آنچه که ظلم می پنداردبیشتر کند.احمدی نژاد می تواند و باید از این گردنه عبور کند. نمی خواهم شاهد جشن و پایکوبی منتقدان احمدی نژاد ۸۴ باشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ٨ سال تو رسانه ميلي تماااااااام قد پشتش بوديد
      يادتون نره
      ما هم يادمون نميره...

      پاسخ ها

      • مسعود

        تو دیگ هیچ نگو ضرغام تی وی

    • بدون نام

      تبلیغات پیش از انتخابات جناب ضرغامی

    • بدون نام

      هیس تو یکی هیچی نگو،مایه ننگ تاریخ صدا و سیمای ایران

      پاسخ ها

      • کرمعای رضایی

        احسنت

    • بدون نام

      اقای ضرغامی خود شما نزد مردم شناخته شده اید . پس حرف مفت نزنید !

      پاسخ ها

      • کرمعای رضایی

        درود برشما

    • بدون نام

      ترس از رییسی باعث اقبال روحانی شد.
      بقیه هم که سیاهی لشگر بودند .چرا عیب اصلی را نگفتی؟ شکل چیدمان کاندیدها بود

    • بدون نام

      این ضرغامی چه کاره که نظر می دهد بدترین مسعول ایران این ضرغامی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک نفر مثل تو که حق نظر داری

    • بدون نام

      همتون فقط حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف.....

    • بدون نام

      عزت خان
      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟

    • فریبا

      آره! جاش قالیباف بیاد...محبوب همه و مرد عمل!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک

    • بدون نام

      تو دیگه حرف نزن

    • بدون نام

      متاسفانه مردم از ترس رییسی به روحانی رای دادن

    • مهدی

      من می گم 1 روز هم برای روحانی زیاد بود. اما برای دوستان شما حتی 1 ثانیه هم زیاد بود

    • m

      برای امثال شما 4ثانیه هم زیاده

    • علی

      آقای ضرغامی صدا وسیما از دوران شما شده فروشگاه ظرف و ظروف گرایش سیاسی شم که تک صدایی بود اونم با گرایش توهین و بدوبیداه حالا خواهشا تا آخر عمر صحبت نکن

    • بدون نام

      تو یکی دیگه نظر نده لطفا که گند روی به صدا و سیما نوکر احمدی نژاد و رئیس ی هستی نه مردم

    • بدون نام

      به حق مردم روشن فکری داریم منم موافقم آقای ضرغامی در صدا وسیما خیلی بد عمل کردند الان هم همش ضد دولت شعار میده با این حرفها دل مردم رو به درد نیاورید

    • بدون نام

      از یک طرف درسته ولی به نظر شما چه کسی بجای روحانی رییس‌جمهور میشد بهتر از روحانی بود؟ بقیه کاندید ها را مردم میشناختند و سابقه همه آنها را میدانستند ، پس بین آنها آقای روحانی گزینه معقولتری نسبت به بقیه است

    • بدون نام

      بقیه برای مردم شناخته شده بودند

    • بدون نام

      همشون مثل هم بودن ولی روحانی معتدلتر از بقیه بود

    • ایرانی اصل

      حتماً اگه شما می آمدید بهتر بود! درود بر آقای دکتر روحانی عزیز و هرکسی که به کشور و مردم خدمت میکنند

    • بدون نام

      این خوشمزگی هارو میکنی برای ریاست جمهوری .

    • بدون نام

      تو خوبی؟

    • ali

      گرچه روحانی هم نتوانست دردی از دردهای مردم رفع کند اما احمدی نژاد بر دردهای مردم بطور لحظه ای می افزود. حمایت از احمدی نژاد ظلم بر اکثریت مردم است و خداوند هرگز اینها رانخواهد بخشید انشاالله تعالی

    • رضا

      اینم می خواد بگه ما هم هستیم ولی خدا وکیلی عددی نیست

    • بدون نام

      میخوای ۸ سال تو باشی مثل اربابت احمدی نژاد
      چقدر توهم‌داری مگه چی میزنی جدیدا
      جنسش عالیه

    • بدون نام

      واقعا درسته

    • بدون نام

      چیه دلت برا اون صندلی لک زده؟ نه کاکا خواب دیدی خیر نباشه! این همه سال با اون صداو سیمای میلی رو اعصاب مردم راه رفتی بس نیست؟ یک عمر نوکر احمدی نژاد بودی دیگه حنات رنگی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا شما چرا فکر میکنید مردم فراموشکارن؟؟؟ لطفا به شعور مردم توهین نکنید در ضمن اگه فکر کاندیدا شدن داری بیخیال شو وآبروی خودتو نبر ببین کی گفتم.

    • اسد

      عجب جناب صدا وسیمای میلی بااینک از روحانی بدم میاد البته از این اواخر ولی از این ضرغامی متنفرم

    • بدون نام

      جناب ضرغامی اصلا معلوم است شما طرفدار چه کسی هستی؟فقط تبلیغ برای خودت نکن حتما شکست می خوری چون کسی برایت رای نخواهد داد.

    • بدون نام

      احسنت دکتر ضرغامی حرف دل همه مردم را زدید درود بر تو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج