۶۹۲۲۹۰
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

از موفقیت‌های تاریخی تا خداحافظی مدیران قدیمی

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

در ‌سال ٩٦ ورزش ایران با اتفاقات، حواشی، جنجال‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های بسیار زیادی همراه بود. به این ترتیب چهره‌های مختلفی هم در عرصه ورزش مورد توجه مردم و هم رسانه‌ها قرار گرفتند.

روزنامه شهروند: در ‌سال ٩٦ ورزش ایران با اتفاقات، حواشی، جنجال‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های بسیار زیادی همراه بود. به این ترتیب چهره‌های مختلفی هم در عرصه ورزش مورد توجه مردم و هم رسانه‌ها قرار گرفتند. بعضی‌ها با شکست و بعضی‌ها با موفقیت! البته تعداد قابل توجهی از اهالی ورزش به دلیل اتفاقاتی که رقم زدند یا اتفاقاتی که برایشان افتاد نسبت به سایر چهره‌‌ها، ‌چهره‌تر بودند! بد نیست یک بار دیگر در قالب یک گزارش این چهره‌های ویژه‌ سال ورزش کشور را بررسی کنیم. با این امید که در روزهای آخر‌سال آینده،‌ وقتی قرار است از چهره‌ها بنویسیم، فقط از موفقیت ورزشکاران و افراد مختلف حرف بزنیم. به‌هرحال بودند چهره‌های مشهوری که در چند دهه اخیر به صورت ثابت در ورزش ایران حضور داشتند اما‌سال ٩٦،‌ سال خداحافظی آنها لقب گرفت. برخی هم با قهرمانی خود دل مردم را شاد کردند و به سوی رکوردهای رویایی گام برداشتند. حواشی و ناکامی‌ها نیز در قرار گرفتن برخی در میان ٦+٩ چهره ورزشی‌سال بی‌تأثیر نبود.

سهراب مرادی مرد رکوردشکن

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم ایران که در المپیک ۲۰۱۶ بازگشت فوق‌العاده‌ای را رقم زد و به مدال طلا رسید،‌ سال ۹۶ را قطعا همیشه در گوشه‌ای از ذهن خود خواهد داشت. سهراب مرادی اواخر تابستان در بازی‌های داخل سالن آسیا حاضر شد و علاوه بر کسب مدال طلا رکورد مجموع جهان را شکست. او چند ماه بعد در مسابقات جهانی آمریکا علاوه بر کسب ۳ مدال طلا، بار دیگر رکورد مجموع خودش را جابه‌جا کرد؛ ضمن این‌که در حرکت دوضرب هم بعد از ۱۷‌سال رکوردی را به نام خود ثبت کرد. سهراب مرادی در آستانه ٣٠سالگی به مرز پختگی و آمادگی رسیده و درحالی‌که نفراتی چون کیانوش رستمی با حاشیه‌های فراوان نتوانستند به نتیجه لازم برسند، حالا او نامش در کتاب رکوردهای وزنه‌برداری جهان به چشم می‌خورد. با این وضع باید منتظر باشیم تا سهراب مرادی حداقل تا المپیک ٢٠٢٠ به افتخارآفرینی ادامه دهد. او به‌عنوان کاندیدای برترین وزنه‌بردار‌ سال هم معرفی شد، اما در رقابت با تالاخادزه نتوانست رأی لازم را بیاورد.

کارلوس کی‌روش دومین صعود با ایران

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

کی‌روش با تیم‌ملی ایران یک‌سال رویایی را سپری کرد و فقط در ثبت رکورد تاریخی صعود به جام‌جهانی بدون گل خورده ناکام ماند. تیم‌ملی با هدایت این مربی پرتغالی برای نخستین‌بار دو دوره متوالی به جام‌جهانی صعود کرد و این اتفاق با اقتدار کامل و صعود به‌عنوان تیم اول رخ داد. تیم‌ملی در نه بازی هیچ گلی در مقدماتی جام‌جهانی از حریفان دریافت نکرد و فقط در بازی آخر مقابل سوریه بود که بازیکنان تمرکز همیشگی در بازی‌ها را نداشتند و دو گل از حریف دریافت کردند تا این رکورد تاریخی از دست برود. کی‌روش البته مثل همیشه با مصاحبه‌های آتشین و تهدیدهای خود به استعفا در مقاطع مختلف‌سال خبرساز بود و طبق روال گذشته با چهره‌های مختلفی چون برانکو، ‌قلعه‌نوعی، کریمی،‌ اسدی دبیرکل سابق فدراسیون و... درگیری لفظی داشت. در این هفته‌های آخر‌سال نیز شایعه رفتن او از ایران بعد از جام‌جهانی بدجوری طرفداران تیم‌ملی را نگران کرده است. ولی او درحال‌حاضر بدون توجه به این حرف و حدیث‌ها به فکر آماده‌سازی تیم‌ملی ایران برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی و رویارویی با حریفانی چون مراکش، اسپانیا و پرتغال در گروه مرگ جام‌جهانی است.

حسن یزدانی آقای نابغه

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

نابغه جوان و جویباری کشتی آزاد ایران بدون‌شک یکی از بهترین‌های این رشته در سال‌های اخیر بوده است و آینده درخشان‌تری پیش رو دارد. حسن یزدانی کشتی‌گیر پرافتخار و بی‌حاشیه سه مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا،‌ قهرمانی جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی به ارمغان آورد تا ویترین افتخارات خود را ارزشمندتر و بزرگ‌تر کند. یزدانی در قهرمانی جهان پاریس با تکنیک و نبوغ خاص خود در کشتی تمام حریفان را به جز حریف روس با ضربه فنی و امتیاز بالا و قبل از پایان ٦ دقیقه زمان کشتی شکست داد تا این رکورد خیره‌کننده نیز چاشنی شیرین و خوب مدال طلای جهانش باشد. یزدانی با نظارت خوبی که از سوی فدراسیون کشتی و خانواده‌اش روی او وجود دارد قطعا در سال‌های آینده هم می‌تواند از مهمترین چهره‌های ورزشی ‌سال با افتخاراتی که می‌تواند کسب کند، باشد. پلنگ جویبار در آخرین روزهای سال ٩٦ در مصاحبه‌ای اعلام کرد امیدوار است بتواند در سال ٩٧ هم به همین روند ادامه داده و تک‌ستاره کشتی آزاد ایران در میادین بین‌المللی باشد.

علی کریمی در مقابل فساد

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

می‌توان از علی کریمی به‌عنوان مرد ‌سال فوتبال ایران نام برد. او با بلند کردن پرچم مبارزه با فساد و انتقاد و افشاگری جدی درباره ابهامات مالی و مدیریتی فدراسیون فوتبال مدت‌ها مثل همیشه نامش بر سر زبان‌ها بود. پست‌های مصاحبه‌های تکان‌دهنده،‌ پست‌های تلگرامی و اینستاگرامی صریح علیه مقامات فوتبال و پرسیدن سوال‌های چالشی همه و همه باعث شد در طول‌ سال مدام نام او بر سر زبان‌ها باشد. مناظره این چهره محبوب فوتبال ایران با محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون در برنامه نود و اسنادی که او علیه فدراسیون منتشر کرد، بازتابی گسترده در جامعه داشت و حمایت چهره‌های هنری و مردم را برایش به ارمغان آورد. جالب اینجاست که فدراسیونی‌ها هیچ پاسخ شفافی نتوانستند به سوالات او بدهند. کریمی البته امسال به عرصه مربیگری هم ورود کرد. لیگ را با نفت تهران آغاز کرد و یک رفت‌وبرگشت در این تیم داشت. اما درنهایت با جهانیان مالک وقت باشگاه اختلاف خورد و از این تیم جداشد و چند ماه بعد هدایت سپیدرود رشت را بر عهده گرفت تا با حضورش لیگ هم جذاب‌تر دنبال شود.

وینفرد شفر تحول در استقلال

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

علیرضا منصوریان یک مربی رویاپرداز بود که اهداف بزرگی داشت اما راه رسیدن به آن را بلد نبود. این بلد نبودن باعث شد استقلال با وجود خریدهای خوب در ابتدای فصل لیگ را به بدترین شکل ممکن آغاز کند و بدترین رکوردها را در تمامی زمینه‌ها از خود برجای بگذارد. باخت در دربی رفت و اعتراض شدید هواداران که به حیا کن رها کن رسیده بود باعث شد او مجبور شود از سرمربیگری استقلال استعفا بدهد. بعد از منصوریان اما وینفرد شفر آلمانی آمد که در روزهای اول خیلی‌ها به‌خاطر سن بالای این مربی به آینده کاری‌اش با استقلال امیدی نداشتند. اما شفر به شکست نه گفت و استقلالی ساخت که امروز یکی از قدرتمندترین و بهترین تیم‌های ایران و آسیا است. شفر حتی دربی برگشت را برد و از خط حمله کم فروغ استقلال با خرید تیام سنگالی یک خط آتش ویران‌کننده ساخت و در بعد دفاعی هم رکورد دقایق گل نخوردن یک دروازه‌بان را از آن خود کرد. به این ترتیب منصوریان با آن افتضاحات و شفر با بازگرداندن استقلال به روزهای اوج هرکدام به نوعی از چهره‌های ‌سال بودند.

برانکو ایوانکوویچ پروفسور خوشبخت

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس را بعد از ١٠‌سال در بهار‌ سال ٩٦ به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر رساند و با این تیم به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد. منتهی بدشناسی مربوط به محرومیت بد موقع طارمی و مصدومیت بازیکنان اصلی مانند حسینی و انصاری و کامیابی‌نیا باعث شد او و تیمش نتوانند برای صعود به فینال آسیا الهلال را از پیش رو بردارند. با این حال مرد کروات یک پرسپولیس قدرتمند‌تر ساخت و لیگ هفدهم را به شکلی آغاز کرد که از همان نیم‌فصل اول و با فاصله ایجاد شده با سایر رقبا همه فهمیدند که جام در این فصل هم برای پرسپولیس خواهد بود و حال که چندین هفته به پایان لیگ باقی مانده آنها قهرمانی خود را تقریبا مسجل کرده‌اند. برانکو حالا رویای فینالیست آسیا شدن را با پرسپولیس بعد از تکرار قهرمانی لیگ دنبال می‌کند. کاری که خودش معتقد است می‌تواند هر چقدر هم که سخت باشد انجام دهد.

علیرضا کریمی باید ببازی

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

علیرضا کریمی بدون هیچ تردیدی یکی از مهمترین چهره‌های‌سال ورزش ایران بود که در جام‌جهانی زیر ٢٣‌سال جهان،‌ با بدشانسی محض از رسیدن به مدال بازماند. او در این مسابقات درحالی‌که در فاصله یک دقیقه مانده به پایان مبارزه‌اش از حریف روس پیش بود، با نظر کادرفنی مجبور شد برای روبه‌رو نشدن با حریفی از رژیم صهیونیستی کشتی را با اختلاف ١١ امتیاز واگذار کند. این اتفاق البته محرومیت شش ماهه از سوی اتحادیه جهانی کشتی را به دنبال داشت و کشتی ایران شانس آورد که تعلیق نشد. منتهی داستان عدم‌مبارزه با ورزشکاران اسراییلی هم با واکنش غیرمنتظره و سنت‌شکنی رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی همراه شد. او ابتدا مصاحبه‌هایی انتقادی از سیاست‌های موجود درباره مسائل مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران اسراییلی انجام داد و در اعتراض به این شرایط حتی از ریاست فدراسیون و سرمربیگری تیم‌ملی کشتی آزاد استعفا کرد. اتفاقی که با استعفای دسته‌جمعی مسئولان کشتی همراه شد و بحرانی بزرگ به وجود آورد. کریمی و خادم خبرسازترین چهره‌های‌سال ورزش کشور بودند که حمایت ویژه مردم را به همراه خود داشتند. البته باید امیدوار بود در روزهای ابتدایی ‌سال ٩٧ تکلیف کشتی با بازگشت رسول خادم به این فدراسیون روشن شود.

رضا علیپور یوزپلنگ آسیا

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

شاید مردم کمتر با نام رضا علیپور آشنایی داشته باشند اما این قهرمان سنگ‌نوردی ایران و جهان افتخارات بی‌شماری در کارنامه خود ثبت کرده و امسال هم با ثبت رکوردهای خارق‌العاده قهرمان سنگ‌نوردی سرعت جهان شد. رضا علیپور که عنوان سریع‌ترین مرد جهان در این رشته را یدک می‌کشد در رقابت‌های جهانی نانجینگ در جام‌جهانی در تمامی مراحل این مسابقات، رکورد کمتر از ۶ ثانیه را ثبت کرد.

او در نیمه نهایی رکورد ۵ ثانیه و ۴۸صدم ثانیه را از خود بر جای گذاشت و توانست رکورد دنیا را که متعلق به «دانیل بودیرف» با زمان ۵ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه بود، ۱۰ صدم ثانیه جابه‌جا کند. او در فینال این رقابت‌ها بازمان ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه بر ورزشکار روس «شیکاو الکساندر» غلبه کرد و به‌عنوان قهرمانی دست یافت. او حتی به‌عنوان یکی از کاندیداهای برترین ورزشکار ‌سال جهان هم انتخاب شد و درنهایت در نظرسنجی سایت بازی‌های غیرالمپیکی جهان توانست عنوان برترین ورزشکار‌ سال را به خود اختصاص دهد تا یک عنوان تاریخی دیگر کسب کرده باشد.

سعید علی‌حسینی بازگشت باشکوه

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

هشت‌سال محرومیت دلیل خوبی بود که همه سعید علی‌حسینی را به‌عنوان یکی از قهرمانان سنگین وزن وزنه‌برداری فراموش کنند. منتهی او در تمام این مدت طولانی محرومیت خودش را نباخت و با صبر و تلاش مقدماتی را فراهم کرد که بتواند دوباره برای تیم‌ملی وزنه بزند. با پایان محرومیت ناراحت‌کننده، اما او در مسابقات جهانی آناهیم آمریکا روی تخته رفت و توانست با کسب مدال نقره بازگشتی باشکوه برای خود رقم بزند که با واکنش مثبت و حمایت مردم و اهالی ورزش هم همراه شد. دیگر اتفاق مهم وزنه‌برداری سنگین وزن تکرار ناداوری در مسابقات جهانی برای بهداد سلیمی مانند المپیک برزیل بود که باعث شد او به مدال برنز برسد. این ناداوری البته باعث شد بعد از مسابقات جهانی سلیمی تصمیم بگیرد خداحافظی موقتی از تیم‌ملی وزنه‌برداری داشته باشد. در چنین شرایطی همه امیدوار هستند بهداد از تصمیم خودصرف نظر کند و خودش را برای مدال طلای المپیک و پس‌گرفتن عنوان قوی‌ترین مرد جهان از تالاخادزه گرجستانی آماده کند. بدین ترتیب می‌توانیم در‌سال آینده با داشتن ٢ وزنه‌بردار آماده در سنگین وزن از گذشته امیدوارتر باشیم.

مهدی طارمی دروغ مصلحتی

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

نقطه سیاه کارنامه باشگاه پرسپولیس به‌عنوان بهترین تیم سه فصل اخیر فوتبال ایران‌، اتفاقاتی است که برای مهدی طارمی و علی‌اکبر طاهری افتاد و منجر به محرومیت باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی و محرومیت ٤ ماهه طارمی از حضور در میادین با حکم فیفا به خاطر شکایت باشگاه ریزه اسپور شد. عمق فاجعه این‌جا بود که طارمی پس از این‌که سکوت خود را شکست به صراحت اعتراف کرد با مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تاریخ قرارداد امضا شده با پرسپولیس را جعل‌کنند و به فیفا دروغ بگویند تا بتوانند شکایت ریزه اسپور را دور بزنند. منتهی این اتفاق درنهایت ضربه هنگفتی به باشگاه پرسپولیس زد. چرا که طاهری به خاطر بازنشستگی و انتقاداتی که به عملکرد مالی‌اش وارد شده بود از باشگاه رفت. طارمی هم چند روز مانده به پایان محرومیتش در شرایطی که باشگاه از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی به خاطر او محروم شده بود تصمیم گرفت پرسپولیس را تنها بگذارد و قرارداد خود را تمدید نکند و به الغرافه قطر برود! طارمی و طاهری بدون‌شک بزرگترین رسوایی فوتبال ایران در‌سال اخیر را رقم زدند. البته مهدی طارمی که آقای گل لیگ شانزدهم شد و گل‌های حساسی برای تیم‌ملی زد، از نظر فنی‌سال نسبتا خوبی را سپری کرد.

مهدی قائدی فراز و فرود

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

مهدی قائدی تکنیکی و کوتاه‌قامت وقتی به استقلال آمد هنوز به سن قانونی ١٨‌سال هم نرسیده بود. با وجود این، نبوغ فنی و سرعت او باعث شد خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان بین هواداران تبدیل شود. قائدی جوان به همین ترتیب هم مشهور شد و هم محبوب و بازی‌کردن در تیم بزرگی چون استقلال حاشیه‌های زیادی هم برایش به وجود آورد. در ماه‌های ابتدایی، داستان سکونت او در تهران و شرط باشگاه برای حضور خانواده‌اش در پایتخت برای صدور مجوز زندگی قائدی در منزل شخصی حاشیه‌ساز بود. اعتراض به شفر و نیمکت‌نشین شدن برای چند هفته متوالی و حضور با دمپایی بر سر تمرینات هم بخش دیگری از حاشیه‌ها بود. هک‌شدن اینستاگرام و انتشار دایرکت‌های خصوصی البته حاشیه‌های قائدی را به اوج خود رساند. سپس سفر یک‌روزه‌اش به بوشهر و سانحه رانندگی ساعت ١:٣٠ بامداد با چند دوست خود که با آسیب‌دیدگی شدید خودش و مرگ احمدرضا شاکردوست‌، فوتبالیست‌ همراه شد، باعث شد فصل خیلی زود برای او تمام شود.

رضا صالحی امیری نخبه ورزشی!

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

رضا صالحی امیری در انتخاباتی کاملا مـهندسی‌شده که هیچ رقیبی هم نداشت، توانست به صندلی ریاست کمیته ملی المپیک برسد. حرف و حدیث بر سر این انتخابات و تمایل شدید دولت برای حضور صالحی امیری در این سمت به‌قدری زیاد بود که از همان روزی که عنوان شد او برای ریاست ثبت‌نام خواهد کرد، همه مطمئن بودند که جانشین کیومرث‌ هاشمی خودش خواهد بود. جنجال اول هم وقتی اتفاق افتاد که هیأت اجرایی کمیته المپیک برای معرفی نفرات نخبه‌ای که مجوز حضور در انتخابات و مجمع را می‌توانستند به دست بیاورند‌، صالحی امیری را بدون داشتن هیچ‌گونه سابقه ورزشی (چه قهرمانی و چه مدیریتی) به‌عنوان نخبه ورزشی معرفی کردند و نفراتی چون مصطفی‌ هاشمی‌طبا نتوانستند در این لیست جایی داشته باشند. با همین نخبه اعلام شدن، صالحی امیری توانست وارد انتخاباتی شود که هیچ رقیبی برای او وجود نداشت و به همین ترتیب در مجمع عمومی با صلوات رئیس جدید بالاترین دستگاه ورزشی کشور بعد از وزارت ورزش شد.

شهربانو منصوریان از صفر تا سکو

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

مهرماه ٩٦ تیم ساندای ووشوی ایران برای نــخستین‌بار در طول تاریخ در مجموع مردان و زنان به‌عنوان قهرمانی جهان رسید و در خاک چین این عنوان را از این کشور گرفت. شهربانو منصوریان کاپیتان تیم‌ملی ووشوی بانوان هم در این رقابت‌ها توانست به چهارمین مدال طلای جهانی خود برسد و قهرمان شود. خواهران منصوریان که امسال با حضور در برنامه ماه عسل و بازگوکردن زندگی سخت و دشوار خود تحسین مردم را برانگیختند و بیشتر مورد توجه قرار گرفتند، حالا جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین ورزشکاران زن ایرانی هستند. مستند زندگی آنها با نام «صفر تا سکو» هم بازتاب خیره‌کننده‌ای در جامعه داشت. البته در ماجرای سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در کوه دنا نیز شهربانو منصوریان به همراه خواهر خود سهیلا منصوریان، دیگر قهرمان ووشوی ایران و جهان به تیم امدادگران برای پیداکردن اجساد قربانیان این حادثه کمک زیادی کرد.

کیمیا علیزاده در اوج ماند

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦

دخــتــر تـاریخ‌ساز تکواندوی ایران که در المپیک ۲۰۱۶ به مدال برنز رسیده بود، درحالی در رقابت‌های قهرمانی جهان کره‌جنوبی ۲۰۱۷ شرکت کرد که از مصدومیت رنج می‌برد. کیمیا علیزاده توانست با وجود مصدومیت در این رقابت‌ها به مدال نقره جهان برسد؛ اگرچه بعد از بازگشت دچار بیماری عجیبی شد و چند هفته‌ای را در بیمارستان سپری کرد.سیل برخی انتقادات نابجا و همچنین مصدومیت‌های این دختر تکواندوکار، او را چند ماهی از ورزش به‌طور کلی دور کرد. با این‌حال، علیزاده اخیرا با قدرت بیشتری به شیاپچانگ بازگشت و در انتخابی تیم‌ملی هم با اقتدار به مقام قهرمانی رسید و چند مسابقه در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشت. او که سفری همراه با نخبگان ایرانی به فرانسه داشت، هدف خود را طلای المپیک ٢٠٢٠ عنوان کرده و بعد از عمل جراحی مچ پایش حالا با صلابت بیشتری به قهرمانی در تکواندوی جهان می‌اندیشد.

محمود مشحون پایان پیرمرد بسکتبال

چهره‌های برتر ورزش ایران در سال ٩٦
دوران امــپـراتـــوری محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال هم در آذرماه‌ سال ٩٦ به پایان رسید تا با تغییر مدیریت، جریانی تازه مدیریت این رشته پرطرفدار را برعهده بگیرد و نسبت به آینده امیدواری بیشتری به وجود بیاید. رئیس ٧٦ ساله بسکتبال ایران که در آخرین دوره ١٦‌سال ریاست فدراسیون را برعهده داشت، به دلیل قانون منع استفاده از بازنشستگان در پست‌های دولتی مجبور به کناره‌گیری شد و به نوعی مخالفان پرتعداد خود را خوشحال کرد. بعد از کنار رفتن مشحون تغییراتی در تیم‌ملی به وجود آمد که مهمترین اتفاق شاید بازگشت صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم‌ملی بود. ٢ماه بعد از استعفای اجباری مشحون از ریاست فدراسیون بسکتبال، اعضای مجمع این فدراسیون رامین احمدی طباطبایی را به‌عنوان رئیس جدید انتخاب کردند تا دیگر ردپایی از رئیس قدیمی در این فدراسیون باقی نماند. طباطبایی هم به سلیقه خود تغییرات زیادی را در فدراسیون به وجود آورد که مهمترین آن انتخاب شاهین‌طبع به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج